DaPine87 Postad 1 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 1 December , 2006 HH1+HH2+HH3: "Hej, jag bombar mina drag och synar mina enparshänder!" (Förlåt, kunde inte låta bli). hehe, vet att jag spelade bajs Men ge mer än gärna en kontruktiv analys Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 1 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 1 December , 2006 Postar händerna på denna sidan med.. HH 1: Table Dili-11 (Real Money) -- Seat 5 is the button Seat 2: tjeutje ( $120.9) Seat 3: neighel ( $108.2) Seat 4: youaremyatm ( $98.5) Seat 5: MarcusAS ( $151.32) Seat 6: TheBeat ( $102.38) TheBeat posts small blind (0.5). tjeutje posts big blind (1.0). neighel calls (1.0) youaremyatm raises (4.5) to 4.5 MarcusAS folds. TheBeat folds. tjeutje calls (3.5) neighel calls (3.5) tjeutje bets (14.0) neighel folds. youaremyatm raises (38.0) to 38.0 tjeutje raises (102.4) to 116.4 tjeutje is all-In. youaremyatm calls (56.0) youaremyatm is all-In. Main Pot: $199.0 | Rake: $3.0 HH 2: Table Dili-11 (Real Money) -- Seat 6 is the button Seat 1: neighel ( $135.12) Seat 2: nacox ( $43.77) Seat 3: nacchero ( $187.92) Seat 4: youaremyatm ( $95.5) Seat 5: cobretti ( $25.0) Seat 6: TheBeat ( $96.5) neighel posts small blind (0.5). nacox posts big blind (1.0). nacchero calls (1.0) youaremyatm raises (4.5) to 4.5 cobretti folds. TheBeat calls (4.5) neighel folds. nacox calls (3.5) nacchero calls (3.5) nacox checks. nacchero checks. youaremyatm checks. TheBeat bets (18.5) nacox folds. nacchero folds. youaremyatm raises (48.0) to 48.0 TheBeat calls (29.5) youaremyatm bets (43.0) youaremyatm is all-In. TheBeat calls (43.0) Main Pot: $197.5 | Rake: $3.0 HH 3: Table Dili-35 (Real Money) -- Seat 1 is the button Seat 1: youaremyatm ( $105.98) Seat 2: relaxus ( $180.86) Seat 3: neighel ( $108.4) Seat 4: bobfishman ( $150.31) Seat 5: Cincinatti ( $100.74) Seat 6: 500TMax ( $60.22) relaxus posts small blind (0.5). neighel posts big blind (1.0). 500TMax posts big blind (1.0). bobfishman calls (1.0) Cincinatti folds. 500TMax checks. youaremyatm raises (6.0) to 6.0 relaxus calls (5.5) neighel folds. bobfishman calls (5.0) 500TMax folds. relaxus bets (20.5) bobfishman folds. youaremyatm calls (20.5) relaxus bets (61.5) youaremyatm raises (79.48) to 79.48 youaremyatm is all-In. relaxus calls (17.98) Main Pot: $217.46 | Rake: $3.0 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 1 December , 2006 Rapport Share Postad 1 December , 2006 hehe, vet att jag spelade bajs Men ge mer än gärna en kontruktiv analys Förlåt, som sagt. Såg bara så roligt ut när de var upplagda i grupp sådär. HH1: Givet att du verkar få väldigt lite respekt (antagligen p.g.a löst spel) så tycker jag T7s efter en UTG-limp känns kall att slå upp UTG+1. I typ CO eller på knappen efter en limp tycker jag det känns mer ok att spela upp den. HH2: Varför vill vi typ min-CR:a floppen? I en fyrvägspott ur position på den där brädan checksynar (för rätt implicita) jag hellre, eller bettar ut. Och stället på turn sen lär väl ha typ FE 0 dessutom, eller? HH3: Om han inte är värsta tokaggro slår du ju bara en bluff på turn. Har vi någon read? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SpeedBooster Postad 1 December , 2006 Rapport Share Postad 1 December , 2006 Hand 1: Kreativt att raisa T7 pre flopp Tycker du gör helt rätt som slår om då fi bettar in i dig på floppen. Hellre det än att syna. Sedan då fi ställer in över dig är du ju tvungen att syna mer eller mindre. Förhoppningsvis sittar han inte på högre färgdrag eller set vilket ger dig väldigt många outs. Hand 2: Det spelet gillar jag däremot inte. Inte mot 3 motståndare. Av det jag sett av "TheBeat" så är han relativt kompetent också... Jag hade hellre bettat ut på den floppen än att bygga upp en jättepott genom att check raisa som gör att du måste ställa oavsett om du träffar eller inte på turn ungefär. Hand 3: Förstår inte varför du bara synar på den floppen då du träffat topparet och sen är viilig att skjuta in hela stacken på senare gata. Ganska dragvänlig bräda om vi säger så... Känns det som att jag har bästa handen på den floppen så trycker jag hellre till direkt. Kanske är det jag som är överaggro i såna lägen men gillar inte att ge fi en biilig chans att fylla sina drag. Vad blev resultatet i händerna ovan? Vad hade fi i hand 1.2 och 3? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 1 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 1 December , 2006 hehe, vet att jag spelade bajs Men ge mer än gärna en kontruktiv analys Förlåt, som sagt. Såg bara så roligt ut när de var upplagda i grupp sådär. HH1: Givet att du verkar få väldigt lite respekt (antagligen p.g.a löst spel) så tycker jag T7s efter en UTG-limp känns kall att slå upp UTG+1. I typ CO eller på knappen efter en limp tycker jag det känns mer ok att spela upp den. HH2: Varför vill vi typ min-CR:a floppen? I en fyrvägspott ur position på den där brädan checksynar (för rätt implicita) jag hellre, eller bettar ut. Och stället på turn sen lär väl ha typ FE 0 dessutom, eller? HH3: Om han inte är värsta tokaggro slår du ju bara en bluff på turn. Har vi någon read? Hehe, lugnt Hand 1: Ska jag definitivt slänga pre, var back 3 inköp så lite tiltad men det är ingen ursäkt Hand 2: I efterhand känns det som att jag vill leda floppen och folda mot omslag, fel? Vettofan om veka jag också vill limpa pre egentligen Hand 3: Ingen read på snubben, var en av dem första händerna. I efterhand när jag tittar på handen så känns allafall floppsynen given, däremot måste jag nog släppa på turn, är nog inte så många som pallar skjuta 2 skott tomma, och absolut inte potbet heller.. Skulle ju va om han har färgdrag men tror inte han pottar turn med det.. Så för att sumera, jag spela alla dessa 3 händer nästan så dåligt som jag kunde spelat dem och borde kunnat spara in typ 250$ på dessa 3 händer, lite surt.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 1 December , 2006 Rapport Share Postad 1 December , 2006 Led floppen i hand 2 och trebetta allin vid omslag. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 1 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 1 December , 2006 Hand 1:Kreativt att raisa T7 pre flopp Tycker du gör helt rätt som slår om då fi bettar in i dig på floppen. Hellre det än att syna. Sedan då fi ställer in över dig är du ju tvungen att syna mer eller mindre. Förhoppningsvis sittar han inte på högre färgdrag eller set vilket ger dig väldigt många outs. Hand 2: Det spelet gillar jag däremot inte. Inte mot 3 motståndare. Av det jag sett av "TheBeat" så är han relativt kompetent också... Jag hade hellre bettat ut på den floppen än att bygga upp en jättepott genom att check raisa som gör att du måste ställa oavsett om du träffar eller inte på turn ungefär. Hand 3: Förstår inte varför du bara synar på den floppen då du träffat topparet och sen är viilig att skjuta in hela stacken på senare gata. Ganska dragvänlig bräda om vi säger så... Känns det som att jag har bästa handen på den floppen så trycker jag hellre till direkt. Kanske är det jag som är överaggro i såna lägen men gillar inte att ge fi en biilig chans att fylla sina drag. Vad blev resultatet i händerna ovan? Vad hade fi i hand 1.2 och 3? Hand 1: Borde som jag sa förut kastat handen pre, men nu när jag väl spelar den så tycker jag att jag spelar den rätt. Hand 2: Håller helt med om att jag skulle bettat ut direkt. Hand 3: Na vill inte pusha floppen där, känns som att bluffvärdet jag kan få på turn väger upp att han får billigt drag.. Däremot måste jag som sagt släppa turnen... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 1 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 1 December , 2006 Led floppen i hand 2 och trebetta allin vid omslag. Leda håller jag med om, men om jag får omslag och trebet pushar så har jag väl typ 0 FE? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 1 December , 2006 Rapport Share Postad 1 December , 2006 Led floppen i hand 2 och trebetta allin vid omslag. Känns kallt, tycker jag. De händer som vanligtvis slår om här är betydligt starkare än enparshänder (de enda vi har någolunda odds att spela emot) i snitt och FE är exakt 0 om det inte är mot en jätteåsna. Om vi bettar säg 16 och han pottar om foldar fi en mikroskopisk HD mot ett trebett givet oddsen han får. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 1 December , 2006 Rapport Share Postad 1 December , 2006 Hand 1: spelar ju sig själv efter floppen, inget att göra där. Fold pre dock. Jag höjer gärna på knappen här mot en spelare om han släpper ofta på floppen, annars fold där också. Hand 2: Kalla mig passiv, men jag limpar gärna där. Speciellt om jag spelar mot fiskar som kan betala av med TP i oraisade potter. Då är det skönt att ha mer kvar att beta. Checkraise på floppen känns kallt. Finns det någon färdig hand som man skulle vilja checkraisa näst sist att agera som preflopraiser? Måste säga att jag inte är helt främmande att checksyna floppen här då du borde ha låg FE och ganska fina möjligheter att få in stacken om du träffar. Synd med Bet Pott knappen på Everest som gör att alla lata fiskar pottar hela tiden. Mot en eller två motståndare känns det bättre att beta ut, men mot tre vetifan. Hand 3: Preflop är standard, inget att snacka om där. Floppen är bra, då han ganska ofta har set eller ett mongokongo drag som ändå bara är 50/50. Turn är svår men viker nog där. Knekten gör att han har dig med QJ också, så utan read foldar jag. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jessica Postad 1 December , 2006 Rapport Share Postad 1 December , 2006 Fi verkar gilla sin hand i hand2 imo det starka flopbetet. Är det jätte dåligt att folda? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 1 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 1 December , 2006 Hand 1: spelar ju sig själv efter floppen, inget att göra där. Fold pre dock. Jag höjer gärna på knappen här mot en spelare om han släpper ofta på floppen, annars fold där också. Håller med, korten ska in i mucken pre Hand 2: Kalla mig passiv, men jag limpar gärna där. Speciellt om jag spelar mot fiskar som kan betala av med TP i oraisade potter. Då är det skönt att ha mer kvar att beta. Checkraise på floppen känns kallt. Finns det någon färdig hand som man skulle vilja checkraisa näst sist att agera som preflopraiser? Måste säga att jag inte är helt främmande att checksyna floppen här då du borde ha låg FE och ganska fina möjligheter att få in stacken om du träffar. Synd med Bet Pott knappen på Everest som gör att alla lata fiskar pottar hela tiden. Mot en eller två motståndare känns det bättre att beta ut, men mot tre vetifan. Jag brukar egentligen limpa där, men sen fick jag en röst i bakhuvudet som sa att man inte ska limpa i tidig poss CR på floppen är katastrofalt japp, absolut inget standard spel från mig utan snarare ett tiltspel Sen vettofan vad som är bäst av checksyn eller betfold eller betsyn om han höjer över lite.. Hand 3: Preflop är standard, inget att snacka om där. Floppen är bra, då han ganska ofta har set eller ett mongokongo drag som ändå bara är 50/50. Turn är svår men viker nog där. Knekten gör att han har dig med QJ också, så utan read foldar jag. Hade tankar att syna flop och släppa turn om han betta igen, men sen så blire som det ofta blir, "vad ska han ha lixom, syyyn" Tack alla för kommentarerna I hand 1 så hade fi 7,5 som stod. I hand 2 så hade fi 10,8 som stod. I hand 3 så hade fi AQ som stod. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 1 December , 2006 Rapport Share Postad 1 December , 2006 Känns kallt, tycker jag. De händer som vanligtvis slår om här är betydligt starkare än enparshänder (de enda vi har någolunda odds att spela emot) i snitt och FE är exakt 0 om det inte är mot en jätteåsna. Om vi bettar säg 16 och han pottar om foldar fi en mikroskopisk HD mot ett trebett givet oddsen han får. Sant, lite hastigt skrivet av mig. Jag såg heller inte hur många som var med i potten. Det gör ju att B3B blir ganska dåligt men säg att det bara var en spelare med i potten, Då trebettar jag allin utan att tveka efter lead, inte bara för att jag tror att han inte har så stark hand utan även för att jag inte vill att de ska börja slå om med skräp i vetskapen om att jag kan passa efter lead. Förövrigt så vet jag att Dapine har sagt att folk kan slå om med allt möjligt skräp som de inte kommer kunna syna en push med. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 1 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 1 December , 2006 Kvällsfrågan: Vad ska jag käka? 1: Kebabrulle 2: kebabpizza med strips 3: kebabtallrik 4: kinamat (kycklingbitar med ris) 5: mikromat (lövtunn bit) Vill enbart ha seriösa svar. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
edison Postad 1 December , 2006 Rapport Share Postad 1 December , 2006 2: kebabpizza med strips Sjukt gott ju... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thefman Postad 1 December , 2006 Rapport Share Postad 1 December , 2006 Kvällsfrågan: Vad ska jag käka? 1: Kebabrulle 2: kebabpizza med strips 3: kebabtallrik 4: kinamat (kycklingbitar med ris) 5: mikromat (lövtunn bit) Vill enbart ha seriösa svar. 5. mikromat. Hade jag rätt? =D Btw läskigt nära lördag nu dapajjjn! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 1 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 1 December , 2006 Kvällsfrågan: Vad ska jag käka? 1: Kebabrulle 2: kebabpizza med strips 3: kebabtallrik 4: kinamat (kycklingbitar med ris) 5: mikromat (lövtunn bit) Vill enbart ha seriösa svar. 5. mikromat. Hade jag rätt? =D Btw läskigt nära lördag nu dapajjjn! inte bestämt mig än, kräver noggrant överläggande sånna här saker. Och angående lördag så blir det inget denna lördagen, för det första så ska jag och några polare lira en PES turnering och för det andra så vill jag inte bränna ut mig så tidigt in på månaden och jag har inte hunnit ta in några bets än.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thefman Postad 1 December , 2006 Rapport Share Postad 1 December , 2006 Välj middag med omsorg så blir det nog bra. Dock finns det väl något uråldrigt japanskt ordspråk som lyder nått i stil med "Alla beslut skall tas inom loppet av 3 andetag". Teoretiskt sett spelar spelar det väl ingen roll om du bränner ut dig i början eller slutet på månaden? =) Om du skippar det racet så vore det jävligt kul om du kunde dra ihop en utmaning där man går ihop typ 6-9 pers som spelar 5 bord nonstop i 24 timmar med spelen NLT, Razz, 7C stud, PLO H/L, stud H/L. Ett spel på varje bord. Så kör man ett sidebet där alla lägger en saftig slant som går till dom 2 som cashar mest overall i slutändan. Samt ta sidebets från utomstående. Sen skulle ju nått camtasia Pro, typ Myssion eller heltok, filma det hela och göra nån kort rulle (= Vore ju så himlans skoj imo!! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 1 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 1 December , 2006 Så nu ska jag precis börja käka min kebabpizza med strips och se på några avsnitt desperate, efter det blir det grajnd Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
edison Postad 1 December , 2006 Rapport Share Postad 1 December , 2006 Yes, jag hade rätt! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zire Postad 2 December , 2006 Rapport Share Postad 2 December , 2006 pommes på pizza > det mesta Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 2 December , 2006 Rapport Share Postad 2 December , 2006 Aahh extreme turbo istheshit funderar på o ta nån vecka och cp grajnda dem Man kanske skulle nio borda dem istället.... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jessica Postad 2 December , 2006 Rapport Share Postad 2 December , 2006 Hur kan jessiva bara jöätte full? vi drog hem från studnetkrogen nu lo.l... fiock mit roliga men nui är hon mest jobbig. hon råkade tappa v atten på sig sjävl nöär hgpn ville dricka lololol.. hoppas mni jhar d bra i örenbro-- hittade inte tilt 3 killar full dagboken. ägt 2 4 nl idqag btw puss /cklaes o jessuca ol.. hon sprkar mig i armhåll<zn- Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 2 December , 2006 Rapport Share Postad 2 December , 2006 Hur kan jessiva bara jöätte full? vi drog hem från studnetkrogen nu lo.l... fiock mit roliga men nui är hon mest jobbig. hon råkade tappa v atten på sig sjävl nöär hgpn ville dricka lololol.. hoppas mni jhar d bra i örenbro-- hittade inte tilt 3 killar full dagboken. ägt 2 4 nl idqag btw puss /cklaes o jessuca ol.. hon sprkar mig i armhåll<zn- Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 3 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 December , 2006 Hur kan jessiva bara jöätte full? vi drog hem från studnetkrogen nu lo.l... fiock mit roliga men nui är hon mest jobbig. hon råkade tappa v atten på sig sjävl nöär hgpn ville dricka lololol.. hoppas mni jhar d bra i örenbro-- hittade inte tilt 3 killar full dagboken. ägt 2 4 nl idqag btw puss /cklaes o jessuca ol.. hon sprkar mig i armhåll<zn- ahaha Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts