andpet Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2006 http://aftonbladet.se/vss/poker/story/0,2789,913401,00.html Någon mer än mig som inte alls håller med om det Glimme säger? Själv skulle jag, om jag hade valt att höja preflop, höjt med åtminstone 16$. Vidare skulle jag inte ha övebetat floppen, utan snarare lagt betet kring 3/4 av potten. Vad säger ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2006 Det är väl standard att inte hålla med Glimne i analyserna. Preflop: 12 eller 16, det spelar ingen roll, man höjer det man och bordet brukar höja med. Om det är till 12 eller 16, det beror på. På Flopp: Någonstanns mellan 3/4 pott och helpott är det som förväntas av oss, oavsett om vi träffat eller ej. När vi nu träffat bra, varför göra motståndarna "besvikna"? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2006 Svårt att kommentera Glimnes analyser. Han spelar ju sitt eget lilla spel. Han viker för any scarecard på turn, så i hans läge kanske det är lika bra att göra allt för att ta ner potten på flop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eardy Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2006 Intressant att han säger att han inte vill ge odds till ett straightflush-drag, vilket är omöjligt med tanke på att han har triss. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EL_FishkO Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2006 " en halvstor överbet avsedd att skapa pottodds som inte ens motiverar ett straightflushdrag (som har 54% chans att gå in på turn eller river)." Skulle vilja möta en kompetent spelare som viker straight flushdraget där. risken är ju inte direkt stor att man skulle överbeta med kåk där Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2006 Straightflushdraget går lämpligen all-in mot herr Glimne, som säkert släpper handen i rädsla för TT eller T9 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Swalling Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2006 Straightflushdraget går lämpligen all-in mot herr Glimne, som säkert släpper handen i rädsla för TT eller T9 Haha vad du mobbar honom, vet du om han ser allt det här? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2006 Straightflushdraget går lämpligen all-in mot herr Glimne, som säkert släpper handen i rädsla för TT eller T9 Haha vad du mobbar honom, vet du om han ser allt det här? Jag önskar han gjorde det, så han vaknade till lite, och tänkte ett varv till. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Swalling Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2006 Straightflushdraget går lämpligen all-in mot herr Glimne, som säkert släpper handen i rädsla för TT eller T9 Haha vad du mobbar honom, vet du om han ser allt det här? Jag önskar han gjorde det, så han vaknade till lite, och tänkte ett varv till. Det ligger något i det, sitter och kollar på ett EPTavsnitt han kommenterar, en kille går allin med 44 får syn av AQ. Brädan är KK97 och Glimne säger att han antingen måste ha A eller Q för att klara sig. SUCK! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
danielfroberg Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2006 Alltså, Glimne, Glimne glimne! Är den karln alls motaglig för kritik? Jag antar att du, Gdaily träffat han irl ett flertal gånger. Har du då talat om för honom att han väldigt ofta, om inte alltid, har fel i hans analyser, kommentarer och artiklar? Jag kan hålla med om att han är vass när det gäller att knåpa ihop krönikor, men vid pokerbordet verkar han inte besitta några som helst kunskaper? Vem har utsett Glimne till proffs? Är han den mest Veka spelaren nånsin? Bara ett par frågor! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2006 Vem har utsett Glimne till proffs? Aftonbladet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fiezk Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2006 Nån som vet vad han nickar? Vore ju kul att kolla in hans tournament stats. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Swalling Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2006 Nån som vet vad han nickar? Vore ju kul att kolla in hans tournament stats. Macavity på Unibet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts