hajen04 Postad 26 Oktober , 2006 Rapport Postad 26 Oktober , 2006 Fi har inte gjort allt för mkt väsen av sej och har spelat ganska tight. Jag har däremot varit väldigt aggresiv och snott väldigt mkt småpotter. stirovski har synat ner mej hela tiden med enormt marginella händer så han är jag inte rädd för alls. Så All in eller fold, va tycker ni? Game # 451383671 - Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Dudley" Game ended 2006-10-26 22:36:22 GMT+01:00 Players: ovfre (EUR 195,20 in seat 1) _d-_-b_ (EUR 234,27 in seat 2) stirovski (EUR 235,87 in seat 3) JazzyLegs (EUR 200,40 in seat 5) burrrr (EUR 179,70 in seat 6) Dealer: stirovski Small Blind: JazzyLegs (1,00) Big Blind: burrrr (2,00) _d-_-b_ was dealt: Kc - Ac ovfre Call (2,00) _d-_-b_ Raise (9,00) stirovski Call (9,00) JazzyLegs Call (8,00) burrrr Fold ovfre Call (7,00) Flop 2h - 6c - Kh JazzyLegs Check ovfre Check _d-_-b_ Bet (30,00) stirovski Call (30,00) JazzyLegs Raise (100,00) _d-_-b_ ???? Citera
psatiw Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 set --> fold Men sluta. Tror du att han behöver ett set för att göra sådär mot en fi som är ultraaggro, som beskrevs i OP? Nu vet man ju att du faktiskt är upp emot ett set i den här handen, eftersom du postar, men givet beskrivningen av din image du ger så stoppar jag in här rakt av. Citera
hajen04 Postad 27 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 27 Oktober , 2006 Fi är tight medans han som synade efter mej är väldigt lös. Citera
psatiw Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 Fi är tight medans han som synade efter mej är väldigt lös. Jojo, det förstod jag. När jag skrev om "ultraaggro" i min post, syftade jag på DIN image. Poängen var att om fi vet att du är överaggro och typ bettar alla floppar, han vet dessutom att snubben bakom dig synar light, varför skulle han då behöva ett set för att spela såhär? Du kommer ju en stor del av gångerna vara jättetom, snubben bakom dig sitta på skit och fi kan utnyttja sin tighta image för att ta hem det här spelet tom om han så skulle vilja. Att direkt anta set är overkill. Citera
hajen04 Postad 27 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 27 Oktober , 2006 Det har du helt rätt i. Jag är dock osäker på om fi är kapabel att göra en sån bluff. Jag är rätt säker på att han inte är tom iaf. Och när han raisar så gör han det inte med KJ och neråt och förstör all equalty på handen. AK tror jag däremot är ganska troligt att han skulle ha eller möjligtvis nötdraget men det tror jag inte. Citera
Skumdum Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 du som gjorde den snygga synen på preflopraise med A2s med 2/5 inköp nyss på mig. Heja dig. Folda handen. Citera
Quaz Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 Känslan säger fold... Folk gör sällan såna bluffar på den nivån detta utspelade sig. Citera
Quaz Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 Färgdrag är möjligt. Men Fi beskrivs ju som en hyffsat tight lirare. Det man inte får glömma är att killen som satt direkt efter kan ju faktiskt ha en hand när han synar kallt där. Citera
hajen04 Postad 27 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 27 Oktober , 2006 du som gjorde den snygga synen på preflopraise med A2s med 2/5 inköp nyss på mig. Heja dig. Folda handen. HH? Mne jag gjorde säkert nån fin utdragning va? Citera
psatiw Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 Jag är dock osäker på om fi är kapabel att göra en sån bluff. Jag är rätt säker på att han inte är tom iaf. Och när han raisar så gör han det inte med KJ och neråt och förstör all equalty på handen. AK tror jag däremot är ganska troligt att han skulle ha eller möjligtvis nötdraget men det tror jag inte. Men WTF? Om han är SÅ tight, att han inte är kapabel att göra moves, och inte heller att betta en sämre kung där, och inte heller färgdraget - då har du ju typ svarat på din egen fråga. Du kan ju inte ställa om hans enda holdings är AK/set. Då förstår jag inte ens varför du postar. Det man inte får glömma är att killen som satt direkt efter kan ju faktiskt ha en hand när han synar kallt där. Klart han kan. Men eftersom förutsättningarna vi gavs var att trovärdighetsnivån mellan OP och tomten bakom var typ 0, så kommer han ju mycket oftare ha händer < AK än händer > AK. Citera
Quaz Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 Jag tror inte att jag sätter stacken på att killen som anses vara så tight bluffar. Är readen rätt där så känns inte 66 för set alltför långt bort. Har han KQ så tror jag att jag ger han cred för movet och foldar. Citera
Tottyville Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 Håller med psatiw i precis allt han skriver. Därför orkar jag inte skriva några egna kommentarer, för psatiw skrev allt jag tänkte Citera
hansolo Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 troliga händer (utan reads) är KQ,Axs eller möööjligtvis KJ, set är mindre troligt men risken finns....Jag hade själv raisat 1/5 med AQ-AJs på den floppen om jag tror att mitt A är levande +mina 9 outs till färgen Citera
Skumdum Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 du som gjorde den snygga synen på preflopraise med A2s med 2/5 inköp nyss på mig. Heja dig. Folda handen. HH? Mne jag gjorde säkert nån fin utdragning va? Jag hade AA och du hade för litet inköp för att jag skulle kunna lägga när du fick färgen på turn. Blekt. Dina implicita var inget vidare... Citera
jeneqvist Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 troliga händer (utan reads) är KQ,Axs eller möööjligtvis KJ, set är mindre troligt men risken finns....Jag hade själv raisat 1/5 med AQ-AJs på den floppen om jag tror att mitt A är levande +mina 9 outs till färgen undrar bara varför set är mindre troligt? Citera
hajen04 Postad 27 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 27 Oktober , 2006 Jag är dock osäker på om fi är kapabel att göra en sån bluff. Jag är rätt säker på att han inte är tom iaf. Och när han raisar så gör han det inte med KJ och neråt och förstör all equalty på handen. AK tror jag däremot är ganska troligt att han skulle ha eller möjligtvis nötdraget men det tror jag inte. Men WTF? Om han är SÅ tight, att han inte är kapabel att göra moves, och inte heller att betta en sämre kung där, och inte heller färgdraget - då har du ju typ svarat på din egen fråga. Du kan ju inte ställa om hans enda holdings är AK/set. Då förstår jag inte ens varför du postar. Det man inte får glömma är att killen som satt direkt efter kan ju faktiskt ha en hand när han synar kallt där. Klart han kan. Men eftersom förutsättningarna vi gavs var att trovärdighetsnivån mellan OP och tomten bakom var typ 0, så kommer han ju mycket oftare ha händer < AK än händer > AK. Har du helt rätt i. Men när jag postade den så hade jag inte analyserat handen spec mkt och då hade jag inte hans hd på AK/set Citera
hajen04 Postad 27 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 27 Oktober , 2006 du som gjorde den snygga synen på preflopraise med A2s med 2/5 inköp nyss på mig. Heja dig. Folda handen. HH? Mne jag gjorde säkert nån fin utdragning va? Jag hade AA och du hade för litet inköp för att jag skulle kunna lägga när du fick färgen på turn. Blekt. Dina implicita var inget vidare... Jo det var dom. Jag komemr inte ihåg handen exakt men jag har för mej att jag höjde till 7. du reraisade 20% av min stack alltså till 14. 7 för att vinna 28+blinds. Helt okej odds Citera
psatiw Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 Har du helt rätt i.Men när jag postade den så hade jag inte analyserat handen spec mkt och då hade jag inte hans hd på AK/set Ah, ok. Det finns en annan tråd du kan posta i nästa gång samma sak händer isåfall. Och tipset är gratis. Citera
Skumdum Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 du som gjorde den snygga synen på preflopraise med A2s med 2/5 inköp nyss på mig. Heja dig. Folda handen. HH? Mne jag gjorde säkert nån fin utdragning va? Jag hade AA och du hade för litet inköp för att jag skulle kunna lägga när du fick färgen på turn. Blekt. Dina implicita var inget vidare... Jo det var dom. Jag komemr inte ihåg handen exakt men jag har för mej att jag höjde till 7. du reraisade 20% av min stack alltså till 14. 7 för att vinna 28+blinds. Helt okej odds Nej, det stämmer inte. du satt med runt 70-80 nånting. Jag höjde till 8 med AA, du kallsynade i positionen efter mig. Citera
nickupptaget Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 set --> fold Men sluta. Tror du att han behöver ett set för att göra sådär mot en fi som är ultraaggro, som beskrevs i OP? Nu vet man ju att du faktiskt är upp emot ett set i den här handen, eftersom du postar, men givet beskrivningen av din image du ger så stoppar jag in här rakt av. det där är en typisk set-raise helt enkelt. färgdrag brukar ju inte spelas så. Citera
hajen04 Postad 27 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 27 Oktober , 2006 du som gjorde den snygga synen på preflopraise med A2s med 2/5 inköp nyss på mig. Heja dig. Folda handen. HH? Mne jag gjorde säkert nån fin utdragning va? Jag hade AA och du hade för litet inköp för att jag skulle kunna lägga när du fick färgen på turn. Blekt. Dina implicita var inget vidare... Jo det var dom. Jag komemr inte ihåg handen exakt men jag har för mej att jag höjde till 7. du reraisade 20% av min stack alltså till 14. 7 för att vinna 28+blinds. Helt okej odds Okej men vart får du 2/5 av stacken pre ifrån? Kallsyna på en 8 raise pre är väll inget o gnälla över? Herregud Nej, det stämmer inte. du satt med runt 70-80 nånting. Jag höjde till 8 med AA, du kallsynade i positionen efter mig. Citera
hajen04 Postad 27 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 27 Oktober , 2006 Har du helt rätt i.Men när jag postade den så hade jag inte analyserat handen spec mkt och då hade jag inte hans hd på AK/set Ah, ok. Det finns en annan tråd du kan posta i nästa gång samma sak händer isåfall. Och tipset är gratis. Vadå samma sak händer? Jag foldade så har svårt o se att dte var en bad beat... Citera
cOP Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 Om fi är en tomte som inte gjort mkt väsen av sig och spelat tight så känns AK som en ganska enkel fold här oavsett ens egen image. Tighta tomtar väntar oftast in "en hand" för att busta en aggro. Tror han har en mini-nöt mycket oftare än en marginell hand han tror håller mot en aggresiv motståndare i detta läget på denna nivån. Iallafall med den read du ger av spelaren. Citera
Recommended Posts