MOffegrev Postad 28 Oktober , 2006 Rapport Postad 28 Oktober , 2006 Ponera att ni spelat i en timma, inte träffat ett enda set, aldrig träffat floppen med AK när ni höjt, kommit överkort på floppen varje gång ni höjt med högt pocketpar, missat alla era färg- och stegdrag. Ni har inte förlorat några stora potter, men ni har sakta men säkert backat rejält totalt ändå. Så vad säger ni om sådana här sessioner? Frågan lämpar sig bäst till er som spelar FR. * Flytt till till Resultat - QoS * Citera
Klyka Postad 28 Oktober , 2006 Rapport Postad 28 Oktober , 2006 Spelar vidare om det inte påverkat humöret. Dvs ärligt rannsaka sig själv o om man känner sig det minsta tiltad så lägga ned.. Citera
der_ko Postad 28 Oktober , 2006 Rapport Postad 28 Oktober , 2006 Brukar svära okontrollerat, kasta runt diverse ägodelar som finns nära till hands och spela 6h i sträck tills jag backat ännu mer. Har ibland lite tiltproblem Om man ska vara lite mer seriös så låter det klyka föreslår bättre. Citera
eeekan Postad 28 Oktober , 2006 Rapport Postad 28 Oktober , 2006 Om du tycker det är förvånande att inte pricka ett set, pricka floppen med AK osv på en timme så har du nog spelat för lite fullring. För att svara på frågan. Om du fortfarande spelar kontrollerat så är det bara att fortsätta. Är du tiltad så stäng ner en stund och gör något annat till du känner dig positiv med ny motivation till att spela igen. Citera
MOffegrev Postad 29 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 29 Oktober , 2006 Om du tycker det är förvånande att inte pricka ett set, pricka floppen med AK osv på en timme så har du nog spelat för lite fullring. För att svara på frågan. Om du fortfarande spelar kontrollerat så är det bara att fortsätta. Är du tiltad så stäng ner en stund och gör något annat till du känner dig positiv med ny motivation till att spela igen. Låter vettigt. Tidigare brukade jag se ngt avsnitt av lost eller southpark. Menmen, som det lowlife man är så har man redan avverkat alla avsnitt som är ute. Citera
Klyka Postad 29 Oktober , 2006 Rapport Postad 29 Oktober , 2006 Menmen, som det lowlife man är så har man redan avverkat alla avsnitt som är ute. Många tiltsessioner? Citera
AAisking Postad 29 Oktober , 2006 Rapport Postad 29 Oktober , 2006 Ponera att ni spelat i en timma, inte träffat ett enda set, aldrig träffat floppen med AK när ni höjt, kommit överkort på floppen varje gång ni höjt med högt pocketpar, missat alla era färg- och stegdrag. Ni har inte förlorat några stora potter, men ni har sakta men säkert backat rejält totalt ändå. Så vad säger ni om sådana här sessioner? Frågan lämpar sig bäst till er som spelar FR. MMM, känner igen det där, glad i hågen dunkar man upp 4 bord, klampar in med fulla inköp, får inga träffar, medan fisken får träff hela tiden, efter en stunde ser man att man tappat flera inköp. Jag brukade tilta bort resten av inköpet då eftersom det var skitsamma. Dumt om f-n alltså. Numer sätter jag en gräns i tid hur länge jag ska spela. Sen är det stopp oavsett resultat. Citera
lagerhult Postad 29 Oktober , 2006 Rapport Postad 29 Oktober , 2006 Ta en pause. Säger inte att du tiltar kasnke men känslan börjar nog hitta fram nånstans sakta men säkert. Att du skriver här i forumet ser jag som en bekräftelse på det ja skrev Ne men allvarligt. Ta en pause kolla på ett avsnitt av highstakes. Fixa lite käk o spela sen vidare. Citera
Ost Postad 29 Oktober , 2006 Rapport Postad 29 Oktober , 2006 Om du tycker det är förvånande att inte pricka ett set, pricka floppen med AK osv på en timme så har du nog spelat för lite fullring. Precis. Reagerar man över sånt här har man för dålig rutin. Spelar man en hel dag och har samma oflyt kan jag förstå om man blir frustrerad, men en timme är ingenting (om du inte spelar en hel hög med bord simultant). Försök inse att sådant händer. Bra förslag på vad man "ska göra" har redan getts tidigare. Citera
wingman Postad 29 Oktober , 2006 Rapport Postad 29 Oktober , 2006 Om det gått bra på sistone så bryr jag mig inte speciellt utan fyller upp igen för jag vet att det vänder. Om det däremot gått riktigt dåligt senaste dagarna och oturen bara fortsätter så blir man tiltad och börjar bluffa hem potterna istället och sen blir man ännu mer tiltad när nån fisk synar ens perfekta bluff med bottenparet Citera
PaleRider Postad 29 Oktober , 2006 Rapport Postad 29 Oktober , 2006 Brukar väl sucka lätt och spela en timme till. Orka tilta för att man inte träffar liksom. Citera
guta Postad 29 Oktober , 2006 Rapport Postad 29 Oktober , 2006 Börja gnäll i chatten. Det hjälper! Berätta hur dåligt det går och hur dåligt de andra spelar. Gissa de andra spelarnas hålkort. Kommentera deras nick och kanske deras mammor. Sedan 4 timmar senare när man träffar synar hela bordet bara för att dom är less på dig. Ungefär så gick det för mig ikväll, slutate några kr plus i alla fall. Citera
goosty Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Pa HSP sa namnde Johny Chan att han aldrig spelat vidare pa ett bord eller med samma dealer da han forlorat 3 pots pa raken eller nagot. Ar inte detta fullkomligt absurt? Citera
harcourt Postad 19 November , 2006 Rapport Postad 19 November , 2006 En bra grej som funkar för mig är att byta spel ett tag. Lirar jag no limit texas och det går kass så blir jag så förbannat less på hela spelformen och tappar helt min inspiration. I stället tar jag mina dollars och sätter mig och nöter lite omaha h/l eller limit texas. Även om jag har det grundläggande i de spelen så känner jag mig ganska grön och dålig men det betyder inte att jag förlorar. Tvärtom är det ju likadant för alla andra också och de är ofta ännu sämre. I vilket fall som helst så får iaf jag tillbaka suget av den här typen av variation. Jag tror inte att det passar alla men det kan vara värt ett försök. Citera
Hjort Postad 20 November , 2006 Rapport Postad 20 November , 2006 Jag brukar hantera det genom att förlora en massa pengar. Är man proffs så kan man inte hålla på och pausa bara för att man torskar lite händer, uteblivna händer är uteblivet EV och det är inte alls acceptabelt om det rör sig om mycket pengar. Särskilt inte om ens framtida inkomst är så osäker som för onlineproffs, det är fullt möjligt att vi bara har en guldera på ett par år och därefter måste skaffa riktiga jobb. Då har vi inte råd att sitta och löka bara för att bli på bättre humör. Motsvarigheten till det beteendet i resten av verkligheten är ju att en tandläkare skulle ta en paus på några dagar varje gång han eller hon hade tråkigt på jobbet. Det är helt enkelt inte rimligt. En kort paus, typ att jogga runt kvarteret eller äta ett mellanmål, kan vara motiverat eftersom det höjer ens kognitiva förmåga lite och ger en bättre möjlighet att omvärdera olika bords lönsamhet. Likaså är det motiverat att byta motståndare eftersom det är en säkerhetsspärr mot att drastiskt ha felbedömt lönsamheten i situationen. Det skyddar en mot att ta för mycket stryk pga fusk eller helt enkelt bättre motståndare. Det är däremot inte motiverat att pausa i flera dagar, gå ned till pyttenivå eller spela andra spel helt enkelt för att man torskat en del i några timmar. Det kostar för mycket i utebliven inkomst och man måste ha stark anledning att rationellt göra något så drastiskt. Om pengarna inte har stor betydelse för en ska man naturligtvis sluta så fort det blir tråkigt. Citera
thefman Postad 20 November , 2006 Rapport Postad 20 November , 2006 Måste säga att jag håller med Hjort här. Det Klyka skrev låter vettigt men har man problem att acceptera variansen så är det skit samma om man pausar. Man kan liksom inte vänta ut den. Den har inget minne. Dock om du spelar dåligt eller typ känner dig ofokuserad så är en pause lämpligt. Dock ska man ju balansera detta på ett riktigt sätt. Att ha förutbestämda semestrar/pause en vecka/en helg då och då kan vara riktigt värdefullt. Jag har haft flera sådana och vid varje comeback känner jag mig snäppet hetare! Ser fler möjligheter, vinklar och oftast så är spelet i sig jävligt mkt roligare. Kan ta ett exempel på varians som jag har upplevt själv: Jag tappade 20% av rullen under 5 veckors tid och tog sedan en pause, tog sommarlov. 3 månader senare var jag skittaggad och reda att börja spela igen. Jag möttes dock av en jävla massa utdragningar i kritiska situationer i tex turneringar och dylikt men jag gav mig fan på att fortsätta lira. 4 veckor senare klonkade jag en liten turre och allt vände på en kvart! Plussade sedan stabilt i ett par månader och här är vi idag! Citera
thefman Postad 20 November , 2006 Rapport Postad 20 November , 2006 EDIT: såg nu att det intevar Klyka som skrev om pause-tekniken. Sorry. I vart fall kämpa vidare! Citera
Klyka Postad 20 November , 2006 Rapport Postad 20 November , 2006 Måste säga att jag håller med Hjort här. Det Klyka skrev låter vettigt men har man problem att acceptera variansen så är det skit samma om man pausar. Man kan liksom inte vänta ut den. Den har inget minne. Dock om du spelar dåligt eller typ känner dig ofokuserad så är en pause lämpligt. Det var väl ungefär precis det jag sa? Edit: Såg nu att du såg att jag såg att du [...] Citera
Recommended Posts