Gå till innehåll

NLT - FR, bluffa eller ej?


Pokershark

Recommended Posts

Då jag är inne i min andra minusmånad i rad så är det dax att börja felsöka. Fi har 32/6/0.4 och mina stats är nog ca 20/10/?

 

Seat 1: Jimyduck ($250.30)

Seat 2: winnie1313 ($53.10)

Seat 3: chewy22111 ($125)

Seat 4: Hero ($295.25)

Seat 5: potnuts ($191.80)

Seat 6: The_Tuz ($83.35)

Seat 7: Suigin406 ($200)

Seat 8: Xarin ($200)

Seat 9: cmreynol ($465.60)

potnuts posts the small blind of $1

The_Tuz posts the big blind of $2

5 seconds left to act

chewy22111 is sitting out

Time has expired

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [7h 7s]

chewy22111 has returned

Xarin folds

cmreynol folds

Jimyduck folds

winnie1313 folds

Hero raises to $7

potnuts folds

The_Tuz calls $5

*** FLOP *** [3s 2h 6s]

The_Tuz checks

Hero bets $15

The_Tuz calls $15

*** TURN *** [3s 2h 6s] [As]

The_Tuz checks

Hero ?

 

Ska jag göra min hand till en bluff och representera esset/färgen genom att gå all in eller checka pga. mitt showdown värde och färgdrag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om statsen på fi är tillförlitliga så är han ju så tokpassiv att det bara inte finns. Alltså synar han typ allt? Om han dessutom var på färgdraget så träffade han precis. Isåfall är det ju bara att checka ner och hoppas att handen står. Dessutom, hur ofta bettar du ett träffat A där? Sällan.

 

För övrigt tycker jag du kan checka floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska han checka floppen? måste vara det kassaste någonsin...

 

Skrev iof kan checka floppen, inte att man måste göra det. Men jag checkar bakom här en hel del av gångerna, med den här typen av hand. Med ett större par eller en miss bettar jag oftare än med 77.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle han inte betta ett A? Fi har ju bara ett pottbet kvar i stacken, lika bra att få in allt med ett par i ess innan en till spader faller på river.

 

För att man bara får syn av bättre händer?

Med tanke på att fi inte ens sitter på ett halvt inköp så kan man ju anta att han inte är så bra och då tror jag att man många gånger får syn av ett mellanpar med färgdrag eller ett ess med sämre kicker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att fi inte ens sitter på ett halvt inköp så kan man ju anta att han inte är så bra och då tror jag att man många gånger får syn av ett mellanpar med färgdrag eller ett ess med sämre kicker.

 

Okej, om vi med AK var helt säkra på att han synade med alla sämre par och alla färgdrag så finns det väl fler kombos vi får syn av som vi slår, än som vi drar dött emot, men ska man alltid förutsätta dåliga fi's blir det ju typ...ett helt annat spel jämt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...