bogus Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Postad 31 Oktober , 2006 Razz (Real Money): 2000 hands played: - saw fourth street 548 times (27%) - saw fifth street 339 times (16%) - saw sixth street 229 times (11%) - reached showdown 130 times (6%) Pots won at showdown - 78 out of 130 (60%) Pots won without showdown - 267 Absoluta majoriteten av händerna är full ring, 8 spelare. Vad säger dessa siffror om mitt spel? Är det något jag bör ändra på? Jag har försökt spela rätt tight. Citera
PrisonX Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Postad 31 Oktober , 2006 ja du bör garanterat ha bättre än showdown win 60% det är inte bra att bara vinna 6 av 10 efter river, kanske tyder på att du missbedömer brädan och motståndarna relativt ofta, men sen säger inte 2000 händer speciellt mycket faktiskt vänta tills du har 20-30 tusen och återkomm. lycka till Citera
Baloos Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Postad 31 Oktober , 2006 ja du bör garanterat ha bättre än showdown win 60% det är inte bra att bara vinna 6 av 10 efter river Det är snarare så att han bör ha en lägre siffra. Är ingen RAZZ expert men det ser ut som du för det första är för lös på tredje gatan och sen för vek på de efterföljande. Sen är det allmänna rådet att man bör ha 10k händer innan man börjar gräva allt för djupt i sådana här siffror. Citera
bogus Postad 31 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 31 Oktober , 2006 Antal spelare i en showdown är minst två. Ibland är det fler. Låt oss anta att snittet ligger på 2,1spelare. Detta innebär att snittet för showdown win ligger på ungefär 47.5%. Jag var rätt säker på att i alla fall min showdown win på 60% var en "bra siffra". Kan du förklara varför 60% inte är bra PrisonX? Citera
PrisonX Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Postad 31 Oktober , 2006 nu har jag skämmt ut mig såg inte att det var razz och skall därför inte uttala mig. ber så hemskt mycket om ursäkt för min dumhet, glöm bort mig har aldrig funnits i denna tråd! Citera
Recommended Posts