Bjorn_ Postad 26 Januari , 2005 Rapport Postad 26 Januari , 2005 Totalbet $1/2 Hold'em (7 handed) Bonushorande på crypto. Bordet har precis fyllts upp från shorthanded. (Som köandet funkar på crypto blir det ofta en big bang effekt när bordet uppnått typ 5 spelare.) Predeal: "UTG-2" sits out, "UTG-1" sits out, UTG posts BB, MP2 posts BB Dessa har alla precis satt sig vid bordet, de två första väljer att vänta på sin BB medans de två nästföljande väljer att posta. Hur påverkas egentligen beslutet om hurivida man skall posta ur position av att antingen folk före än redan gjort det och/eller att det finns folk bakom som också kommer få samma val? Preflop: Hero is MP1 with 54s UTG checks, Hero calls, MP2 checks, CO folds, Button folds, SB folds, BB checks. Normalt sett än fold men jag tycker två extra big blinds gör det till en syn. Som det utvecklar sig så får jag ju bara med mig de tre som bettat osett och det känns ju bra även om handen kan bli svårspelad postflop i och med att de kan ha precis vad som helst. Flop: 6 4 2 (4 SB) (4 players) BB checks, UTG checks, Hero bets, MP2 folds, BB calls, UTG folds Hålstege plus mellanparet är väl knappast vad jag skulle kalla en monsterhand men det är heller inte helt värdelöst mot tre checkhänder. Resonerar också som så att jag måste förr eller senare få någon slags information om deras händer och bäst är att försöka få det innan betsen blir stora. Turn: A (3 BB) (2 players) BB checks, Hero checks Gillar inte det där esset så mycket och tar gärna ett frikort. Bedömmer att chansen att jag leder är runt 50% och också att jag har fler outs om jag är tvåa än vad han har om rollerna är ombytta. River: K (3 BB) (2 players) BB checks, Hero checks Kanske borde jag betta ut här? Å andra sidan så är väl chansen stor att han inte har någonting och ändå inte synar. Esset och kungen känns ju instinktivt som scare cards men det är dom väl egentligen inte med all den svaghet han visat. Results BB: shows [5c 8c] (High Card Ace) Hero: shows [5h 4h] (A Pair of Fours, Ace high) Hero collected 3 BB from Main pot Intressantaste frågeställningen sker ju redan predeal här tycker jag. Antag att jag också hade varit ny till bordet (i MP1) och ställts inför valet posta eller vänta på BB. Som situationen är nu (en poster före) är det förmodligen fortfarande fel av mig att posta men vad händer om vi ändrar de som sitter ut till att också posta? Är det värt för mig också att posta då (med tre posters före)? /Bjorn Citera
Recommended Posts