Gå till innehåll

heltok - en NLT400böckling på äventyr i Thailand

heltok

Recommended Posts

44 har du när han check raisar dig. 16.30 in i första filmen..

Jag skulle nog checka bakom där för frikort.

O KT i slutet när du får färg får jag väl instämma med Check-syn.

Tänkte på var du sa att du alltif höjer mindre när du har typ KK.

Kan inte folk snappa upp de på dig ? Du höjer juh till 8 alltid annars.

Gör det med alla händer då, så de inte blir så lättläst..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 609
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

höjer mindre med kassa händer också. mellanbra händer höjer jag oftast 3,5-4x++ med. höjer inte alltid mindre med dem. beror väl på mycket, men försöker inte vara statisk i mitt spel...

Länk till kommentar

hör bara, ser ingen bild..

vad behöver jag ladda ner?

kör du vlc?

filmerna är i .avi kodade med xvid och mp3-ljudkodning. vlc, mediaplayer classic, mplayer och bsplayer är bra spelare. windows media player är inte bra. kör en bra spelare så är det inga problem.

kört någon till timme med klonk tack vare bujis rail. så här ser han ut:

img0058kw4.th.jpg

Länk till kommentar

höjer mindre med kassa händer också. mellanbra händer höjer jag oftast 3,5-4x++ med. höjer inte alltid mindre med dem. beror väl på mycket, men försöker inte vara statisk i mitt spel...

Men varför inte alltid höja exakt lika oavsett? Då blir man ju OMÖJLIG att läsa preflop. Att variera sig "slumpmässigt" är ju inte alls lika fool proof eftersom det är väldigt svårt för den mänskliga hjärnan att vara slumpmässig på riktigt. Alltid ger man nåt till motståndaren.

Länk till kommentar

Men varför inte alltid höja exakt lika oavsett? Då blir man ju OMÖJLIG att läsa preflop. Att variera sig "slumpmässigt" är ju inte alls lika fool proof eftersom det är väldigt svårt för den mänskliga hjärnan att vara slumpmässig på riktigt. Alltid ger man nåt till motståndaren.

ur pos vill man inte lika gärna postflop, i pos vill man spela större potter, men bra händer vill man spela större etc etc.

tror helt klart det finns en fördel att bli reraisad när man betar 3x med AA eller att slippa 5synare med A8o när man raisar. mot shortstack raisar jag gärna mer med kassa kort men mindre med stål.

rent allmänt läser ju ytterst sällan någon motståndare än korrekt pga olika bettingsize i first-in-raise.

finns ju en fördel i att spela en oläslig stil, men ge upp för mycket edge för det är ju bara dumt. man kan ju folda AA preflop för deceptionvalue, men det är knappast bra poker ;)

Länk till kommentar

Sen tycker jag att du felspelar låga pocketpar. Tex bör du syna minibet på flop i hopp om att seta turn.

33handen så var ju en av mina 2out i hjärter vilket hade kunna ge någon färgen. annars hade jag nog synat. är det fel att göra den avgränsningen?

oj missade visst det. Självklart ska man räkna med att man får reducerade outs om ditt kort kan ge fi färg eller stege. Då är det inget snack.

Länk till kommentar

En tanke är ju att squeeza och slå om preflopp.

Resonemanget är typ: Öppnaren har inte stål så jäkla ofta och de bakom har det definitivt inte eftersom de bara synat. Så i princip är det bara öppnaren som kan syna/slå om.

Det är typ ABC-trixigt spel. Och din hand är rätt ok för det, även om den gärna kunde vara aningen sämre, eftersom den inte har så häftigt EV ändå.

På floppen så ska du ju lyckas snitta en bit över en hundring på kommande gator när du träffar för att synen ska bli rätt. Vilket alltså innebär att motståndaren måste dega in minst runt 1/3 av tiden när du träffar. Mot en kille med någorlunda vett i knoppen är det inte realistiskt eftersom 9:an ger fyrstege och han ska checka tillbaka en del också när trean kommer.

Min diagnos är: Tror det är fold.

Länk till kommentar

jag har iaf plussat vidare idag. börjar se riktigt fint ut med både grafer och tabeller...

orkade inte göra någon film, för bakis. har iaf spelat 2k händer, gymmat och varit allmänt aktiv trots att jag kom hem från krogen 6 i morse.... buji har legat på vår soffa hela dagen istället, han fan bor här...

Länk till kommentar

jag har iaf plussat vidare idag. börjar se riktigt fint ut med både grafer och tabeller...

orkade inte göra någon film, för bakis. har iaf spelat 2k händer, gymmat och varit allmänt aktiv trots att jag kom hem från krogen 6 i morse.... buji har legat på vår soffa hela dagen istället, han fan bor här...

Snart åker fan Buji ut! Vore najs att få sitta i soffan i sitt eget vardagsrum nån gång. Plus att han tömt kylen under de tre dygn han spenderat här. :?

Länk till kommentar

Härlig dagbok ska följas! Har bara sett första filmen än men ser rätt så bra ut! Lirar på stars lite då och då. Får akta mig för dig hehe ;)

hehe, jag spelar nog rätt lättexploaterat. som tur är spelar jag ju mest thailändska dag dvs svensk morgon, då ingen från pf spelar. aja, får väl tvingas balansera mitt spel. posta gärna en film på ditt spel! =)

Länk till kommentar

Good shit Heltok!

Du verkar ju köra över NL såväl som du gjorde med FL i somras. 13PTBB/100 är med beröm godkänt! Heja heja!

En grej bara... är du medveten om att Imageshack som du använder för att lägga upp bilder är en smitthärd? Jag blir bombad med pop-ups och får t o m läskiga dialogrutor som ser ut som Windows egna som ber mig installera något. Kollade upp det där för flera veckor sedan och det är tydligen en trojan som installeras om man klickar "yes" i rutan. Som en tjänst till dina läsare kanske du skulle titta om du inte kan hitta en smittofri bild-tjänst?

Ett tips bara. Kör hårt!

/7ft.

Länk till kommentar

Good shit Heltok!

Du verkar ju köra över NL såväl som du gjorde med FL i somras. 13PTBB/100 är med beröm godkänt! Heja heja!

En grej bara... är du medveten om att Imageshack som du använder för att lägga upp bilder är en smitthärd? Jag blir bombad med pop-ups och får t o m läskiga dialogrutor som ser ut som Windows egna som ber mig installera något. Kollade upp det där för flera veckor sedan och det är tydligen en trojan som installeras om man klickar "yes" i rutan. Som en tjänst till dina läsare kanske du skulle titta om du inte kan hitta en smittofri bild-tjänst?

Ett tips bara. Kör hårt!

/7ft.

Jag har aldrig märkt något. Men jag kör iofs OSX, så det kanske är därför. Orka sitta med Windows när det finns överlägsna OS liksom.

heltok: fyll inte upp kylen efter buji, så kommer han snart att vandra vidare...

Länk till kommentar

Good shit Heltok!

Grafen visar inte PTBB, tyvärr :) 6.5 PTBB borde det vara, vilkrt forfarande är ett riktigt fint resultat med tanke på hur kort tid heltok har lirat NL.

Blir bara mer och mer avundsjuk på er som är på kollo i Thailand. Här blir bara kallare och kallare för varje dag som går :( Hoppas ni fortsätter klonka och att du lägger upp filmer här.

Länk till kommentar