Gå till innehåll

NLT - Ännu en vika setet post?


Dionysos

Recommended Posts

Sitter och grindar lite på SvS.

Min image är nog ganska loose/agg, har dock inte read på FI, detta för att jag multitablar ganska friskt, samt att varken PT eller POII fyller nån funktion på SvS.

Har lirat nån timme när den här handen kommer.

 

Hand #139195152 vid bordet: TURBO Brynhilde 1

Startad: Tue Oct 31 13:51:43 2006

 

Hjälten sitter på plats 1 med 5969.80

ElHadji sitter på plats 2 med 2254.50

christo200 sitter på plats 3 med 793.75

F-Da-Dutch sitter på plats 4 med 3864.00

schoooophi sitter på plats 5 med 2325.75

 

F-Da-Dutch satsar s mörken 20.00

christo200 satsar l mörken 10.00

christo200: --, --

F-Da-Dutch: --, --

schoooophi: --, --

Hjälten: 5c, 5h

ElHadji: --, --

 

Pre-flop:

 

schoooophi: Lägger mig

Hjälten: Höj 60.00 <-- Höjer gärna in låga pp först ut för att dölja

ElHadji: Syna 60.00

christo200: Lägger mig

F-Da-Dutch: Höj 280.00 <-- Det här skriker ju högt pp = träff kan ge storkovan

Hjälten: Syna 280.00

ElHadji: Lägger mig

 

Flop (Board: 5d, 3c, Ah): <--Femman är ju underbar att se men risken att vara uppe mot AA är ju överhängande

 

F-Da-Dutch: Satsa 550.00 <--Skulle väl knappast betta ut AA här på en så ofarlig bräda?

Dionyso: Syna 550.00 Vi hoppas på AK eller KK/QQ och slowspelar i hopp om fortsatta värdebets/bluffar

 

Turn (Board: 5d, 3c, Ah, Ks): <--Rackans, en bluffad KK blev nu grymt farlig

 

F-Da-Dutch: Satsa 1200.00 <--Om han inte hade AA borde han ju fortsätta betta KK här så det känns jobbigt nu

Hjälten: ??? <--Vika fjärdenöten här? slå om all in? vad synar som jag slår?

 

 

Kommentera gärna samtliga gator, all kritik är välkommen.

Fortsättning följer...[/i]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT: Grymt bra HH. Lätt att hänga med o man ser hur Hero tänkt i alla lägen. En förbild för alla tycker jag.

 

On Topic (också OT??): Om du sätter han på AK eller KK med ungefär samma sannolikhet (QQ borde väl ha saktat ner nu) så är ju AK en mycket vanligare kombination och därför måste push vara rätt. Med lösaggro image synar väl AK?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som säger att det inte går att vika. Sätter ni alla honom på AK eller en QQ bluff eller hur tänker ni?

 

Som dlinder skrev: hans HD här är helt enkelt inte AA/KK only, den är AA/KK/AK/AQ/QQ/JJ air. Iom att du bara synade floppen har ju du underrepresenterat dessutom. Därav är det instasyn/push.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle inte fixa att lägga här, tror också det är ev- i längden att göra det.

 

Givet den image du säger att du själv har, bör hans raise HD preflopp vara ganska vid. det bör alltså inte bara vara AA, KK, QQ, JJ. AK, AQ, AJ borde kunna finnas med också.

 

Intressant blir ju vilka händer Fi kan tänkas sätta dig på. Givet din image så borde ju AK, AQ, AJ, A5s, A3s plus såklart set finnas med i hans tankar om vad du har.

 

jag skulle bara syna, inte höja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iom att du bara synade floppen har ju du underrepresenterat dessutom.

Med vilka händer skulle du höja den här floppen?

 

Eftersom alla läst att man alltid ska C-betta så kan FI ha TT-KK rätt ofta här, därför kan man höjja med både missade händer samt set här.

 

Samt så kan händer som AJ ha rätt svårt o syna ett floppomslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iom att du bara synade floppen har ju du underrepresenterat dessutom.

Med vilka händer skulle du höja den här floppen?

 

Eftersom alla läst att man alltid ska C-betta så kan FI ha TT-KK rätt ofta här, därför kan man höjja med både missade händer samt set här.

 

Samt så kan händer som AJ ha rätt svårt o syna ett floppomslag.

Mjo, men jag kan inte se en höjning på den här floppen som ett standardspel med någon hand. Kanske som ett trixigt move mot en bra fi, som kan få för sig att det är en bluff väldigt ofta, eller nåt. Däremot är det en utmärkt bräda att floata på, d.v.s. syna för att bluffa turn, vilket fi kan vilja straffa med sitt turnbet. Bl.a. det gör ju en syn på turn obligatorisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dr_kvist skrev
OT: Grymt bra HH. Lätt att hänga med o man ser hur Hero tänkt i alla lägen. En förbild för alla tycker jag.

Tackar tackar.

 

 

Ni som säger att det inte går att vika. Sätter ni alla honom på AK eller en QQ bluff eller hur tänker ni?

 

Om vi sätter honom på en tajt HD: Han kan mycket väl ha AA/KK. Han kan också ha AK. Och tänk på att AK kommer i så många fler kombinationer än vad paren gör:

 

Board: 5d 3c Ah Ks

Dead:

 

equity (%) win (%) tie (%)

Hand 1: 55.4545 % 55.45% 00.00% { 5c5h }

Hand 2: 44.5455 % 44.55% 00.00% { KK+, AKs, AKo }

 

AQ kanske han saktar ner med på turn istället för att beta, men släng in AQ också:

 

Board: 5d 3c Ah Ks

Dead:

 

equity (%) win (%) tie (%)

Hand 1: 67.4242 % 67.42% 00.00% { 5c5h }

Hand 2: 32.5758 % 32.58% 00.00% { KK+, AQs, AQo }

 

Sen lite luft på det.

 

Finns inte att folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iom att du bara synade floppen har ju du underrepresenterat dessutom.

Med vilka händer skulle du höja den här floppen?

 

Eeeh, verkligen exakt 0 stycken. Bra synpunkt. Det jag ville komma till var ju förstås att vår hand står sig så stark gentemot hans HD att det inte finns att folda den, men du har förstås rätt, det är inte baserat på att vi "visat svaghet". My bad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta var inte en badbeat-tråd vilket många förmodligen antar. Jag var heller aldrig nära att vika handen men började funderara i efterhand.

 

upplösningen blev:

 

Hjälten: Syn

 

River: Blank skit

 

Fi: All in

Hjälten: Blixtsyn

 

Fi visade TT alltså en bluff (mer eller mindre) på varje gata

Hjälten visade settet o kammade in en pot på dryga 7000 riksdaler.

 

 

Jag tyckte bara det var intressant att höra erat resonemang runt handen och se lite hur min tableimage hade påverkat gemeneman i Fiendes sits.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta var inte en badbeat-tråd vilket många förmodligen antar. Jag var heller aldrig nära att vika handen men började funderara i efterhand.

 

upplösningen blev:

 

Hjälten: Syn

 

River: Blank skit

 

Fi: All in

Hjälten: Blixtsyn

 

Fi visade TT alltså en bluff (mer eller mindre) på varje gata

Hjälten visade settet o kammade in en pot på dryga 7000 riksdaler.

 

 

Jag tyckte bara det var intressant att höra erat resonemang runt handen och se lite hur min tableimage hade påverkat gemeneman i Fiendes sits.

Jag tror att all in på turnen är bäst(för att skydda sig mot sådana här 2 outsare bla) men detta pga att jag inte tror att han fullföljer med TT-QQ/annat skräp särskilt ofta när pottoddsen blir så dåliga. Men han ska ju göra det om han spelar bra poker en viss % av gångerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att all in på turnen är bäst(för att skydda sig mot sådana här 2 outsare bla) men detta pga att jag inte tror att han fullföljer med TT-QQ/annat skräp särskilt ofta när pottoddsen blir så dåliga. Men han ska ju göra det om han spelar bra poker en viss % av gångerna.

?????????????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brut skrev:

Jag tror att all in på turnen är bäst(för att skydda sig mot sådana här 2 outsare bla) men detta pga att jag inte tror att han fullföljer med TT-QQ/annat skräp särskilt ofta när pottoddsen blir så dåliga. Men han ska ju göra det om han spelar bra poker en viss % av gångerna.

 

Varför ska man skrämma bort en 2-outare och är chansen att han fullföljer med TT-QQ större om du går AI? Det är ju perfekt att bara låta Fi beta ihjäl sig på varje gata för att extrahera värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...