Beef__Cake Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Har inte suttit så länge vid bordet men har spelat 1 hand mot straikki förut då han raisa pf med AKs och jag syna med TT, han betta då svagt på en låg flop med färgdrag, jag raisa och han syna mig bara. Turn fick han sin färg och vi checka då båda. På river betta han sen ut halvpott. ***** Hand History for Game 5392875422 ***** $100 NL Texas Holdem - Tuesday, October 24, 21:51:40 ET 2006 Table Table 108715 (No DP) (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 6 Seat 1: Knights_Tale ( $107.65 ) Seat 2: Freddy_123 ( $87.53 ) Seat 4: soccermom54 ( $38.50 ) Seat 5: straikki ( $76.96 ) Seat 6: Beef__Cake_ ( $100 ) Seat 3: twinkie112 ( $64 ) straikki posts small blind [$0.50]. Beef__Cake_ posts big blind [$1]. >You have options at Jackpot #1300921 (No DP) Table!. twinkie112 posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to Beef__Cake_ [ Qc 8s ] Knights_Tale calls [$1]. twinkie112 checks. soccermom54 calls [$1]. straikki calls [$0.50]. Beef__Cake_ checks. ** Dealing Flop ** [ Qh, 4c, 8c ] straikki bets [$5]. Beef__Cake_ raises [$15]. Knights_Tale folds. twinkie112 folds. soccermom54 folds. straikki calls [$10]. ** Dealing Turn ** [ 6s ] straikki checks. Beef__Cake_ bets [$20]. straikki calls [$20]. ** Dealing River ** [ 7s ] straikki is all-In [$40.96] Beef__Cake? Han blixtställer på river och frågan är nu har han prickat stegen eller utnyttjar han brädan för bluff? Vad för händer kan han sitta på rimligen? Hur ofta är vi slagna här? finns synen? De enda händerna han skulle kunna ha för stege som jag ser det här är 5c6c, 5c3c lr kanske 57 för gutshot träff. Citera
Ugrath Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Min fråga är finns folden? Du måste syna här. Potodds, ologiskt spel osv. Citera
LiftWaffe Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Han kan ju även ha jagat den andra hålstegen 9c10c och har nu nöten och hoppas att du har 5:an... Äh du får ju enbart gå på read och känsla här. Antingen har han stege eller så bomma han färgen och vill bluffa bort dig. Det som kan tala för bluff är ju att han går all-in, förra gången han hade nöten så betade han halvpott för att han ville ha syn. Citera
Diaaz Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Ingen som är orolig för ett set? Citera
cluelessrookie Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Som Liftwaffe skrev så ville han ha syn förra gången, och rimligtvis vill han väl ha syn om han har prickat stege eller sitter på set. Vad kan straikki tro att du sitter på? Missad färg? Knappast eftersom du bettade friskt på floppen. Top-par? Ja det borde han väl lista ut. Men från att "se" att du sitter på top-par till två-par, tror du det om honom även om spreaden på flop, turn, river ger dig en ganska stor träffyta för ett två-par där man som du har limpat med, då uppenbarligen, dam plus nåt lägre. Du skall syna med 40 i en pot på typ 110 och sitter på två par. Är inte det en syn från din sida? Cluelessrookie Ingen som är orolig för ett set? Citera
cOP Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 All in eller stort bet rakt ut på river är ofta nöten, sällan bluff. Citera
edison Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Känns väääääldigt mycket som en bluff. Färgen kom inte och han har bet/synat och check/synat. Gör han så här med set är han antingen rätt duktig eller dum i huvudet... Citera
psatiw Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Blixtsyn, om han fiskat färg och checkat turn med det förut. Träffade han stegen med 55 eller 77-settet, good for him. Givet styrkan du visade på turn lär han ju CRAI då om han hade settet. Citera
LiftWaffe Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 All in eller stort bet rakt ut på river är ofta nöten, sällan bluff. Hur bluffar du då? Mini-raise? Har hans hand inget SD-värde så kan han ju inte checka här om han är sugen på pengarna. Set är ju som sagt obefintligt om han inte är en idiot. Missat färgdrag eller Ac5c som nån skrev, då man läst rätt men det blir fel, hatar sånna lägen... Citera
cOP Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 All in eller stort bet rakt ut på river är ofta nöten, sällan bluff. Hur bluffar du då? Mini-raise? Att bluffa rakt ut på river mot någon som visat styrka hela vägen känns iaf riktigt kallt. Någon som check/synar hela vägen och sen betar rätt ut på river har ofta en bra hand. Citera
LiftWaffe Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 All in eller stort bet rakt ut på river är ofta nöten, sällan bluff. Hur bluffar du då? Mini-raise? Att bluffa rakt ut på river mot någon som visat styrka hela vägen känns iaf riktigt kallt. Någon som check/synar hela vägen och sen betar rätt ut på river har ofta en bra hand. Då är jag väl kylig då Hur många gånger har man inte sett spelet för färgdrag, "raise de ska tro jag har damen"/syn check/syn all-in vid miss Han kommer torska handen vid en SD så enda möjligheten är ju att bluffa. Jag tycker det är ett bluff-move men han kan ju vilja spela på det också och sitta med stål... Citera
Nickefik Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Att bluffa rakt ut på river mot någon som visat styrka hela vägen känns iaf riktigt kallt. Någon som check/synar hela vägen och sen betar rätt ut på river har ofta en bra hand. Håller med. Just att han ställer in beror ju på att motståndaren visat styrka och att han därför hoppas och tror på syn. Citera
dlinder Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Tycker du måste syna här. Din hand står tillräckligt ofta för att motivera syn pottoddsmässigt. Citera
Nickefik Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Tycker du måste syna här. Din hand står tillräckligt ofta för att motivera syn pottoddsmässigt. Jag tycker oftast att en syn här bara slutar i att man surt konstaterar att man är slagen. Det är absolut ingen autosyn, utan något man måste fundera från fall till fall. För hur ofta är det verkligen en bluff? Eftersom du säger att man pottoddsmässigt kan motivera en syn så borde den som ställer in som bluff också förstå det och därför inte göra det här spelet som en bluff. Skulle motståndaren ställa in med ett sämre två par? Kanske, men det luktar mer stege i det här fallet. Citera
dlinder Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Jag tycker oftast att en syn här bara slutar i att man surt konstaterar att man är slagen. Det är absolut ingen autosyn, utan något man måste fundera från fall till fall. Att det oftast gör det betyder ju inte nödvändigtvis att det är -EV att syna. För hur ofta är det verkligen en bluff? Eftersom du säger att man pottoddsmässigt kan motivera en syn så borde den som ställer in som bluff också förstå det och därför inte göra det här spelet som en bluff. Fi vet ju inte hur stark hand Hero har. Skulle motståndaren ställa in med ett sämre två par? Kanske, men det luktar mer stege i det här fallet. Jag kan lätt se Fi ställa in med missat färgdrag här, det är ju guldläge för det. Citera
psatiw Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Ingen som tycker att 7an är ett perfekt bluffkort? Hur ska vi kunna syna med t.ex KQ, då slår vi ju BARA en bluff. Nu slår vi en hel del legitima händer, och alla hans bluffar, och priset är vettigt. Tycker det är jättevekt att folda. Fi kan inte rimligen veta hur stark vår hand är, trots vårt bettande. Citera
LiftWaffe Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Ingen som tycker att 7an är ett perfekt bluffkort? Hur ska vi kunna syna med t.ex KQ, då slår vi ju BARA en bluff. Nu slår vi en hel del legitima händer, och alla hans bluffar, och priset är vettigt. Tycker det är jättevekt att folda. Fi kan inte rimligen veta hur stark vår hand är, trots vårt bettande. Jo 7an e perfekt för bluff av just den anledningen du säger. Nickefik varför skulle Fi gå AI med sämre 2 par? Det är ju bara att checka och hoppas de står sig. Citera
Beef__Cake Postad 26 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 26 Oktober , 2006 Jag synade iaf då hans plöstliga all in på river inte stämde och jag kunde inte se honom sitta på en 5a lr ett set. Han vände upp KQ till min förvåning och glädje. Citera
Fudge Postad 26 Oktober , 2006 Rapport Postad 26 Oktober , 2006 Ingen som tar i åtanke att han faktiskt beta ut på flopp och syna en trippling? Känn inte som 55 lr 77 efter de.. Hålstege? Då jaga han ordentligt.... Citera
spinner Postad 26 Oktober , 2006 Rapport Postad 26 Oktober , 2006 Ingen som är orolig för ett set? Man kan inte sitta och vara orolig för set hela tiden. Han spelar inte speciellt logiskt eller smart för att sitta på ett set. Med det riverbettet får han ju troligtvis bara syn av en stege. Potoddsen är frestande att ta synen med dock, men jag hade inte gjort det utan reads. Citera
sympathetic Postad 26 Oktober , 2006 Rapport Postad 26 Oktober , 2006 Känns som missat flushdrag där. Jag hade synat Citera
kamimen Postad 26 Oktober , 2006 Rapport Postad 26 Oktober , 2006 Denna handen hade varken blivit ett problem eller en diskussion om du betat pott på turn, vilket är det korrekta spelet. Citera
boman Postad 26 Oktober , 2006 Rapport Postad 26 Oktober , 2006 All in eller stort bet rakt ut på river är ofta nöten, sällan bluff. nu är det ju inte som att detta bet är så jävla stort > poten. däremot stor bet i liten pot på river är nöt. Citera
Recommended Posts