Gå till innehåll

"spacetangenten" hoppade av - hjälp!!


lost

Recommended Posts

spelade som vanligt poker igår (bärbar dator).. torskade en pot o blev så arg att jag slog till tangenterna och tangenterna "x" och "space" flög av :x

 

"x" tangenten satte jag enkelt tillbaka men spacetangenten e besvärligare.. har någon nåt seriöst tips för att få den tillbaka på plats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den sitter "löst" .

 

jag vet att jag beskriver dåligt men hur ska jag göra med reparation? kan ja inte bara gå till affären ja köpte datorn MED kvitto och be dem kolla på den direkt? det kan ju inte vara en avancerad grej.. det är nog bara jag som är seg och dum

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i värsta fall gick något av och försvann när den ramlade av.. det är två vita saker på vardera sida av tangenten och de har i sin tur varsin vit sak inuti sig.. dock verkar det som om det ska vara en grej i mitten men nåt sånt hittar jag inte på golvet.. ingen som har koll på hur d ska se ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan ja inte bara gå till affären ja köpte datorn MED kvitto och be dem kolla på den direkt?

 

Låter väl som en bra idé, så gjorde jag iaf. Killen i butiken sa att det var lite knepigt att få tillbaka tangenten.

 

var det samma tangent? :)

 

Den långa långa tangenten som skapar ett mellanslag eller utrymme - JA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan ja inte bara gå till affären ja köpte datorn MED kvitto och be dem kolla på den direkt?

 

Låter väl som en bra idé, så gjorde jag iaf. Killen i butiken sa att det var lite knepigt att få tillbaka tangenten.

 

var det samma tangent? :)

 

Den långa långa tangenten som skapar ett mellanslag eller utrymme - JA

 

haha ok, får nog gå till affären då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i värsta fall gick något av och försvann när den ramlade av.. det är två vita saker på vardera sida av tangenten och de har i sin tur varsin vit sak inuti sig.. dock verkar det som om det ska vara en grej i mitten men nåt sånt hittar jag inte på golvet.. ingen som har koll på hur d ska se ut?

 

 

Klockren förklaring :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i värsta fall gick något av och försvann när den ramlade av.. det är två vita saker på vardera sida av tangenten och de har i sin tur varsin vit sak inuti sig.. dock verkar det som om det ska vara en grej i mitten men nåt sånt hittar jag inte på golvet.. ingen som har koll på hur d ska se ut?

 

Ah, äntligen lite "reads" ;)

 

Det brukar sitta en "metallfjäder" i mitten, typ en bit ståltråd som är vikt i ändarna. Man skall inte behöva öppna datorn för att sätta tillbaka knappen om man har samtliga delar och de är intakta.

 

Knata du annars iväg till affären, men var beredd på att personalen bara vet hur de tar betalt för sina varor, inte hur de fungerar. Sedan brukar man få pröjsa några hundralappar enbart för att de skall ta in datorn på service och öppna den :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i värsta fall gick något av och försvann när den ramlade av.. det är två vita saker på vardera sida av tangenten och de har i sin tur varsin vit sak inuti sig.. dock verkar det som om det ska vara en grej i mitten men nåt sånt hittar jag inte på golvet.. ingen som har koll på hur d ska se ut?

 

Ah, äntligen lite "reads" ;)

 

Det brukar sitta en "metallfjäder" i mitten, typ en bit ståltråd som är vikt i ändarna. Man skall inte behöva öppna datorn för att sätta tillbaka knappen om man har samtliga delar och de är intakta.

 

Knata du annars iväg till affären, men var beredd på att personalen bara vet hur de tar betalt för sina varor, inte hur de fungerar. Sedan brukar man få pröjsa några hundralappar enbart för att de skall ta in datorn på service och öppna den :(

 

aa stämmer bra men den lyckas jag fästa på båda sidor men sen så förskjuts tangenten antingen under vänster Alt knappen eller under Alt Gr knappen. Dvs de vita grejerna ja talade om sitter nog fel..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...