Gå till innehåll

DaPajn!


DaPine87

Recommended Posts

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bra film, förutom ljudet då :?

 

Tycker du spelar händerna med KK och TT helt rätt. Har han set när du har KK, vilket inte är troligt, är det bara att betala.

 

Nästan lägre klass på spelet än vad jag trodde på everest. Blir nog till att köra pf.nu-bonusen där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GG Dapine :)

 

Tycker det är ett par händer som jag tycker du kunde spelat lite annorlunda. Den ena är Q9s på knappen efter en UTG-limpare. Där skulle jag höja och försöka plocka upp potten, samt en hand där du bara synade på knappen med AQs? Jag tycker det är en självklar reraise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en 1.5H session nyss, spelade riktigt bra och plussade lite mer än 2 inköp :D

 

Så upp totalt 120$ idag. Riktigt nöjd med det med tanke på min snuskigt dåliga session på prima förut idag..

 

Får se om det blir mer lir sen, tror inte det men får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det var bra spelat!

 

Du trycker upp ganska mycket skithänder i position t ex 58o, 107o, k5o, 910o. Jag känner själv att jag har liite +ev på marginella (Just därför dom heter marginella, pucko!) spel när jag lirar mitt a-game.

De marginella spelen kräver oftast svåra beslut och så fort jag tappar koncentrationen det minsta, börjar jag överspela, ta fel beslut och spela fancy, vilket gör att jag börjar läcka som estonia.

 

Tänkte att det är lätt att man vänder det lilla positiva värdet man kan tänkas ha, till fetnegativt och marginella spel behövs ju inte riktigt heller på nl100..

 

KK handen var en bra syn mot okänd fi. Hade blivit lite jobbigare om brädan inte va tvåfärgad.

 

AQs handen tycker jag man kan reraisa pre riktigt ofta..

 

1010 handen tycker jag var svår. Ska vi betta turn och i princip göra vår hand till en bluff, då du representerar bättre än TT? (egentligen tycker jag att spelet känns bluff, eftersom 9 på turn var en actiondödare och de flesta med tex AA checkar bakom här?) Känns också som om många vill dra av en bluff till.

En bra fi kan då lätt göra ett move med tex FD och då har du inte roligt med tiorna.

 

Jag hade nog checkat turn och synat bet på river på alla icke spader..

 

Kan hjort komma med facit? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra film, förutom ljudet då :?

 

Tycker du spelar händerna med KK och TT helt rätt. Har han set när du har KK, vilket inte är troligt, är det bara att betala.

 

Nästan lägre klass på spelet än vad jag trodde på everest. Blir nog till att köra pf.nu-bonusen där.

 

aa, ska fixa ljudet till nästa gång :) Jo är faktiskt riktigt låg klass, tyvärr är raken riktigt hög bara :(

 

GG Dapine :)

 

Tycker det är ett par händer som jag tycker du kunde spelat lite annorlunda. Den ena är Q9s på knappen efter en UTG-limpare. Där skulle jag höja och försöka plocka upp potten, samt en hand där du bara synade på knappen med AQs? Jag tycker det är en självklar reraise.

 

Tack :D

Q9s håller jag med om, den brukar jag höja. AQs handen vet jag inte riktigt vilken du menar, ska leta upp den :) Säg som sagt gärna vilken tid in i filmen det händer :D

 

 

Tycker det var bra spelat!

 

Du trycker upp ganska mycket skithänder i position t ex 58o, 107o, k5o, 910o. Jag känner själv att jag har liite +ev på marginella (Just därför dom heter marginella, pucko!) spel när jag lirar mitt a-game.

De marginella spelen kräver oftast svåra beslut och så fort jag tappar koncentrationen det minsta, börjar jag överspela, ta fel beslut och spela fancy, vilket gör att jag börjar läcka som estonia.

 

Tänkte att det är lätt att man vänder det lilla positiva värdet man kan tänkas ha, till fetnegativt och marginella spel behövs ju inte riktigt heller på nl100..

 

KK handen var en bra syn mot okänd fi. Hade blivit lite jobbigare om brädan inte va tvåfärgad.

 

AQs handen tycker jag man kan reraisa pre riktigt ofta..

 

1010 handen tycker jag var svår. Ska vi betta turn och i princip göra vår hand till en bluff, då du representerar bättre än TT? (egentligen tycker jag att spelet känns bluff, eftersom 9 på turn var en actiondödare och de flesta med tex AA checkar bakom här?) Känns också som om många vill dra av en bluff till.

En bra fi kan då lätt göra ett move med tex FD och då har du inte roligt med tiorna.

 

Jag hade nog checkat turn och synat bet på river på alla icke spader..

 

Kan hjort komma med facit? :D

 

Tack :D

Anledningen till att jag lirar så mycket marginella händer i possition är att spelarna på verest är så sjukt veka, så vill spela så många potter som möjligt i poss mot dem :) Spelar jag på andra sidor brukar jag skära ner på dem händerna. Men jag förstår vad du menar, är man lite halvtiltad och får muthugg en 5 raka händer så är det megarisk för tilt ;):P

 

Precis, KK handen så skulle jag troligen lagt på rainbow bräda, men nu var jag nästan säker på färgdrag.

 

10,10 handen kommer jag ej ihåg nu i detalj, ska kolla upp den nu :)

 

herre min skapare.

 

är det bara jag som kommer upp i sjuka hastigheter?

Maxar 15kb/s!

 

Hoppas det är värt väntan Dapine :D

 

Jag hade också riktigt seg nedladdning :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade lite NL200 SH nyss. Märkte inte så stor skillnad på spelarnas kvalité :D

Plussade ca 500$ och lirade riktigt bra :D Gjorde inga riktigt stora misstag...

 

Har bestämt att jag offrar 1000$ av min BR för NL200, alltså torskar jag dem 1000$ så går jag ner till NL100 igen, torskar jag dem inte så fortsätter jag på NL200 :D

 

NL200 är en nivå som jag känner är lagomt hög just nu. Tror att jag skulle klara en fet downswing psykiskt där faktiskt. Så om det går bra på NL200 så kommer jag stanna där ett lååångt tag. Kommer INTE gå upp nått mer innan jag har minst 100K händer på nivån med en PTBB/100 på minst 5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grundtanken var att jag skulle släppa om han bettade på turnen igen. Tyvärr så kunde jag inte hålla mig till planen

 

 

Seat 1: HUMan666 ( $195.6)

Seat 2: Rocketman26 ( $84.66)

Seat 3: Rebuyufish ( $223.96)

Seat 4: mitsu77 ( $91.0)

Seat 5: Regius ( $176.0)

Seat 6: catnabou ( $148.92)

 

Regius posts small blind (1.0).

catnabou posts big blind (2.0).

 

Dealt to HUMan666 :Ad::As:

 

HUMan666 raises (8.0) to 8.0

Rocketman26 calls (8.0)

Rebuyufish calls (8.0)

mitsu77 folds.

Regius folds.

catnabou folds.

 

** Dealing Flop ** : :2s::9d::Jc:

 

HUMan666 bets (20.0)

Rocketman26 folds.

Rebuyufish raises (40.0) to 40.0

HUMan666 calls (20.0)

 

** Dealing Turn ** : :7d:

HUMan666 checks.

Rebuyufish bets (80.0)

HUMan666 raises (147.6) to 147.6

HUMan666 is all-In.

Rebuyufish calls (67.6)

 

** Dealing River ** : :3s:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska beställa en laptop innan jag lagt mig men kan fortfarande inte bestämma mig för 15" eller 17" skärm :?
17" så väger ju datorn lite mer men om du inte ska ha med dig den överallt så är nog 17 bäst till poker skulle jag tro med fin upplösning. Har själv 17" UXGA 1920*1200 skärm på min laptop och det är fiint :D
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...