Gå till innehåll

NLT- AA i fyrvägspott, släppa mot miniomslag på turn?


wizzo

Recommended Posts

Bordet är medeltight, jag har spelat väldigt tight och det är säkert uppmärksammat.

 

Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Plymouth"

 

Players:

FMNB (EUR 614,40 in seat 1)

wizzo (EUR 385,60 in seat 2)

k-j (EUR 114,86 in seat 3)

kedjat (EUR 251,25 in seat 4)

zvanix (EUR 199,25 in seat 5)

robert81 (EUR 118,00 in seat 6)

 

Dealer: kedjat

Small Blind: zvanix (1,00)

Big Blind: robert81 (2,00)

 

wizzo was dealt: Ad - Ac

 

FMNB Call (2,00)

wizzo Raise (8,25)

k-j Fold

kedjat Call (8,25)

zvanix Fold

robert81 Call (6,25)

FMNB Call (6,25)

 

Flop 5c - 3s - 9h

 

robert81 Check

FMNB Check

wizzo Bet (25,00)

kedjat Call (25,00)

robert81 Fold

FMNB Fold

 

Turn 5c - 3s - 9h - 3c

 

wizzo Bet (55,00)

kedjat Raise (110,00)

wizzo ???

 

Visst är det en ganska ofarlig flopp men med tre synare vill jag helst ha potten på floppen faktiskt. Känns inte som det finns så mycket de kan syna med som jag slår. Vad gör jag vid omslaget på turn? Syn finns knappst på kartan så det är ställa eller folda...jag har svårt att sätta honom på överpar; QQ-KK bör han ju slå om pre med och även om han synat med 1010-JJ så tjänar han ju knappast på att slå om på turn med en sån hand. Det känns som om han vill ha in pengar med träffat set, nu alltså kåk...är det för vekt att lägga eller urbota dumt att spela vidare? Jag är vilse i denna pott...

 

Jag ska alltså pytsa in ytterliga ca 160 i potten på ca 140 (hoppas jag räknade rätt nu...är hyfsat trött)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk bara efter på alla liknande situationer när du möter motstånd med överpar på flop/turn. Vad vänder fi upp 90% av gångerna när du gråtsynat? Set såklart.

 

Synar du 110 på turn kommer han ställa dig på river och är du verkligen beredd att gå allin med AA i en fyrvägspott?

 

Essen måste vikas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelar trots allt på en ganksa seriös nivå.

Fi tror att du cont.bettar på rags flop.Klart att ha kan ha 99, men att ställa är nog det bästa alternativet på en multiwawy pot. Du lär inte vara slagen.

Fylleinlägg :oops: . Såg inte att han raisade på turn, hade han raisat på flop tror jag att du hade lett i många fall. Men sett ur ett nyktert perspektiv verkar han onekligen slowspela ett set, speciellt med tanke på att det är flera spelare som ser floppen.

Med överpar hade han rimligen raisat på floppen för att trycka ut folk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold, tyvärr. Har fi något annat än 99 eller 55 så spelar han underligt.

 

Skulle någon checka på turn här?

 

 

varför skulle han slå om där då med 99? bara dumt....

Jag säger inte att det är en linje jag rekommenderar. Frågan är bara om han gör en minomslag med hopp om att trådskaparen ska folda eller syna och vilka händer han då tror att trådskaparen synar med eller kastar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...