Gå till innehåll

Tomahawk jagar skalpar på SS. Mission failed


bossbaver

Recommended Posts

HU i 200 turren....

 

Hand #153355074 vid bordet: Makrill

Startad: Thu Nov 16 18:08:04 2006

 

Navelludd1 sitter på plats 2 med 2619.00

Tomahawk sitter på plats 5 med 2231.00

 

Navelludd1 satsar s mörken 100.00

Tomahawk satsar l mörken 50.00

 

Navelludd1: --, --

Tomahawk: 2d, 6c

 

Pre-flop:

 

Tomahawk: Höj 300.00

Navelludd1: Syna 300.00

 

Flop (Board: 10c, Js, Ad):

 

Navelludd1: Satsa 100.00

Tomahawk: Höj 400.00

Navelludd1: Lägger mig

 

Tomahawk vinner potten på 800.00

 

Edit, vann den ca 60 händer senare... jippi! takitken fungerar! jippijippi

 

Nuvarande beaerr: Artonhundraen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 317
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det nalkas helg

 

Helg är skönt, helg innebär ledigt från vanligt jobb, vilket i sin tur leder till mer tid att lägga på pokern, helg innebär dock även att man ska umgås med vänner, sambo o annat löst folk... Men min plan är att köra 8st turrar i helgen, och ITM i 6 av dom, varav vinst i hälften av HU, känns som ett rimligt krav.

 

Förväntad BR efter helgen, (förutsatt att jag kör hälften 200 och hälften 300kr turrar:

nuvarande br: 1800

-800 inköp 200kr

-1200 inköp 300kr

+400

+600

+400

+600

+600

+900

= 3300kr...

 

Hmm, ja vi får se hur det går, men det BORDE itne vara en omöjlighet... utvärderar löpande sen under helgen :? Wish me luck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ärdet ok att lira 200kronors, har ju ofantliga 9!!!!!! inköp där nu för tiden. :lol:

 

brukar inte hetsa folk att gå upp i nivå, men man vill ju att regler ska vara till för att följas 8-)

 

gl on your journey

 

Busted :oops: Joooooo, så är det faktiskt. Jag kommer dock att börja med iallafall EN 200kr, och sen får vi se, kommer jag ITM i den kör jag nog 300kr, bustar jag den kör jag en till 200kr tills ITM, och from dess 300kr... :P

 

Vad är förövrigt ett vettigt ITM mål? Känns som min ITM-statistik nästan är "FÖR BRA" :lol: Lite för lätt änsålänge verkar det nästan som... 8-)

Eller nae förresten, jag tar tillbaks, kommer väl bara en badbeat-strike om man säger så,... Men vad är som sagt ett vettigt mål? Vad har ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar ju bara köra en eller två i taget lättare att koncentrera sig på motståndet då även fast det är mestadels standardsituationer i S&G.

 

Det är svårt eller snarare omöjligt att sätta rimliga ITM "krav" på 8 st. Men tror knappast du kan hålla 75% ITM i längden även om du skulle lyckas med det i helgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar ju bara köra en eller två i taget lättare att koncentrera sig på motståndet då även fast det är mestadels standardsituationer i S&G.

 

Det är svårt eller snarare omöjligt att sätta rimliga ITM "krav" på 8 st. Men tror knappast du kan hålla 75% ITM i längden även om du skulle lyckas med det i helgen.

 

Ja precis, hitills har jag som mest kört 2st simultaniousely... (ehh stavningen på den ;) ) men kör brkraven såhär: 2st 200kr samtidigt blir 400kr (dahh) och rättar inköpen efter 400 i dom lägena.. så har vi rätt ut det ;) Men som sagt, jag sätter ju ändå mer än hela rullen i insats totalt sett i helgen, så En Gul bäver är inte helt omöjligt att se på måndag. Håll ögonen öppna! :P

 

Tror faktiskt på mig själv inför helgen, är totalt-Otiltad fn, och det är helg o allt är frid och fröjd så det ska mycket till för att jag ska bli tiltad... Det är ju oftast JAG som TILTAR ANDRA ;)

 

men LOL att han skickade det itll dig oxå =) tror vi har ett fan du och jag då :lol: hahaha, skadad kille. hahah

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol: Lycka till i helgen Bävern jag komemr att Raila om kidsen sover ha det gött

 

Tackar 20slak =)

 

Tänkte grinda en turre nu men trafiken suger snase :cry:

*hoppar till* Hoppsan, det fanns visst 4a pokersugna själar till just nu... Wish me luck all :P

 

börjar obra med torsk med KK

Och AA och 99 på BB för mig med autofold runtom... :cry:

 

bubblan nu med en tok chippi o ja o en till som likvärdiga shorties...

 

Chippi: 3600

shortietomten: 575

moi: 780

 

Men klonkarlåten är på playlisten så det ska nog gå bra...

 

edit. shortietomten vann en all in nu o har ca 1150= obra

 

edit igen... Nu är det ju JAG som är shortietomte :oops:

 

edit... ser inte bra ut asså....

 

TILT

 

Hand #154235742 vid bordet: Makrill

Startad: Fri Nov 17 18:38:05 2006

 

smokeyflat sitter på plats 1 med 1470.00

Tomahawk sitter på plats 2 med 1690.00

T-pau sitter på plats 3 med 1615.00

 

T-pau satsar s mörken 150.00

Tomahawk satsar l mörken 75.00

 

Tomahawk: 8h, Ah

T-pau: --, --

smokeyflat: --, --

 

Pre-flop:

 

smokeyflat: Lägger mig

Tomahawk: Höj 300.00

T-pau: Syna 300.00

 

Flop (Board: Kc, 9h, Jh):

 

Tomahawk: All in

T-pau: All in

 

Showdown:

 

Tomahawk visar: 8h, Ah (högsta kort ess)

T-pau visar: Qh, 5h (högsta kort kung)

 

Turn (Board: Kc, 9h, Jh, 2c):

 

 

River (Board: Kc, 9h, Jh, 2c, 5d):

 

T-pau visar: Qh, 5h (par i femmor)

 

Huvudpott:

T-pau vinner potten på 3530 med par i femmor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker din min-raise pre flop är lite tam. I det läget skulle jag fundera på o trycka, iaf om de inte är alltför synbenägna gentemot en push.

 

smokeyflat har spelat ganska tight, medans "T-bone" har spelat mer löst... kanske raise till 450 hade varit bättre o sen pushat men hade han synat preflop hade han ju fortf. synat min all in på floppen... och jag ändå torskat... å andra sidan hade jag troligtvis köpt hans blinds preflop om han foldat mot min större raise... true true.. men fortfarande så är den synen på min top 3 lista över: Katastrofala syner med megaklonk-resultat... och min minirejs på top 50-muppiga minirejsar dock...

 

tackar så mycket för all input jag kan få dock, det är ju vad dagboken är tillför!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bara en till ITM-miss att göra den här helgen, men imorrn och framöver ska jag klonka friskt från en sprojtans bärbar dator jag lurat min kära sambo att köpa, så jag ska nog ta en kaffe i sängen o latja ett par SnG:s i sängliggande läge imorrn, så framöver kommer jag bli extra farlig 8-) lol

 

:heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kommit på ett undantag i mina BR krav... när man är på lyran...

 

körde därför en 20kr snabbis jag blev utklonkad i HU i... men jaja, kul vara iaf 8-) godnatt, imorrn äre bärbart som gäller :lol:

 

Edit, min kära sambo lirade en turre oxå inatt, på samma bord som mig.....jag bubblade, hon vann... :shock: ska be henne starta ett liknande projekt som mig tror jag :lol:

edit.

hennes ITM% =100% av 3spelade... :twisted: Måste va ett riggat hus vi bor i :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

loooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooool :shock:

 

ska inte spela onykter någe mer... på länge... en vecka minst iaf :lol:

 

men tack för stödet Klyka iaf, alltid trevlig med PF-sällskap!!!

 

EDIT,

blev utspelat utan dess like HU med mig som überchippi från början, men smått oflyt i 4 50 50 lägen irad... typ...

 

gonatt

edit god morgon:

 

nuvarande beaerr efter nattens bravader 1595 :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, jaha, då har man säkrat en ITM av två spelade den här helgen dock.. desvärre en andra plats.

 

när jag mosa ut Bubbel-lirarn med AK mot K8 och det var dags för HU sa "HU-FI" GL...

-Men det var ju lite onödigt att säga, för jag sitter ju och lirar med en kaffe i ena handen och ett fotbad under skrivbordet...

 

dessvärre blev matchen inte så lång då FI prickat par VARJE ENSKILD POTT VI LIRADE och avslutade med en stege all in preflop med A2s för mig och KQoff för fi... jaja... what da fuck... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jodå jodå..

 

blev lite hetsigt där ett tag... råkade visst för det första regga mig på ett snabbis bord, vilket jag hatar, + två andra bord samtidigt, så 3bord varav ett snabbis blev lite väl hetsigt för mig där ett tag...

 

vann 2 av dom och bubbla i det 3e dock

 

nuvarande beaerr: tvåtusennittiofemkronor TROTS 2 OTM idag.. känns nice... har verkligen förbättrat mitt HU spel enormt sista veckorna...

 

Dagens roligaste chattsekvens var i allafall på bubblan med en noob-snubbe som jag lyckades övertyga att den 3e spelaren var en pokerbot, och han var helt övertygad och arg över att de fanns...Totalt upprörd över att vi spelade mot en robot... LOL :P Frågade sen om han brukade spela ofta... -Inte såvärst sa han då... No shit :lol:

 

Eller VA det en bot?

-Jag sa iaf att jag försökte råda bot på problemet... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

smokeyflat har spelat ganska tight, medans "T-bone" har spelat mer löst... kanske raise till 450 hade varit bättre o sen pushat men hade han synat preflop hade han ju fortf. synat min all in på floppen... och jag ändå torskat... å andra sidan hade jag troligtvis köpt hans blinds preflop om han foldat mot min större raise... true true..

Nja,, 450 tror jag skulle vara ännu sämre, för då committar för mycket till den handen. A8 är inget kul att få en syn på när du har en kort stack. Den handen vill helst ha ett färgdrag, men det är inte värt att spea på floppen med så lite pengar i stacken (inga implicita odds). Dina vinstchanser är ist att försöka sno blinden med en all in och om han synar så har du iaf ofta en hyffsad equity. Men det behövs nog en expert opinion här, då jag inte alls är säker på min sak. I mina ögon är det close.

 

Tror det näst bästa är att höja lite (som du gjorde) för att inte committa alltför mkt och för att ha lite spelutrymme på floppen (då era stackar kommer vara större i relation till potten).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...