Gå till innehåll

heltok - en NLT400böckling på äventyr i Thailand


heltok

Recommended Posts

  • Svars 609
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mmm gårdagen va riktigt niceh faktiskt perfekt dag efter julafton dagen innan, även om jag inte klonkade som Robin gjorde på kvällen där, svårt när man inte lirar :) vi ägde vattenborgarna där ja alla kom efter vi visat hur man gjorde synd bara att de va borta idag =)

 

Blev tillsagd av nån granne på massagen sen att "why can't you just shut the hell up" när jag tjöta med massagetjejen och svarade raskt med "and can you stop being such a bitch" så man fick tilta av sig lite ändå. God pizza sen också på det svenska stället där.

 

Trolldeg vad mena du förut där, fylleslask? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eooo

 

kom till krabi för 10 min sedan ungefär.. varit på koh jam och rökt mig till morotstadiet © i en vecka typ. hur är boendesituationen i phuket? måste göra visa-run imorrn, men skulle gärna komma dit några dagar sen om några lirare är där..?

 

är rätt svårt att få rum fram till typ 6jan. går ju alltid att få något, men AC=1000baht, internet=+1000, fräscht=+1000baht. typ. dessutom är ju halva thailands internet nere ändå så känns som att poker är fel tid nu. kanske bättre att hålla sig på morotstadiet i någon vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick precis hora det av daniel, jaha vad ska man gora da? lite trott pa moroten faktiskt. lite skon kansla dock att det inte gar att grinda, mindre angest over alla dollars man ''forlorar''. andreas sager ju att aussie ska vara grymt.. annars skulle en av engelska sotnosarna tillbaka till koh jam nu i 3v till. kanske blir moroten och sand mellan skinkorna tills internet repar sig anda? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara fråga om OakWood, vad ligger priset per natt på där? Hur många får plats i varje rum då?

 

Ser ut som att jag planerar att resa ner under september nästa år med några kompisar, vore kul om ni är kvar då :)

 

Nötboendet blir väl isf http://www.bangkoksuite.com, får se om vi åker vidare till Koh Samui då det boendet såg riktigt nice ut!

Ligger å steker mest på nl100, så jag vet inte riktigt om man har råd med så grymt boende, förhoppningsvis har jag byggt lite rulle tills jag åker ner och är uppe på nl200, skottade lite förrut på den nivån men det slutade med att riggen kom ifatt mig och jag backde 2,3k på en vecka :/

 

Ni verkar ha riktigt kul iaf :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara fråga om OakWood, vad ligger priset per natt på där? Hur många får plats i varje rum då?

 

Ser ut som att jag planerar att resa ner under september nästa år med några kompisar, vore kul om ni är kvar då :)

 

Nötboendet blir väl isf http://www.bangkoksuite.com, får se om vi åker vidare till Koh Samui då det boendet såg riktigt nice ut!

Ligger å steker mest på nl100, så jag vet inte riktigt om man har råd med så grymt boende, förhoppningsvis har jag byggt lite rulle tills jag åker ner och är uppe på nl200, skottade lite förrut på den nivån men det slutade med att riggen kom ifatt mig och jag backde 2,3k på en vecka :/

 

Ni verkar ha riktigt kul iaf :D

 

per natt är dyrt. 2400++/natt för singelrummen och håll i hatten 8000/natt för 3rummarna som vi bodde i. bor man månadsvis blir det 75000baht/månad för 3rummarna och 49000baht/månad för enrummarna. skumma priser!

 

du har råd med oakwood. det är värt varje dollar. och så farligt blir det inte. 75000=25 000 var=$700/månad. låter väl inte så mycket?

 

nätet suger i thailand nu. och ska göra det i 3 VECKOR!!?!?!! (TILT) till.

http://www.thaivisa.com/forum/index.php?showtopic=98615

 

9 49 ms 48 ms 49 ms 58.147.0.46

10 49 ms 57 ms 48 ms 202.47.254.161

11 53 ms 49 ms 49 ms 202.47.253.148

12 1562 ms 1202 ms 1303 ms global.hgc.com.hk [218.189.12.233]

 

gah!!!!!!!!! blir att ta pokersemsester nu....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va segt med nätet då... Tur att jag åkte hem. Tokplussar för tillfället. :D

 

Men man längtar allt tillbaka till det goa livet i öster. Åkte på en fetingförkylning när jag kom hem som heter duga, så jag pallar inte lira så mkt ändå. =(

 

Ha de gött iaf så ses vi så småningom. =)

 

kan du smsa/ringa mig? vill snacka lite om borneo, verkar vara twinrooms som gäller på http://www.borneodivers.info/ . du kanske kan flyga ner någon dag tidigare så flyger jag dit någon dag senare så bor vi ihop en vecka?

 

tilt på hur svårt allt är att styra upp nu när inget funkar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget funkar, det känner vi igen...

 

Well, internetsituationen i asien är ju verkligen en badbeat, nu finns det verkligen inget som håller en hemma under kvällarna...

 

I övrigt så går det att bo 2 pers i oakwoods enrummare, dom har twin beds, jag vet då jag fick det pga att king/queen-sized beds inte fanns för tillfället, det vill säga, om ni inte är homofober eller planerar att dra hem mycket brudar :)

 

Pingen här på oakwood ligger just nu på mellan 3,5-4k... lustigt nog går det ändå att surfa stundtals bra?

 

Ja jag vet inte, är relativt nere för tillfället, leva så här är inte hälsosamt, men vad kan man göra? Går inte grinda, finns inte mkt annat att göra, borta från vänner och familj i 3 månader, och över jul/nyår (which is a first for me)... Det är bara deprimerande att sitta hemma om kvällarna, känns fel att bara chilla, and on top of that, im so tired of the game (not poker, that is).

 

Kan vara på god väg att torska riktigt fett på en flicka här nere, och jag känner henne inte ens... och då känns det inte ens värt det att gå ut å leta brudar... dessutom får jag en riktigt jobbig wibe om att något inte står rätt till där... Så, när man inte har grinden, å inte brudragget, vad tar man sig till i thailand?

 

Känns som jag måste åka hem ett tag snart...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på dig, Heltok!

 

Ska förmodligen till Koh Samui två veckor i början på februari. Flickvännen har hört/fått för sig att det kan vara regnigt och dåligt väder där då. Jag hävdar att det är regnperiod okt-dec men hon vill inte riktigt tro på det iom att hon hört från "några" som haft dåligt väder i februari.

 

Kan du som har gedigen info därifrån upplysa mig om hur det ligger till?

 

 

Hälsar

 

Macroman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prot:

riktigt bra fråga. har funderat en del på det. kanske man skulle gå ner i vikt. kanske dyka. kanske lära sig surfa. eller åka till japan. australien ska väl vara najs sägs det. eller kanske hem till svedala(burr). verkar bli bättre nät varje dag, nu är pingen nere på 350ms. kanske ska försöka grinda idag.

 

tröttna på the game. vad fan, du började ju nyss. kanske dags att byta bytesmarker snart dock, finns ju bara 6miljoner brudar i bangkok ;)

 

lyssna på din feeling. är hon tricky tror du att hon trappar dig så kan du inte spewa för mycket, är dumt att bli för comittad om du drar dött. all in en gång, hit and run. å andra sidan, alla som varit här nere en längre tid vet att alla ska ha sin första riktiga tgf någongång. så vad fan hoppa utför stupet med huvudet före, vem vet du kanske landar mjukt ;)

 

 

Dapine:

FSB, SEB vet jag funkar iaf. är ni oroliga för att något inte ska funka så kör

http://en.wikipedia.org/wiki/Tor_(anonymity_network)

http://tor.eff.org/

 

Macroman:

din flickvän har fel

weather.jpg

 

weather_koh_samui.jpg

 

att jämföra med phuket:

rainfall.gif

 

 

Har supit och inte bokat snorklingtur nu i 3dagar. Ska göra ett försök att boka snorklingstur idag. Har även lyckas klara Warcraft 3 på Hard, alla campaigns. Mycket nöje när nätet är nere =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prot: Hoppas du får upp humöret, är inte en tgf ett bar sätt att bryta din tristess? Lär få va med om en del om du kör längs det spåret...

 

Heltok: Fan va du kör med dina grafer.. hahah Hoppas det blir några roliga planer i april.. Vore inte Hong Kong sjukt ballt. Kan tänka en del fördelar mot Tokyo: Engelska funkar bra, billigare, nöjes liv som borde vara i samma klass som tokyo. Hört att de ka vara en cool stad helt enkelt. Fråga är hur det är med pokern där, tänker på Kina och big brother grejen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Koh jam låter lockande, måste ta och testa det då jag inte kan ta mig till Laos. En avslappnad vecka där verkar ju helniceh. Får nog bli nåt sånt efter nyåret =) Är det bara att checka in på första bästa ställe där nere eller finns det schysst boende nu, kanske inte behövs i det stadiet?

 

Ska bli en intressant inblick :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heltok: Fan va du kör med dina grafer.. hahah Hoppas det blir några roliga planer i april.. Vore inte Hong Kong sjukt ballt. Kan tänka en del fördelar mot Tokyo: Engelska funkar bra, billigare, nöjes liv som borde vara i samma klass som tokyo. Hört att de ka vara en cool stad helt enkelt. Fråga är hur det är med pokern där, tänker på Kina och big brother grejen...

 

jag är ingen vidare fantast av hongkong. var svinkallt när jag var där. folk var allmänt inåtriktade, gubbarna spottade på gatan, maten var värdelös, deras uteliv var att betala 300kr/15min för att prata med barägarinnan, trist kultur typ. tror hellre jag prövar tokyo. verkar asnajs där.

 

tilt på linan här. jag sover, äter, solar, ildar, gamear. ZZZZzzzzzz.....____

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara trycka ur mig ett par ord om Summerbreeze Hotel på Patong. Stannade där en vecka o uppkopplingen var på gränsen till godkänd. Funkade men en del disconnects emellanåt. Bättre en LamaiWanta men sämre än Karon Café om det nu är till någon hjälp. 1500 baht/natt gick det loss på o avståndet till Bangla road är typ 50 meter. Rummen är mindre o känns inte lika bra som exempelvis Poppas. Personalen var dock supertrevlig, i synerhet dom 5 städerskorna som invaderade rummet varenda morgon ;)

 

Är i Bangkok nu. Någon annan som är här?

 

Tips för nyårsfirande tas tacksamt emot!!!

 

//Nez

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hade inget vidare att säga om HK. Stämmer att Kineserna inte är lika öppna men hört bra från de som bott där. Men håll igång japan planerna så hoppas jag på att det händer nåt kul där.

 

Hoppas du får ett bra nyår där nere!

 

Precis startat en egen dagbok, får se om det blir nåt av den men kan vara bra, varit lat och helt slutat anteckna efter mina sessioner...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...