jojje2k Postad 28 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 28 Oktober , 2006 Är ett 5-mannabord. Du har QQ på knappen och CO raisar till 4 du raisar till 12. Flop - K T 7 rainbow fi checkar ska man alltid betta här eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 29 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2006 Nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 29 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2006 Skulle väl säga att du ofta ska CB:a där? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juggernaught Postad 29 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2006 För min egen del, fortsätter jag oftast att betta ut för att försöka ta reda på vart jag står i handen. Får jag syn kan jag sakta ner, eller fortsätta beta, vilket är helt beroende på vem FI är. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
3hjuling Postad 29 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2006 Jag brukar beta ungefär 3/4 av poten ungefär i regel. Det slutar aldrig förvåna mig hur ofta man tar poten redan här. Se det som att du tar reda på vart du är och agera därefter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 29 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2006 betta 4/5 av pot, bara en stark bet som visar att du menar allvar så att det sedan blir lätt att lägga för raise eller något annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 29 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2006 Brukar nästan alltid också betta ut 0.5 - 0.8 av potten. En check är jobbig, eftersom om UTG bettar turn så vet man inte om det är en steal eller en Kung. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 29 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2006 Tycker gott man kan checka floppen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 29 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2006 Check är väl standard om inte fi är en mupp som gladeligen synar ner flera gator med random Tx/7x/pocketpar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
magz Postad 29 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2006 betta 4/5 av pot, bara en stark bet som visar att du menar allvar så att det sedan blir lätt att lägga för raise eller något annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 29 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 29 Oktober , 2006 Check är väl standard om inte fi är en mupp som gladeligen synar ner flera gator med random Tx/7x/pocketpar. Och om fi bettar turn så synar man? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 29 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2006 Och om fi bettar turn så synar man? Förlåt om jag dels svarar en fråga ämnad åt nån annan, och dels riskerar att låta dissig, men det finns ju liksom inget universiellt svar. Det är helt enkelt så mycket andra faktorer som spelar in när man tar ett sådant beslut (och det vet ju du såklart också). Standard är att checka bakom på floppen och syna ett turnbet, om det är vad du är ute efter. Sen beror det på history, fi's tendenser, din image, turnkort, bordsdynamik och kanske nåt annat om man ska gå ifrån den linjen eller inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts