Gå till innehåll

Att floppa nötfärgen

ulaf

Recommended Posts

"När man floppar nötfärgen ska man alltid (=99%) bomba, bomba, bomba. Man tjänar mycket mer på att få ut maximalt från lägre färger än att försöka slowspela mot diverse par, som ändå kan dra ut en."

Invändningar?

Kommer alltför ofta på mig själv med att chech-syna på floppen med nötfärg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriver det igen för de som inte tagit till sig det....

Man ska spela denna likadant som om man bara har nötdrag, alltså bettar du ut, ska du göra samma på drag.

Lägger också till det som någon tidigare skrev, om du bettar aggressivt i övrigt ska du betta här. Spelar du snortight gör du nog ofta bäst i att slowplaya.

Men faktum är att generellt är det bästa att beta ut, får du syn är det av triss, tvåpar, sämre färg eller färgdrag.

Får du inte syn vid bett på flopp har du svårt att få betalt på annan gata också, om nu ingen sitter på K draget och träffar färg, men chansen finns ju att han synar på bet på flopp på det med.

Länk till kommentar

Ok, du förstod inte ironin. Det är ok. Det jag ville understryka är att det inte finns något givet svar, och att det helt beror på vem man spelar mot. Jag trodde att detta var självklart om man skriver det såhär i klartext, och därmed valde jag en ironisk variant. Ledsen om jag orsakat några missförstånd.

Länk till kommentar

Ok, du förstod inte ironin. Det är ok. Det jag ville understryka är att det inte finns något givet svar, och att det helt beror på vem man spelar mot. Jag trodde att detta var självklart om man skriver det såhär i klartext, och därmed valde jag en ironisk variant. Ledsen om jag orsakat några missförstånd.
Du är inte ursäktad (obs ironi ;))
Länk till kommentar

Det finns ingen särskilt generell regel ang. detta skulle jag vilja säga. Lär ju finnas lägen när bomba är det absolut sämsta alternativet.

Ja, det är det - t.ex. när fi sätter färgstegen på turn.

Vadå generell regell eller attt det finns lägen där det ä absolut sämsta?

snackar du om igentligen?

Hur fan ska man veta om det är det absolut sämsta och vilket läge man står i?

Kör på, betar man pott och någon har 2-par så lär du bli minst synad. Att slowspela loosr man på i längnden i alla lägen !

Länk till kommentar

Vadå generell regell eller attt det finns lägen där det ä absolut sämsta?

snackar du om igentligen?

Att det ibland lär finnas lägen när det är bättre att inte bomba alla gator, och att det inte går att säga generellt att "det är bäst att bomba bomba bomba".

Hur fan ska man veta om det är det absolut sämsta och vilket läge man står i?

Man lär sig att spela poker?

Att slowspela loosr man på i längnden i alla lägen !

Nej.

Länk till kommentar

"När man floppar nötfärgen ska man alltid (=99%) bomba, bomba, bomba. Man tjänar mycket mer på att få ut maximalt från lägre färger än att försöka slowspela mot diverse par, som ändå kan dra ut en."

Invändningar?

Med djupa stackar menar du?

Eskilstuna Open: raisar med AK o halv startstack, floppar nötfärg, tittar på korten o checkar, han betar 1500 och jag går all-in, 2300 kostar det för honom: han frågar om jag har klöver ess för draget men lägger. Så jag vet inte om det där med 99%.

Länk till kommentar

Invändningar?

Eskilstuna Open: raisar med AK o halv startstack, floppar nötfärg, tittar på korten o checkar, han betar 1500 och jag går all-in, 2300 kostar det för honom: han frågar om jag har klöver ess för draget men lägger. Så jag vet inte om det där med 99%.

Ett exemple säger ju inget, vi pratar generellt, dessutom tror jag han menade när man är först ut, alltså i dålig pos, här visar ju uppenbarligen FI styrka, går naturligtvis att checka och hoppas att han träffar eller tror att inte du träfrfar.

Länk till kommentar

Invändningar?

Ja djupa stackar, i turneringar med grunda stackar slowspelar iaf jag generellt monster.

Bra spelat att titta på korten btw!

Länk till kommentar

Bomba är en höjdare, om inte Fi får RUNNER RUNNER!

PokerStars Game : Holdem No Limit ($0.25/$0.50) Table Nauplius III 6-max Seat #5 is the button

Seat 1: milo21 ($23.60 in chips)

Seat 3: alepoker ($26.25 in chips)

Seat 5: Hero ($51.85 in chips)

Seat 6: jungybungy ($35.95 in chips)

jungybungy: posts small blind $0.25

milo21: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [9h 7h]

alepoker: raises $0.50 to $1

Hero : calls $1 Måste ju syna i position

jungybungy: calls $0.75

milo21: calls $0.50

*** FLOP *** [8h 4h 5h] NAAAAAAAAAAAAJS!!!!!

jungybungy: checks

milo21: checks

alepoker: bets $6

Hero : raises $20 to $26

jungybungy: folds

milo21: folds

alepoker: calls $19.25 and is all-in

*** TURN *** [8h 4h 5h] [4d] KLONK

*** RIVER *** [8h 4h 5h 4d] [Ah] KLONK

*** SHOW DOWN ***

alepoker: shows [Ac Ad] (a full house, Aces full of Fours)

Hero : mucks hand

alepoker collected $52.50 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $54.50 | Rake $2

Board [8h 4h 5h 4d Ah]

Seat 1: milo21 (big blind) folded on the Flop

Seat 3: alepoker showed [Ac Ad] and won ($52.50) with a full house, Aces full of Fours

Seat 5: Hero (button) mucked [9h 7h]

Seat 6: jungybungy (small blind) folded on the Flop

Länk till kommentar