Gå till innehåll

heltok - en NLT400böckling på äventyr i Thailand


heltok

Recommended Posts

  • Svars 609
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

blir rundgång om jag höjer volymen... blir nog inte bättre än såhär tror jag. har trixat en del... iaf, här är film nr 4. nu railad av prot som är tystlåten

 

http://s18.quicksharing.com/v/1390351/heltoks_videodabok_film4.avi.html

 

urk vad tråkiga vi låter. rejäl baksmälla...

12.00, A7o med BPTK i poss på turn. Jag hade checkat bakom och funderat en stund om han bettat en blank river.

 

13.50, hålpipa ur poss på turn, hade checkat den. Han lägger inte färgdrag eller något par där och du måste betta river också för att sno potten från daget. Och det blir dyrt att göra det varje gång.

 

16.25, AQo i SB. Co limpar och LAG på BTN höjer. 3-betta! Du har LAGens range slagen och sitter i kass position relativt till LAGen på floppen, svårspelat. Ta hem potten på en gång istället.

 

18.00 AA efter höjning och limp. Du ville höja till 25 (2.5x höjningen innan). Alla andra utav dina svagare 3-betthänder har du höjt 3x med, gör det med AA också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag gloade just på "heltoks_videodabok_film3.avi" och 04:10 in i filmen floppar du nötfärgskort och ett överkort. Du bettar 6 i en 8-pott och säger att du bettar klent för att få raise så du kan slå över igen. Det är ju ingen klen bet, och varför vill du bygga en sån megapott?

 

Det är ingen kritik, utan mer en fråga, en chans för mig att förstå hur du tänker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blir rundgång om jag höjer volymen... blir nog inte bättre än såhär tror jag. har trixat en del... iaf, här är film nr 4. nu railad av prot som är tystlåten

Kan du inte stänga av högtalarna när du spelar in? Att lyssna på ljudet från pokerklienten ger ändå inte sådär himla mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag gloade just på "heltoks_videodabok_film3.avi" och 04:10 in i filmen floppar du nötfärgskort och ett överkort. Du bettar 6 i en 8-pott och säger att du bettar klent för att få raise så du kan slå över igen. Det är ju ingen klen bet, och varför vill du bygga en sån megapott?

 

Det är ingen kritik, utan mer en fråga, en chans för mig att förstå hur du tänker.

 

Heltok tänker:

Jag pottar flopp,

checkar turn,

klonkar river,

får in degen och säger Ship It!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12.00, A7o med BPTK i poss på turn. Jag hade checkat bakom och funderat en stund om han bettat en blank river.

håller med.

 

13.50, hålpipa ur poss på turn, hade checkat den. Han lägger inte färgdrag eller något par där och du måste betta river också för att sno potten från daget. Och det blir dyrt att göra det varje gång.

fel tid så jag vet inte riktigt vilken hand du menar.

 

16.25, AQo i SB. Co limpar och LAG på BTN höjer. 3-betta! Du har LAGens range slagen och sitter i kass position relativt till LAGen på floppen, svårspelat. Ta hem potten på en gång istället.

urk vad feg jag är...

 

18.00 AA efter höjning och limp. Du ville höja till 25 (2.5x höjningen innan). Alla andra utav dina svagare 3-betthänder har du höjt 3x med, gör det med AA också.

vettigt

 

tackar för synpunkter! =) precis den här typen av inlägg jag ville ha när jag startade dagboken :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13.50, hålpipa ur poss på turn, hade checkat den. Han lägger inte färgdrag eller något par där och du måste betta river också för att sno potten från daget. Och det blir dyrt att göra det varje gång.

fel tid så jag vet inte riktigt vilken hand du menar.

Hmm, det var en stund in i filmen iaf, på bordet uppe till höger. Ni är HU, tror du sitter i BB och han limpade UTG. Du har 32 eller 43 och floppen kommer A59, två klöver, du bettar han synar. Turn är 9, du bettar igen och säger något i stil med att han kanske har färgdrag. River kommer 5 och bordet dubbelparas och du bettar i hopp om att han har missat färgdrag.

 

Gillar inte bettat på turn då spelarens stats sa att han var fisk, och en fisk lägger varken drag eller par på turn där och du måste bettar river igen för att få draget att lägga sig.

 

tackar för synpunkter! =) precis den här typen av inlägg jag ville ha när jag startade dagboken :heart:

Tack, tack för filmerna :) Känns utvecklande att titta igenom filmer från någon hyffsat jämnbördig spelare, ger alltid lite uppslag för nya idéer samtidigt som man måste resonera lite med sig själv varför man gillar/inte gillar ett spel som man själv inte gör i ett visst läge.

 

Keep em' coming!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska ni inte ändra dagboken till: "Singelgrabbgäng i Thailand, dom första i världshistorien som inte fått ligga!"

 

jaha, du är lika tråkig som alltid... ska vi se vad du har åstadkommit på din tid på forumet.

 

Men alltså hela kitet med att man vill dra ihop ett gäng på 10 män för att tillsammans ligga vid en pool och spela poker, i don't get it.

 

Åk själv för att semsestra och se saker och skippa hela smeten med att säga -EV till allt som inte har med poket å göra.

 

ja, ligga vid en pool är så trist. orka må bra liksom när man kan vara bitter. och spela pokeT vem på detta forumet gillar det? och orka åka på semester med ens vänner. då kan man ju inte knulla billiga horor varje dag och då faller hela syftet med resan. ja så är det.

 

Alltså jag bara undrar en sak, varför måste man träffa folk på ett forum för att sen åka till Thailand för att grinda? Ut och leta dig ett fruntimmer istället för att åka till thailand och beklaga aknen för att sen köpa en billig hora! (Och grinda med andra liksinnade)

 

vem säger att vi har träffats på detta forumet? akne? horor? vad fan vet du om oss?

 

rent allmänt ogillar jag det mesta generaliserandet som görs på thailändska kvinnor.

 

 

dina pokerskillz verkar rätt slipade också om man läser dina inlägg? kanske dags för en 14års-gräns på pf?

 

1. När man räknar ut pottoddset, ska man då räkna med dom synar man gör innan floppen?

 

öhhhh. öhhhh. me not understand.

 

Sen det sista Vi leker med tanken att potoddset är 15:2 och mina odds på korten är 4,22. Är det då någon skillnad på att ta 2*4,22 =8,xx för då ser jag ju att det är värt att syna. Men då till poängen, räknar jag om 15:2 till 7,5:1, behöver jag då göra något med 4,22? För 7,5 är ju som bekant högre än 4,22?

 

nej, du behöver inte göra något med 4.22 förutom att jämföra det med 7.5. och 2*0.22=0.44, sedan kan du lägga till det på 2*4=8 och får då svaret 8.44.

 

rent allmänt hoppas jag du blir avstängd eller växer upp. sluta iaf förpesta mina trådar... :x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok helt seriöst nu kan du inte försöka lägga upp dom nån annanstans? vill ju gärna kunna ladda ner dom utan det ska behöva ta typ 1h :lol:

 

tips om någon bra sida? orkar inte med massa omständiga sidor med max 1nerladdning per dag, konstiga raster man måste läsa av, överdrivet med popups, krav på registrering etc etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...