emilio_15 Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 PokerStars Game #6725502547: Hold'em Limit ($2/$4) - 2006/10/22 - 08:50:48 (ET) Table 'Selinur' 6-max Seat #1 is the button Seat 1: IwillflushU ($50.50 in chips) Seat 3: twopangu ($62 in chips) Seat 4: KlonkSork ($54 in chips) Seat 5: Aldo Rosi ($23 in chips) Seat 6: 7colli ($82 in chips) twopangu: posts small blind $1 KlonkSork: posts big blind $2 *** HOLE CARDS *** Dealt to KlonkSork [Kd Kh] Aldo Rosi: folds 7colli: raises $2 to $4 IwillflushU: calls $4 twopangu: folds KlonkSork: raises $2 to $6 7colli: calls $2 IwillflushU: calls $2 *** FLOP *** [6d Ts Qc] KlonkSork: bets $2 7colli: calls $2 IwillflushU: raises $2 to $4 KlonkSork: raises $2 to $6 7colli: calls $4 IwillflushU: calls $2 *** TURN *** [6d Ts Qc] [Ah] KlonkSork: bets $4 7colli: calls $4 IwillflushU: folds *** RIVER *** [6d Ts Qc Ah] [5c] KlonkSork: checks 7colli: checks Hur borde jag spelat denna? Jag har typ aldrig spelat FL förut . Kommentera gärna alla gator. Citera
johan246 Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Ser bra ut. Jag hade kanske betat sista gatan också men det beror mycet på din image och fi, men hade fi träffat A på turn hade han nog raisat så jag hade nog fortfarande trott mig leda. Citera
Opteron Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 tror din check på river är rätt, väldigt många är väldigt dåliga på att betta där med ett dåligt ess (typ A-8) och då sparar du ett bet. Du slipper även risken att bli raisad av en bluff eller nåt du garanterat är slagen av. Din check på rivern kan även inducera en bluff av JJ eller liknande som tror du ska folda en Q. Citera
Opteron Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 ser försej att det är din motståndare som bara callat hela vägen du har kvar. Tror inte han skulle coldcalla 2 bet på floppen med A10/AQ för att sedan inte raisa turn om han spikade 2paret där. Han Borde inte heller ha callat med ett naket ess och gjorde han det med KJ borde han ha höjt turn. Sätter honom på QJ jag tor du borde betta river. Citera
Barry Seven Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Standard fram till river. Du ger inga reads men river känns som en bet-fold mot en rakfram motståndare. Är han (över)aggro eller trixig så gå för en check-call. Citera
emilio_15 Postad 22 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Tack, Han hade J8off Citera
all_ur_horses Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Ditt spel är bra. Mot en spelare föredrar jag en check på turn och bet på river om inget händer. Mot två är det en bet-fold på turn och sen får du helt enkelt gå på reads om du vill köra på ett tunt valuebet, men din linje funkar för det mesta bra. Så här i efterhand kan man ju se att du spelade handen perfekt. Och nej, Opteron, ingen kommer nånsin försöka folda en Q efter check här. Mot just JJ är det självklart bäst att betta ut, för den checkar bakom 100% av gångerna. Citera
Recommended Posts