krizz Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 Suttit på bordet i en kvart ungefär. Känner till alla utom A-turen, honom jag har inte lirat mot förr. Har inte fått nån bra uppfattning om vilken sorts spelare han är men jag skulle tro att han är rätt tight. ** Souled Out [Hold 'em] (4.00|8.00 No Limit - Cash Game) Real Money - gamla_bettan sitting in seat 1 with $1425.20 - Sir_Call sitting in seat 2 with $1942.91 - A-turen sitting in seat 3 with $1874.65 - HERO sitting in seat 5 with $712.00 [Dealer] gamla_bettan posted the small blind - $4.00 Sir_Call posted the big blind - $8.00 ** Dealing card to HERO: , A-turen raised - $24.00 HERO raised - $72.00 gamla_bettan folded Sir_Call folded A-turen called - $72.00 ** Dealing the flop: , , A-turen checked HERO bet - $104.00 A-turen raised - $312.00 Pot ~ 560 Jag har visat rätt mycket styrka preflop men lite svaghet på floppen. Men vad kan han ha? slowspelad AA/KK eller kanske 99? Tror dock inte han skulle slå om på flop med set. Vilka är dom troliga händerna han spelar såhär som jag faktiskt slår? Jag har 536 kvar att leka med och han täcker mig. Citera
LiftWaffe Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 Utan read kan han väl slå om med allt här så länge han tror du har exempelvis AK. Citera
Myt4z Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 Kan han inte ha lägre PP då? TT JJ? Då du visar lite svaghet på floppen så sätter han dig på två överkort och försöker ta potten direkt på floppen? //Myt4z Citera
Djens Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 Jag skulle lagt...tror jag, vill ha spelat mot spelaren Citera
All in Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 Vad har DU för image på bordet? Känns ganska viktigt i det läget. Slår du om mkt preflop eller bara med AQ+ / TT+ osv.. Citera
krizz Postad 24 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 24 Oktober , 2006 Jag har suttit på bordet i ca 15min och inte hunnit göra så mycket väsen av mig. Brukar variera mig men normalt slår jag om med AK, JJ och uppåt. Nu när det är 4-handat så kan det bli AJs+, TT och lite annat smått och gott. Mina stats bör vara 25/15 eller nåt i den stilen. Citera
All in Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 okej. Känns som fold här utan read och ny vid bordet.. finns inget färgdrag ute heller. Känns helt klart som AA/KK här. Set och TT/JJ tror jag han skulle ha synat med bara. Citera
boman Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 Varför kan han inte ha 667788 här? Ett vanligt cb som HERO skulle kunna göra med AQs+. TTJJ? 99 känns minst sagt otroligt. Citera
krizz Postad 24 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 24 Oktober , 2006 Jag tror inte han skulle stoppa in så mycket i potten med en sån hand. Med en sån hand bör man väl syna ner å låta AK skjuta flera skott? Citera
LiftWaffe Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 Om han tror du har AK så skulle han syna med AA och set och höja med allt annat för att ta reda på om du har AK eller inte. Om han tror du har KK/QQ så höjer han med AA och set med förhoppningen att du inte släpper handen. Det som talar för att han har är stark i denna hand är att om du synar är du typ commitad och om du slår om så måste han nästan syna pga oddsen. Dessutom verkade han ju tight. Svårt läge, kan du ta smällen så gå all-in, han kan ju göra det här med exempelvis JJ/TT om han tror du gör ett standard-cb med AK. Om inte så lägg dig och skaffa en bättre read. Citera
aglo Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 Väldigt readbaserat beslut som sagt. Du verkar ändå ha en bild av honom att han är TAG och han har ungefär samma bild av dig. Jag tycker att hans check-raise luktar TT eller JJ som vill ta reda på var han står. Kan låta som ett lite dyrt sätt att ta reda på det men han kan göra så om han tror att du kommer syna med AK (ifall han bettar ut från början alltså). Då vet han fortfarande inte var han står på turn. Du kan ha QQ/KK/AA/AK och han är ur pos. Gör han så här får du svårare att syna med AK och om du slår om kan han ge upp (svårare att ge upp mot en check-bet som lika gärna kan vara en cb med AK). Det känns som att han skulle betta ut med AA/KK/set här för värde. Check-raise skriker stark hand för mycket. Sen vad du ska göra vetefan Jag hade förmodligen tilt-tryckt och hoppats på det bästa. Då får man iofs inte syn av en sämre hand. Kan man syna här? Njae, det är väl push eller fold. Gah, du får gå på känslan här helt enkelt. EDIT:Jag sade TT//JJ men det kan lika gärna vara 66/77/88 isf som nån annan sade. Citera
krizz Postad 24 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 24 Oktober , 2006 HERO went all-in - $536.00 A-turen called - $640.00 ** Dealing the turn: ** Dealing the river: HERO shows: , A-turen mucks: HERO wins $1434.00 from the main pot Gick på magkänslan och det blev en crying-reraise allin. Vet inte riktigt om det är rätt beslut även om jag vann denna gång. Jag förlorar många sånna här lägen. Hur skulle ni agera om ni hade JJ och spelet var 6-handed? Citera
boman Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 krizz: du kan se vad han hade i handhistoriken på klienten, antar att det är prima. Playcheck / hitta den handen / Quickview. Citera
-PK- Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 krizz: du kan se vad han hade i handhistoriken på klienten, antar att det är prima. Playcheck / hitta den handen / Quickview. Nej, Det kan man inte längre. Citera
Recommended Posts