Gå till innehåll

NLT - För weak att folda här?


Herodude

Recommended Posts

Släng preflop.

 

Haha va?

 

Är ditt standardspel att höja först in med A8o? Varför? EV+?

 

Ja, jätteEV+ skulle jag säga. Femhandat, först in på CO är A8o en mycket bra hand. Minraise är ju inte att rekommendera dock.

 

Tror inte mina ögon när jag ser att minst tre pers hittills tipsat om fold preflop. Vilka händer spelar ni först in på fem spelare? AK, QQ+?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tror inte mina ögon när jag ser att minst tre pers hittills tipsat om fold preflop. Vilka händer spelar ni först in på fem spelare? AK, QQ+?

 

Jag spelar ungefär 22+, Axs, 78s+, ATo+, höga connectors och vissa högre suited one gaps, 5manna och ser ingen anledning till att spela låga Axo.

 

Speciellt på lägre nivåer tror alla Fi att Ax är stålet och synar förmodligen gladeligen med alla A9o+ och du hamnar i kickerproblem.

 

Men om det är EV+ för dig så finns det inte så mycket att argumentera om. Personligen spelar jag hellre 78s än A9o tex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förstår inte vissa som har svarat här. Vi snackar riktigt låg nivå 1/2 SEK. Folk förstår inte hur man spelar på denna nivån. Båda fi har en handrange som innefattar alla händer som finns. De kan ha vad som helst. Jag hade nog degat in på flop eller checkat hela vägen, jag vet inte riktigt. Man kan iaf inte få ut någon information, hur man än gör, från dom. Det bästa på denna nivå är att vänta tills du har nötterna och sen ta bra betalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar ungefär 22+, Axs, 78s+, ATo+, höga connectors och vissa högre suited one gaps, 5manna och ser ingen anledning till att spela låga Axo.

 

Speciellt på lägre nivåer tror alla Fi att Ax är stålet och synar förmodligen gladeligen med alla A9o+ och du hamnar i kickerproblem.

 

Men om det är EV+ för dig så finns det inte så mycket att argumentera om. Personligen spelar jag hellre 78s än A9o tex.

 

Ja jag spelar med glädje båda först in på CO :) Dessutom spelar jag mycket hellre A9o än A2s.

 

Din HD för att öppna från CO låter som ca 16-18% av händerna, vilket i mina ögon är alldeles för tajt. Men det kanske är en fråga om stil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm får väll förklara en gång till då...

 

om ni läser hela min första post... (uppifrån och ned, även lite senare i en annan post...) så ser ni att det var meningen att raisa mer pre men det blev inte så för jag råkade klicka på raise med en gång...

 

A8 är absolut inte dålig starthand enligt mig? inte när man spelar cg på det här bordet, 5handed...

 

jag spelar A8, dels för att det är ingen dålig hand, jag brukar raisa mer för att upprätthålla min image med sånna här händer, och som jag skrev innan är de ltie weaktighta, fick jag uppfattningen av, fast jag itne suttit sådär jätte länge vid bordet men har kunnat blindssteala med händer som den här. plus att om jag raisar på den platsen jag har nu, får jag position på bordet i överigt, om gubben eftersig viker ner, vilket han inte haft svårt för innan....

 

även det här bidragande orsaker till varför jag inte sätter honom på 7a...

 

jag kan inte säga att jag är så missnöjd med spelet... förutom just då att jag känner att jag kom helt fel in i potten i början och sen blev aldeles för weak och slaskig på gatorna... men har haft svårt att få ut värde på händer som den här tidigare också bidragande till varför jag spelade alldeles för lojt och fegt... vilket straffade sig då jag fick vika en hand som jag kanske inte behövt... då jag kanske bara fått en caller på flop och så vidare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På din nivå skulle jag endast raisa med riktigt bra händer och calla med många. För att få se billiga floppa och hoppas på att träffa 2 par, set, eller något bra drag. På din nivå kommer dom betala. De implicita oddsen är bra. Men att försöka skaffa image och bluffa osv funkar inte på dessa spelare. Så handen i fråga, a8 skulle jag endast callat med. Sen som sagt hade jag degat eller checkat, beror på. Hade bordet varit 876 istället hade jag förmodligen degat in allt.

 

 

Ps. Men absolut, a8 är en bra hand 5-handed.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Urk, orka lägga sig i när en tråd är uppe i fyra sidor liksom. Hade verkligen tänkt att låta bli, men måste bara kort få kommententera några saker som skrivits.

 

a, A8 först in på CO är ju autopop. Det är ju mer positionen vi värdehöjer än handen i sig, men A8 är ju lätt i rangen av händer vi spelar upp. Särskilt om vi har en edge på bordet vi spelar.

 

b, Alla som säger "missclick" i en hand-history när de blir kritiserade för en dålig betstorlek ljuger. Sorry, op, no offense mot just dig, men heard it before, och ja... orka liksom. Om jag fyr- eller fem-tablar missklickar jag typ en gång var tredje session typ. Och de händerna har aldrig nått HH-forumet. Känns så osannolikt med alla de här missclicksen i var tionde HH.

 

c, Råden om "på din nivå ska du bara raisa jättebra händer" och dylika saker man ser här och var: wtf? Är de man spelar mot jättedåliga blir de ÄNNU sämre (läs: tenderar att göra ännu fler misstag, vilket är typ det allting med poker går ut på) i höjda potter och mot folk som är överlägsna i postflop-spelet, och de har en sjuk tendens att tilta om man spelar LAG. Jag köper argumentet att man inte bör raisa så mycket pre om man känner sig osäker på sitt postflopspel, men tycker snarare att man ska raisa mer frekvent pre om man är duktig postflop och spelar mot dåliga spelare.

 

d, att "låtsas" att handeni op var bra spelad för att "det är mot så fiskiga motspelare" etc är bara bull. Det är inte nånsin bra att själv börja spela dåligt, bara för att ens motstånd gör det. "Men öh, kolla varom haderå!?" Jaha, vi spelade ännu sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Urk, orka lägga sig i när en tråd är uppe i fyra sidor liksom. Hade verkligen tänkt att låta bli, men måste bara kort få kommententera några saker som skrivits.

 

c, Råden om "på din nivå ska du bara raisa jättebra händer" och dylika saker man ser här och var: wtf? Är de man spelar mot jättedåliga blir de ÄNNU sämre (läs: tenderar att göra ännu fler misstag, vilket är typ det allting med poker går ut på) i höjda potter och mot folk som är överlägsna i postflop-spelet, och de har en sjuk tendens att tilta om man spelar LAG. Jag köper argumentet att man inte bör raisa så mycket pre om man känner sig osäker på sitt postflopspel, men tycker snarare att man ska raisa mer frekvent pre om man är duktig postflop och spelar mot dåliga spelare.

 

Jag förstår inte vad man tjänar på att smälla in massa pengar preflop. Vad gör vi vid alla gånger vi missar floppen? Bettar ut igen? De callar ju garanterat och de behöver ingen hand för att syna. River ingen hjälp vad gör man nu då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör vi vid alla gånger vi missar floppen? Bettar ut igen? De callar ju garanterat och de behöver ingen hand för att syna.

 

Som sagt, vet man inte hur man ska spela den postflop: fine, då köper jag argumentet att man kan folda den. Men det kommer liksom sällan att bli svårspelat, om man så bara har ganska grundläggande kunskaper om postflopspel.

 

För att ändå ge nån typ av respons:

Beroende på hur floppen ser ut och hur "flowet" på bordet har varit, så bettar eller checkar vi. Oftast bettar vi. Synar de då omvärderar vi turn, beroende på vem det är som synar och hur bordet ser ut. Om det nu är som du säger (och som den här handen visade) att "de callar garanterat och de behöver ingen hand för att syna", ja, då vinner vi väl den på river då? Mot den HD du beskriver lär ju A8 ha en hel del SD-värde, och då är det ju ännu bättre att spela upp den preflop, eftersom den kommer leda oförbättrat en hel massa gånger när vi väl kommer till river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

problemet är ju att veta om de har nåt eller inet. Visst hade det varit underbart att ta ner pot efter pot med ess högt, men många gånger kommer de ha något, om än så lite som bottenpar. Trots allt så ligger där 5 kort på bordet och de har 2 i handen... vilket gör det lite till ett lotteri om man spelar så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast bettar vi. Synar de då omvärderar vi turn

 

Hehe

Du skojar va?

Du betar dom synar 99% av tiden och du ska omvärdera din hand varje gång?

 

 

Mot den HD du beskriver lär ju A8 ha en hel del SD-värde, och då är det ju ännu bättre att spela upp den preflop, eftersom den kommer leda oförbättrat en hel massa gånger när vi väl kommer till river.

 

Visst har A8 ett stort SD värde, men det är fortfarande oklart för mig hur du ska avgöra när du leder och när du inte gör det.

Att sitta och höja upp potterna för att omvärdera sin hand nästan varje gång farliga kort kommer på bordet håller inte mot såna här grabbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast bettar vi. Synar de då omvärderar vi turn

 

Hehe

Du skojar va?

Du betar dom synar 99% av tiden och du ska omvärdera din hand varje gång?

 

Såna bord finns inte.

 

???

Vad jag kan se så är varenda 0,5/1 bord=syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm......

 

Jag harvar SvS fullring/multitable 0.5/1 eller 1/2 varenda kväll och - i alla fall med min profil som tajt och konservativ - så är det fold, fold, fold om jag bettar preflop och bettar typ halvpot eller mer på floppen och ingen sitter med en duktig träff.

Visst finns det gott om synstationer men vissa bord befolkas av hyperängsliga människor.

 

Cluelessrookie

 

Vad jag kan se så är varenda 0,5/1 bord=syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn syn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hela tiden"??

 

Har man två som drar, tex en till hålstege och en till fyrflush ->flush så är det väl 13 outs..typ..

Så grovt räknat 50%. Men man har ju bara investerat 33% post-flop minus vad som ligger i potten på floppen, så detta tolkas väl som att man går plus.....

 

Cluelessrookie

 

 

Och så drar de ut en hela tiden! Dessa förbannade fiskar som bara tar ens pengar för att de inte kan respektera en höjning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...