jojje2k Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Postad 23 Oktober , 2006 Har bara spelat 8 händer mot honom men han har en preflopraise% på 50% och sett alla floppar utom två. ***** Hand history (v1.2) ***** Hand ID 67080281 NL $100 Texas Hold'em (No Limit) - 12:30:16 23/10/2006 ET Table 'Deck', 10 seats max, Real money Seat 9 is the button. Small Blind $0.50, Big Blind $1 Note: seat IDs range from 0 to 9 Seat 1 (playing) : Hajts (169748), amount $109.20, amount bet $0, penalty (None) Seat 2 (playing) : Player 2 (183376), amount $97.50, amount bet $0, penalty (None) Seat 4 (playing) : Player 4 (201676), amount $95.50, amount bet $0, penalty (None) Seat 9 (playing) : Player 9 (201567), amount $109.75, amount bet $0, penalty (None) Hajts: Small Blind ($0.50) Player 2: Big Blind ($1) ** Dealing Down Cards ** Dealt to Hajts: [Ad, Jh] Player 4: Call ($1) LIMP Player 9: Fold Hajts: Raise ($3.50) Player 2: Fold Player 4: Call ($2.50) ** Dealing Flop ** Community cards: [3s, 5d, Jc] Hajts: Bet ($5) Player 4: Call ($5) ** Dealing Turn ** Community cards: [3h] Hajts: Bet ($12) Player 4: Raise to ($36) Hajts:????? Om det hade varit en normal fi hade väl 55 eller 33 varit enda rimliga handen men den här killen har jag ingen aning vad han kan ha. Citera
Dave^ Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Postad 23 Oktober , 2006 Tycker inte du ska haka upp dig på din read som är baserad på 8 händer. Enda legetima händerna som spelar såhär är ju 33 och 55 (som du sa). Visst kan han vara på bluff. Men i och med att du är OOP så måste du syna nu och troligen även en bett på rivern. Vilket kan bli lite väl dyrt för att motivera syn. Så tycker med andra ord att du ska folda här och hålla ett extra öga på Fi. Citera
jojje2k Postad 23 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2006 Tycker inte du ska haka upp dig på din read som är baserad på 8 händer. Nej men ville bara varna om att det kunde vara en tomte. Citera
Gyre Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Postad 23 Oktober , 2006 Håller med Dave^, finns ju inte heller några vettiga drag för honom att semi-bluffa mer. Passa denna och ta hans stack senare om han verkligen visar sig vara en fisk. Citera
jojje2k Postad 23 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2006 Fortsättning... Community cards: [3h] Hajts: Bet ($12) Player 4: Raise ($36) Hajts: Call ($24) ** Dealing River ** Community cards: [Kd] Hajts: Check ($0) Player 4: Bet ($51) Citera
Dave^ Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Postad 23 Oktober , 2006 Tyckte du skulle folda turn som sagt () och tycker definitivt att du ska folda mot hans river bett. Inte så många som skjuter så hårt med bluffar. Citera
Dave^ Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Postad 23 Oktober , 2006 Checka turn. Det hade ju faktiskt gjort spelet i handen lättare och varit mer +EV. Detta då man säkerligen kan få sämre händer att betta som annars hade foldat mot en bett från våran HERO. Checkar Fi bakom kan man ofta få in lite deg på rivern av en sämre hand. Citera
XoteR Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Postad 23 Oktober , 2006 På turn måste du ta ett beslut. Antingen så bestämmer du dig för att spela handen till fullo eller så foldar du. Så som du spelar ny förlorar du massa värde. När han miniraisar dig så har han antingen en hand som A3/55 eller sämmre J. Klart han kan ha överpar men det känns inte så troligt så som denna handen spelades, kanske även bluff men det känns inte alls troligt när han synar dig på floppen. Nu när miniraisen kommer så kommer han automatiskt att ställa river vilket kort som än kommer. Så på turn så måste du välja a) Han har sämre J eller en hand som TT< eller bluff b) Han har en hand som A3/55. Kanske tom överpar I fall a så är en syn någorlunda acceptabel om du då har bestämt dig för att syna river. Även om detta ger hans hand ett gratiskort. Så ställ här om du vill spela vidare handen. I fall b är syn ännu sämre (förutom dom gångerna du träffar din J). Synar du för att ta ett beslut på river så har du slängt bort massa onödiga pengar du inte tror du leder där. Då du faktiskt bara drar till 2 outaren för att känna dig säker. Med andra ord leder inte synen till nåt gott på riven uta att du slänger iväg onödiga pengar dom gångerna du inte synar. Det är turn beslutet här som är viktigt, vill du spela vidare handen ställ, tror du att du är slagen folda. Ber om ursäkt för ev stavfel misstolkoningar eller feltänkningar Edit: Du som förstås checka turn som nån redan skrivit och ta ditt beslut efter detta. Citera
jojje2k Postad 23 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2006 Jaja, jag var på jättetilt så jag syna och han visa 10 9 för en totalmiss. Citera
jojje2k Postad 23 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2006 På turn måste du ta ett beslut. Antingen så bestämmer du dig för att spela handen till fullo eller så foldar du. Så som du spelar ny förlorar du massa värde. När han miniraisar dig så har han antingen en hand som A3/55 eller sämmre J. Klart han kan ha överpar men det känns inte så troligt så som denna handen spelades, kanske även bluff men det känns inte alls troligt när han synar dig på floppen. Nu när miniraisen kommer så kommer han automatiskt att ställa river vilket kort som än kommer. Så på turn så måste du välja a) Han har sämre J eller en hand som TT< eller bluff b) Han har en hand som A3/55. Kanske tom överpar I fall a så är en syn någorlunda acceptabel om du då har bestämt dig för att syna river. Även om detta ger hans hand ett gratiskort. Så ställ här om du vill spela vidare handen. I fall b är syn ännu sämre (förutom dom gångerna du träffar din J). Synar du för att ta ett beslut på river så har du slängt bort massa onödiga pengar du inte tror du leder där. Då du faktiskt bara drar till 2 outaren för att känna dig säker. Med andra ord leder inte synen till nåt gott på riven uta att du slänger iväg onödiga pengar dom gångerna du inte synar. Det är turn beslutet här som är viktigt, vill du spela vidare handen ställ, tror du att du är slagen folda. Ber om ursäkt för ev stavfel misstolkoningar eller feltänkningar Edit: Du som förstås checka turn som nån redan skrivit och ta ditt beslut efter detta. Om jag ställer får jag väl verkligen bara syn av en bättre hand. Citera
XoteR Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Postad 23 Oktober , 2006 Om jag ställer får jag väl verkligen bara syn av en bättre hand. Finns folk som synar med sämre J, men överlag oftast ja. Men förklara hur du tänker med att syna. För du kommer få spela om hela stacken på rivern 95/100 där ändå. Sen ställer du där så får du även bort nån som kanske bluffar med 2 överkort som du ger gratis kort till nu. Att syna är inget bra alternativ då du kommer få spela och stacken på rivern ändå samtidigt som du ger gratiskort dom gångerna han bluffar med 2 överkort. Men vill gärna höra resonemanget bakom synen. Akta mina upprepningar. För trött Citera
jojje2k Postad 23 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2006 Om jag ställer får jag väl verkligen bara syn av en bättre hand. Finns folk som synar med sämre J, men överlag oftast ja. Men förklara hur du tänker med att syna. För du kommer få spela om hela stacken på rivern 95/100 där ändå. Sen ställer du där så får du även bort nån som kanske bluffar med 2 överkort som du ger gratis kort till nu. Att syna är inget bra alternativ då du kommer få spela och stacken på rivern ändå samtidigt som du ger gratiskort dom gångerna han bluffar med 2 överkort. Men vill gärna höra resonemanget bakom synen. Akta mina upprepningar. För trött Jag var på tilt så jag tänkte jag har säkert bäst hand och tryckte syn sen tänkte jag att jag synar vad som en kommer på river. Citera
Lolle Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Postad 23 Oktober , 2006 Är det bara jag som tycker han spelade helt ok, seriöst? 3an på turn är ju gudakortet typ. Känns som det är väldigt ofta personer råbluffar där och det va det första jag tänkte eller iaf inte set när jag såg handen. Att syna ner hans bluffar ser jag därför som bra spel... nåväl. Citera
Bernt Postad 28 Oktober , 2006 Rapport Postad 28 Oktober , 2006 Checka turn. Det hade ju faktiskt gjort spelet i handen lättare och varit mer +EV. Detta då man säkerligen kan få sämre händer att betta som annars hade foldat mot en bett från våran HERO. Checkar Fi bakom kan man ofta få in lite deg på rivern av en sämre hand. Checksyna turn och river? Citera
Recommended Posts