Gå till innehåll

NLT - Spelar jag denna galet?


Beef__Cake

Recommended Posts

AsaDiamonds är tight och spelat tomtigt förut

 

***** Hand History for Game 5382865382 *****

$100 NL Texas Hold'em - Friday, October 20, 13:42:13 ET 2006

Table Doughtiest (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: BeStiny ( $105.40 )

Seat 5: TMACASAURUS9 ( $153.80 )

Seat 2: Beef__Cake_ ( $100 )

Seat 4: Reckless87 ( $94.80 )

Seat 6: AsaDiamonds ( $141 )

Seat 3: thegame10101 ( $31.38 )

thegame10101 posts small blind [$0.50].

Reckless87 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Beef__Cake_ [ 8c Ac ]

TMACASAURUS9 folds.

AsaDiamonds raises [$3.70].

BeStiny folds.

Beef__Cake_ calls [$3.70].

thegame10101 folds.

Reckless87 folds.

>You have options at Table 108722 (No DP) Table!.

** Dealing Flop ** [ 9h, 4c, 3c ]

AsaDiamonds bets [$5].

Beef__Cake_ calls [$5].

** Dealing Turn ** [ 9d ]

AsaDiamonds checks.

Beef__Cake_ bets [$12].

AsaDiamonds calls [$12].

** Dealing River ** [ Th ]

AsaDiamonds checks.

>You have options at Table 108716 (No DP) Table!.

>You have options at Table 108716 (No DP) Table!.

>You have options at Table 108716 (No DP) Table!.

Beef__Cake_ bets [$30].

AsaDiamonds calls [$30].

Beef__Cake_ shows [ 8c, Ac ] a pair of nines.

AsaDiamonds shows [ Ks, Ah ] a pair of nines.

AsaDiamonds wins $99.90 from the main pot with a pair of nines with king kicker.

 

När han checkar på turn vet jag att han har 2 överkort och tänker ta hem potten. Han synar och det vet jag han kan göra med 2 överkort då han e kass och inte kan släppa....På river måste jag betta igen för att ta hem potten och jag känner mig säker på att han ska folda....men vad gör idioten!!? Spelar jag på nåt vis uppenbar draghand här eller vad försigår?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han nu är så tight varför synar du preflop ?

 

helt sant. dessutom beror det ju lite på hur du spelar annars. om det var din första bluff nånsin så är synen märklig kan jag hålla med om men han kanske vet att du är en spelare som jagar färg hu mot tighta spelare och sen försöker köpa när du missar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du spelar exakt som om du hade ett färgdrag hela vägen.

Beta mer på turn om du vill köpa potten. Då representerar du iaf en 9 eller ett annat par som vill skydda potten.

Sen tar du för lång tid på dig när du bluffar rivern också. En blixtbet får han svårare att syna.

Tycker hans spel är ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad reppar du? Hur många kombos finns det som du synar pre med en 9a? T9s och A9s? 33/44 slår du ju om med på floppen. TT slår du eventuellt om med preflopp. Så det är ju x9 där X=T|A och TT som känns trovärdiga i ditt spel, och emot det en hel JÄVLA massa drag som du kan ha missat. Tycker inte alls hans syn känns så jättekonstig. Särskilt inte om du har tomtat dig tidigare och/eller tiltar och/eller spelar aggro postflop och gillar att floata.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slå om på floppen ($14?) med fina draget för lite manöverutrymmet på turn, checka för gratiskort alternativt semibluffa igen.

 

Dessutom posta inte resultatet i en handanalys! Denna åker till Resultat. RTFM.

 

Denna posten belyser ganska väl att alla tror dom är bäst i poker. Kalla någon tomte när han gör en riktigt vass syn på två gator med bäst hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den enda som spelar tomtigt i denna handen är du

 

Hur mkt tycker du själv din kommentar tillför på en skala från 1-5? Lägg ner sådana meningslösa inlägg snälla....

Sen till alla andra med samma dryga kommentarer: NI har inte en aning om hur mitt pokerspel går och det hör inte hit heller för den delen. Sen att jag tror jag är bäst? Det får i allra högstra grad stå för dig Jezaja.

Jag ber om ursäkt för att jag i all hast skrev ut mitt gnäll över handen i form av att jag kallade honom tomte för den synen.

Men har mött denna spelare förut och den synen var mer en random syn av honom än en bra syn just i detta fallet.

 

Sådär nu har jag predikat av mig lite till alla som är för snabba att dömma. (Varför är alla på stridshumör på detta forum alltid? för mkt bad beats eller för lite kvinnlig kontakt? man kan ju fråga sig ibland.... :roll: )

 

OK! Jag gav väl kanske lite för lite info om hur jag spelat tidigare. Tror inte han har sett mig bluffa förut och absolut inte 2 gator. Jag smäller sällan av 2 gator om jag vet att jag förmodligen får syn av något midpair. Skillnaden här är att jag vet att han har 2 överkort och kan då inte låta bli att betta river.

Jag skrev i topicen: "spelar jag galet lr..." det var det jag ville veta, rent spelmässigt, mönster, generellt etc. Inte att han spela ut mig för som sagt det var en random syn av just den snubben och inget annat.

Normalt sett så raisar jag floppen där och får jag bara syn så brukar man få gratiskort till river.

Eller så synar jag flop och checkar med på turn.

 

Jag kan även syna med ett par på flop och sen betta turn, synar han då värderar man river. Här värderade jag att rivern inte hjälpte honom och när han checka igen så var hans 2 överkort än mer solklart för mig. Så hade lätt bettat med ett PP mot honom på river där. Ni tycker då det är lika bra att checka, för du får bara syn av en bättre hand. Visst har du inte koll så checkar du. Men inte här när jag vet fi's hand, vill ju inte ge ut mer info än nödvändigt.

 

Här visste jag min moståndares hand och trodde väl helt enkelt att han inte kunde syna med A hög då jag synat flop och bettat resterande gator, det gör jag nästan enbart med en hand, 9/10 ggr.

Är det så fel spelat när jag vet Fi's hand? Min enda chans är att bluffa och jag vet att fi inte träffat sina överkort.

Om jag hade haft ett PP där då? hade det varit lika fel spel då också fast jag hade vunnit?

Jag spelade nog precis som jag skulle gjort med en 89s, 9Ts, 55-88, med tanke på min read på honom.

 

Så det är bra att de som skriver konstruktiv kritik gör det, därför jag postar denna, då man ibland blir lite blind och tycker sig spela bra fast man kanske egentligen spelar efter ett helt genomskinligt mönster.

Blev långt men så blir det när man skall tillrättavisa tangentbordssoldater mitt upp i allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta inte posta händer för den här sakens skull bara. Jag tycker att alla ni som bara klagar kan hålla käften om ni inte tänker komma med nån konstruktiv kritik. Rätt galet att den inställningen aldrig verkar kunna uttryckas för många gånger här.

 

Vad gäller spelet bör jag nog inte kommentera hur du borde ha gjort, med tanke på hur jävla kasst det gått för mig på sistone. Men keep grinding och tänk över hur du spelar så blir det $$$ till slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT!

(Varför är alla på stridshumör på detta forum alltid? för mkt bad beats eller för lite kvinnlig kontakt? man kan ju fråga sig ibland.... :roll: )

 

http://en.wikipedia.org/wiki/False_dichotomy

 

OMG...leka besserwisser på nätet tycks folk aldrig få nog av.....jag tror att DE SOM VILL förstår min frågeställning och vad jag är ute efter här. Endel har velat förstå och svarat klokt så varför kan inte du och de andra göra det?

Varför sitter sånna som dig här?? Enda jag kan komma på är att internet är någon sorts fristad där vissa kan leva ut sina problem genom att ständigt hacka och leva fan mot andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har rätt i att folk beter sig som idioter på forumet ibland. om mitt förra inlägg uppfattades som drygt ber jag om utsäkt. Jag inser att det är lite raljerande när jag läser det nu.

 

Min åsikt om spelet är nog att dina misstag sker preflopp och på floppen. Jag skulle inte ha synat med A8s mot en spelare som jag vet är tight och den readen hade du ju enligt dig själv. Sen är det lite fiskvarning på floppcallen. Antingen folda eller slå om. Givet att du vet att han spelar tight så skulle jag förorda folden. Visst är det mycket möjligt att han sitter på overcards men han kan också sitta på TT, JJ, QQ, KK el AA. Eller nåt annat pocket eller tom set. Dessutom KAN han ju ha nian även om det känns mindre troligt. Så overcardsreaden känns smal måste jag säga. Efter det är ju ditt spel helt ok. Det är en svettig call han gör, det har du iaf rätt i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk för att bli halshuggen så måste jag nog säga att jag tycker du spelar den helt ok. Synen preflop är jag lite tveksam till men eftersom du har position så är den ok. På flopp kan man visserligen argumentera för en raise, vilket nog hade vunnit potten, men då riskerar man också att bli reraisad och tvingas släppa. Återigen tycker jag positionen medför att en syn är OK. Bluffarna på turn och river känns rätt självklara, och jag kan lova dig att de flesta som sågat dig i den här tråden hade lagt AK antingen på turn eller river. Ni spelar båda bra imo.

Sådär, varsågod och såga mig nu....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelar som en fisk och folk säger att du spelar som en fisk, jag förstår inte problemet.

 

Problemt är ditt och vissa andras attitydsproblem. Jag vill ha förklarat varför jag spelar som en fisk av de som anser det och hur de tycker jag skulle spelat istället. Men tydligen är det för mkt begärt av många, ni lägger hellre ned energi på negativa kommentarer helt utan mening.

E bara tråkigt tycker jag.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk för att bli halshuggen så måste jag nog säga att jag tycker du spelar den helt ok. Synen preflop är jag lite tveksam till men eftersom du har position så är den ok. På flopp kan man visserligen argumentera för en raise, vilket nog hade vunnit potten, men då riskerar man också att bli reraisad och tvingas släppa. Återigen tycker jag positionen medför att en syn är OK. Bluffarna på turn och river känns rätt självklara, och jag kan lova dig att de flesta som sågat dig i den här tråden hade lagt AK antingen på turn eller river. Ni spelar båda bra imo.

Sådär, varsågod och såga mig nu....

 

Ånej. Om du blir reraisad på floppen kan du ev ställa. Slantsingling mot allt utom AA, triss eller 2par + mycket goda chanser att händer som AK-A9 och TT-QQ släpper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min åsikt om spelet är nog att dina misstag sker preflopp och på floppen. Jag skulle inte ha synat med A8s mot en spelare som jag vet är tight och den readen hade du ju enligt dig själv. Sen är det lite fiskvarning på floppcallen. Antingen folda eller slå om.

 

Ge en bra anledning till att folda på floppen skulle vara bättre än syn?

 

Att lägga sig är riktigt kasst.

 

För övrigt tycker jag inte handen är så superdåligt spelad som vissa verkar påstå, även om omslag på flopp skulle varit att föredra.

 

Gissar på att FI mot en okänd gör ett förlorande spel på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ge en bra anledning till att folda på floppen skulle vara bättre än syn?

 

Att lägga sig är riktigt kasst.

 

 

Kanske är jag kass. Men att syna 5 dallah i en pott på ca 12 hu mot en spelare som man vet är tight är enligt mig inte ett självklart spel. I och med att fi är tight blir de implicerade oddsen minimala. Eftersom fi är tight är det mycket möjligt att man är uppe mot ett bättre A (vilket här också är fallet). Det gör att det är ytterst farligt om man skulle träffa sitt A. Omslaget är enligt mig ett helt ok spel. Eller som sagt folden, eftersom EV i handen i bästa fall är marginellt positivt så behöver man inte pressa den alltför hårt.

 

Turn och river tycker jag dock är bra spelade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ge en bra anledning till att folda på floppen skulle vara bättre än syn?

 

Att lägga sig är riktigt kasst.

 

 

Kanske är jag kass. Men att syna 5 dallah i en pott på ca 12 hu mot en spelare som man vet är tight är enligt mig inte ett självklart spel. I och med att fi är tight blir de implicerade oddsen minimala. Eftersom fi är tight är det mycket möjligt att man är uppe mot ett bättre A (vilket här också är fallet). Det gör att det är ytterst farligt om man skulle träffa sitt A. Omslaget är enligt mig ett helt ok spel. Eller som sagt folden, eftersom EV i handen i bästa fall är marginellt positivt så behöver man inte pressa den alltför hårt.

 

Turn och river tycker jag dock är bra spelade.

 

Kort sagt så håller jag inte med om nåt här, det är ju en bra flopp för oss som vi helt enkelt inte lägger så lätt. Träffar vi A på turn så får vi väl syna ett lagom bet, eller checka bakom o eventuellt ta värde på river (Kan se rätt så mkt ut som missat drag o kan få syn av sämre händer).

 

Inte som att vi är tvingade o syna ett allin-bett på river med träffat A bara för att vi spelat vidare handen från floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slå om på flopp, du har ju "träff" och måste se var du står.

Raise till 15 för att se om han sitter på overpair.

Precis som DrRoland säger, får du en reraise till 30-40 får du överväga mellan att ställa eller lägga.

Om han synar ner din reraise så bettar du 30-40 när 9:an paras.

Om killen inte sitter med en partyhatt och är halvbirad så lär han lägga sin AK vid det tillfället i allafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...