obby Postad 24 Januari , 2005 Rapport Postad 24 Januari , 2005 Bakgrundsfakta: Har spelat poker på internet sedan september ungefär. Hatar party's NL-bord men sätter mig ändå vid ett NL50-bord. Bordsstämning: Har spelat 4-5 händer, har ingen read på någon. Har inte ens kollat vad som hänt på bordet då jag spelade andra bord samtidigt. Spelet: Party Poker No-Limit Hold'em, 50$ (6 max, 5 handed) OpeningBetRound Stackstorlekar: Det enda viktiga är väl egentligen att min motspelare har mig täckt. Hero is SB with J:spade:, J:heart:. Hero posts a blind of $0.5. UTG posts a blind of $1. MP calls $1, Button raises to $2, Hero (poster) raises to $6.5], UTG (poster) folds, MP folds, Button raises to $20, Hero calls $13. - Hans dubbling av blinden gör mig konfundersam och jag raisar honom för att se vad som är på gång. Får ett rejält omslag och jag börjar fundera på KK/AA alt. AK. Självklart är andra händer möjliga, men det var min tanke. Jag antar att det är här som min call är aningen konstig. Jag synar iaf. Flop ($42) 8:heart:, T:spade:, 9:heart: Hero bets $32.05. - Här är ännu ett frågetecken, eftersom jag valt att spela handen efter hans reraise är väl det här rätt spelat ändå? Är ju den bästa floppen jag kan få förrutom ett set. Öppet stegdrag och backdoor flush. Även då om jag inte kan vara säker på att backdooren är "outs". Kollade med Handkalkulator och här ligger jag efter med 40 % mot hans 60%. Mitt bet av 32.05 dollar är ALL-in Button calls $32.05. Turn: ($74.05) A:spade: River: ($74.05) 3:club: Final Pot: $74.05 - Stämmer det här? Om jag betade 32 och han synar är ju det 64. Var ju omöjligt enbart 10 dollar i potten preflop. Jag använde en länk där man kunde konvertera en handhistorik och med lite redigering blev det såhär. Någon som har nå tankar över mitt spel? Showdown: Han vissar upp ett set med sin AA * Lite RP - QoS * Citera
Hjort Postad 24 Januari , 2005 Rapport Postad 24 Januari , 2005 När någon minihöjer så vill de vanligen en av två saker. Antingen så vill de höja och få billig respekt i handen eller så vill de ha ett omslag så att de kan slå om igen. Om det är alternativ två så är det väldigt sällan som ens den värsta tomte har sämre hand än TT (möjligen AK). Nu visar det sig att killen betade för att få omslag och tryckte tillbaka stort. Alltså, du ligger rejält efter här i snitt och dessutom så finns det inte tillräckligt mycket pengar kvar i stacken för att kunna komma tillbaka i floppspelt. Alltså folda, om det visar sig att han gör sådana spel mycket så får du tänka om och i så fall trycka all-in istället för att syna mot en trolig svag hand. Men mot en okänd motståndare så är JJ i regel i dålig form här. På den floppen så sitter du såklart fast eftersom potten är så stor. Frågan är ju bara om du ska trycka in eller check-syna. Det bör vara rätt marginellt, du vill ha syn av AK, men det är inte mycket du tjänar och antagligen inte värt risken att han checkar tillbaka. Citera
Nidson Postad 24 Januari , 2005 Rapport Postad 24 Januari , 2005 Jag hade lätt lagt mig vid omslaget preflop om jag inte haft nån speciell read på fi. Det är troligt att du är dominerad och väldigt otroligt att du dominerar honom. Som gräddan på moset har du dessutom kass position. Citera
McGambler Postad 24 Januari , 2005 Rapport Postad 24 Januari , 2005 Känns helt rätt med att gå allin på floppen när stacken är så liten i förhållande till potten innan floppen (32$ mot ca 40$). Du vill ju inte att han ska få ett gratiskort OM han sitter på typ AK. Du får ju nästan räkna med att han sitter med AA, KK, QQ eller AK. Så oftast är du ju en underdog, men inte så stor. Du har ju verkligen odds för att möta ett överpar iaf. Det jag däremot är tveksam på är faktiskt synen preflop (när du inte vet ngt om killen). Han spelar ju verkligen mer som AA KK än en AK. Särskilt med att först dubbla blindsen och sen slå om för att göra dig pot-commited med din JJ om du synar preflop. Jag hade iaf slängt mina JJ om vi spelade ett högre NL-game, med duktigare spelare. Men även på denna nivån så ska man nog seriöst överväga en fold när man inte vet att det är en galen/dålig spelare... Citera
obby Postad 24 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 24 Januari , 2005 jo jag förstod att mitt preflop spel var kasst. Det är ju floppen som är intressant tycker jag. Blir ju dock inte så intressant med så små stackar Citera
McGambler Postad 24 Januari , 2005 Rapport Postad 24 Januari , 2005 Tycker inte du ska säga kasst spelat. Mot vissa spelare är det ju en enkel syn (alt. allin) Citera
Recommended Posts