Gå till innehåll

Tomahawk jagar skalpar på SS. Mission failed


bossbaver

Recommended Posts

Finns inget bättre än att bryta ihop för att sen komma igen :)

 

Idag känns det mycket bättre, och med lite distans till det hela backade ju inte rullen någonting igår efter 4 turrar... spelade först två som jag placerade mig i, för att sen spela två till som jag dessvärre blev kungligt utklonkad i men ändå...

 

Det bekräftar dock bara mina tidigare funderingar: Fiskarna simmar även på 100kr och mer därtill...

Perfekt! 8-)

 

Idag hörrni megafiskar får ni se upp, för då klonkar jag tillbaks er till mars om ni inte är snälla! :P

 

Wish me luck. Såååå sugen på 300kr turrarna nu!!! Tror bästa värdet för mig dock änsålänge ligger på 200kr 5pers regular SnG, så jag ska spela ett par såna ikväll men måste börja med en 100kr tror jag...

 

Eller what da fuck, mina BR-krav ska ju va hårda, så jag börjar nog med att klonka en 200kr tror jag bestämt!

 

Efter att ha läst lite klockrena HU tips sista dagarna, och spelade efter dom i gårdagens HU knäckte jag totalt, och dominerade den helt och hållet... Tror att den taktiken passar mig som handen i handsken... Ska applicera taktiken i alla kommande HU nu framöver så får vi se om det är en vinnande taktik eller om jag bara hade flyt...

 

Spännande va? ;)

 

 

 

OT, och ja -Ny avatar oxå ja.. Visst är den grym? =) LOL, har dock ett par andra förslag oxå om/när jag tröttnar på den här!

En avatar är lika viktigt som man tyckte rubrikerna på sina uppsatser man skrev i skolan på högstadiet var... Viktigare än hela innehållet... i mitt fall avataren viktigare än hela dagboken :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 317
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tjenare, grymt rolig dagbok och läsa :D Det är jag som sitter i chatten och spammar på dig men du verkar inte svara :roll: Föresten så kan jag upplysa dig om att du nyss har missat 2 stycken 200kr s som nu är fulla.

 

tack för rail-stödet Bombay! =)

 

Det gick ju vägen... va jävligt skakigt på bubblan när jag fick "i snitt" 36off 100 händer i rad, men sen så "redde" det till sig...

 

softisch!

Äntriligen en 1:a plats... gick mindre bra i 100kr turren jag spelade paralellt, o blev utklonkad av ett FULT 2par mot mitt TP.. menmen, wazafok!

 

300kr nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du aldrig Turbos? Det är där det finns bäst värde vad jag har märkt. Om du är sugen kan vi spela HU om du vill träna nån gång, du verkar inte ha helt rätt inställning när du kommer till HU. lycka till.

 

Turbosar.. njae, bara vid missklick :lol: så det händer med jämna mellanrum, men med flit: Nej! Inte för att jag är dålig på det, utan för jag vill ha valuta för pengarna, o spela så länge som möjligt :shock:

 

lol, eller så är jag bättre på regular-turrar... NÅT av dom är det :?

 

edit..

 

oj, glömde visst kommentera att ett par HU matcher absolut kan ordnas... vi kan ju köra ganska låga nivåer med tanke på mina BR krav :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett par händer in på en ny turre, efter segens sötma...

 

handen innan har FI prickat färgstege den chubbyn

 

hur spela här;:

 

Hand #151725045 vid bordet: Makrill

Startad: Tue Nov 14 18:29:16 2006

 

ville45 sitter på plats 1 med 970.00

flipper79 sitter på plats 2 med 1320.00

Tomahawk sitter på plats 3 med 1070.00

fritte.p sitter på plats 4 med 860.00

irish sitter på plats 5 med 750.00

 

irish satsar s mörken 20.00

fritte.p satsar l mörken 10.00

 

fritte.p: --, --

irish: --, --

ville45: --, --

flipper79: --, --

Tomahawk: Ac, Kh

 

Pre-flop:

 

ville45: Lägger mig

flipper79: Lägger mig

Tomahawk: Höj 80.00

fritte.p: Lägger mig

irish: Syna 80.00

 

Flop (Board: Ks, Qh, 4c):

 

irish: Passa

Tomahawk: Satsa 100.00

irish: Höj 200.00

Tomahawk: Syna 200.00

 

Turn (Board: Ks, Qh, 4c, 2s):

 

irish: Satsa 120.00

Tomahawk: Höj 760.00

irish: All in

 

Showdown:

 

Tomahawk visar: Ac, Kh (par i kungar)

irish visar: 10h, Kc (par i kungar)

 

River (Board: Ks, Qh, 4c, 2s, Jc):

 

 

Huvudpott:

Tomahawk vinner potten på 1550 med par i kungar, ess sidokort.

 

"facit" i vitt ovan....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna samma ovan nämnda turre blev jag "utklonkad" efter väääääääääääääääääärldens segaste bubbelspel med mig som förtvinande shortie med ca 8BB kvar i SB och QQ på handen, gör jag ärkemisstaget att bara syna BB,

 

BB checkar

 

floppen typ 8K3 rainbow eller nåt...

 

jag ställer med mina QQ och 1kr till den som gissar vad FI hade?

 

äsch, jag berättar istället, Kx såklart... Får väl skylla mig själv men min taktik var att FI INTE skulle träffa något överkort ;) alt rejsa mig preflop varpå jag skulle ställa...

 

jaja fisk-misstag antar jag, men å andra sidan hade jag ställt pre- hade FI foldat, och jag bara snott hans BB... så vetefan vilket som var värst... en BB rikare eller inte... bajskort. måste va riggat... :P

 

När man äntligen vinner en turre en dag, så är BR ändå inte större än när man började?.. gråt :cry: ska ta ett par turrar till senare, men måste bara smöra lite för tjejen först ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turbosar.. njae, bara vid missklick :lol: så det händer med jämna mellanrum, men med flit: Nej! Inte för att jag är dålig på det, utan för jag vill ha valuta för pengarna, o spela så länge som möjligt :shock:

 

lol, eller så är jag bättre på regular-turrar... NÅT av dom är det

Ska du börja spela Turbosar så rekommenderas SNGPT än mer starkt. Där blir du snabbt kortstack o måste veta när det är läge att pusha/syna.

 

Håller annars med om att det finns mkt värde i turbos, då det finns många actionhungriga fiskar där, o de har ofta inte en aning om hur de ska spela på bubblan o med korta stackar. Men värdet är knappast större per turnering, utan snarare sett per tidsenhet.

 

Pga den extra höga variansen så är det definitivt bra att du håller dig till regulars i detta kort-rulle-projekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TACK ÅTERIGEN BOMBAY FÖR DITT STÖD I CHATTEN...

 

CAPS-LOCK PÅ HÄDANEFTER SOM STANDARD... sååååååååå nääääääääääära det vaaaaaaaaar!!!!!!!

 

jag gick från ärke chippi- till ärke shortie, på bubblan, till ärkeshortie HU till marginell chippi HU till AQoff mot KQoff och torsk när en kung-jävel kom på turn eller vare va...

 

-Avskaffa monarkin inom pokern!!! :lol:

 

edit.

är så nöjd med min avatar 8-)

 

edit igen

Det går att heta så... Edit alltså... MEEEN det var inte därför jag "editade",

ska fanimej i ren edit-glädjeyra ta en till turre snart, men först måste jag säga godnatt till min lilla sambo först ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NUVARANDE BEAERR 941 + MINST 200 TILL SÅ SÄG 1241 DÅ =)

 

EDIT.. JAG VANN HU SÅKLART... NUMERA MED MIN NYA "HU-CAPS-LOCK-TAKTIK"...

 

nuvarande beaerr: 1241 som jag sa :lol:

 

IMORRN ÄRE BARA 2 OCH 300 SOM GÄLLER!

 

edit.. ännu åter en gång: danke bombay :P han ger mig klonkarskills och chattar ner motståndarna tillsammans med mig utan dess like... han borde fan ha en del av rullen :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick det här i inboxen här på PF :lol:

 

Citat:

Kolla in världens coolaste pokerprojekt oxå vetja:

 

 

 

Jo, fy fan vad intressant det är att följa dig lirandes 20kr sitngo:s på SS. Funderar på att säga upp mig och följa dagboken på heltid. SÅ jävla dum i huvudet.. vad fan är det som är coolt? Det är ju bara så förbannat skittråkigt att jag skulle kunna spy på det. Noll insikt. "Världens coolaste". Fy fan vad dum i huvudet.

 

Det i sig är hysteriskt roligt... även mitt svar fick mig att små-le....

 

LOL Ja alltså, jag har nu tagit bort texten i underrubriken: DU MÅSTE och JAG TVINGAR ER ALLA, nu så du vet att jag inte tvingar någon att varken läsa i min dagbok, eller följa mig på 20kr sng

 

BTW så spelar jag 200kr turrarna nu, Men annars var det rätt, en nolla hit och dit spelar inte mig någon roll, bara dom inte besöker min dagbok!

 

pusspuss!

 

Men det roligaste av allt är att det är personens 3:e inlägg här på PF... :P

loooooooooooooooooooooooooooool

 

 

-Don´t mess with the Tomahawk 8-)

Godnatt pokervänner! :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja Klyka!

Jag ska nog ta och kika på det lite närmare, även om jag inte lirar så mycket turbos, så känns det nog klokt att ha bra/bättre koll på när var hur och varför man ska ställa eller inte ställa i olika lägen...

Än så länge har det funkat ganska bra, men motståndet blir ju inte sämre ju högre man kommer ;)

 

Klonka på! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vann inte en enda av 50 50 lägena i denna turre men lyckas ta mig HU ändå... nöjd med det, mindre nöjd med "the coinflips" men lol åt första handen HU...

 

Hand #152950956 vid bordet: Makrill

Startad: Wed Nov 15 23:48:49 2006

 

Solo sitter på plats 3 med 3450.00

Tomahawk sitter på plats 4 med 1100.00 ja jo javet, men kunde inte spela mer än vad jag gjorde, och när jag väl spela vare 50 50 lägen =(

 

Tomahawk satsar s mörken 300.00

Solo satsar l mörken 150.00

 

Tomahawk: 10s, Js :Dhoppas på syn eller rejs nu

Solo: --, --

 

Pre-flop:

 

Solo: All in peeeeeeeeerfekt, han har varit aggro, o ställt med många kassa händer tidigare

Tomahawk: All in gör en "Pekka".. syyyyyyyn

 

Showdown:

 

Tomahawk visar: 10s, Js (högsta kort knekt)

Solo visar: 6h, 4h daaaaaaaamm va nice, dubbla nu då så kör vi

 

Flop (Board: 9c, 7c, 5h): scary flop

 

 

Turn (Board: 9c, 7c, 5h, 3h): antiklonk :shock:

 

 

River (Board: 9c, 7c, 5h, 3h, Kc):

 

Solo visar: 6h, 4h (stege med högsta kort sjua) :shock:

 

stort tack till "cancan" som rejlade lite fram tills "plikten kallade" Merci mannen!

 

Har märkt att jag lite på sistone bara postat "sista handen" men har inte haft något egentligen jättespeciellt, eller jo förresten, hade 99 i första handen på turren, rejsar till 100, får en syn, floppen A84 rainbow... jag checkar, fi betar halvpott... syn, rejs eller fold här?

 

Nuvarande Beaerr: Ett tusen fyrahundra tjugoen kronor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stort tack till "cancan" som rejlade lite fram tills "plikten kallade" Merci mannen!

jadu, varsågod :lol:

 

efter en stunds lirande själv på stars så tröttnade jag och kände för att kolla upp vem den här bossbaver a.k.a tomahawk var/är på SS :)

 

lol, ja ok 8-) då vet du då!!! Lirar du inget själv på SS? vad isf?

Grind on dude! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo jag har lirat på SS, men gör det inte längre...fråga mig inte varför! Lirar SNG på Pokerstars, främst 10+1 men även lite 20+2 då ocj då. Funderar på att sätta in en liten slant på SS, motsåndet verkar rätt fiskigt på 100kr men även 200 kroners nivån

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Motsåndet verkar rätt fiskigt på 100kr men även 200 kroners nivån

 

100kr = überfiskigt, -Lösveka tomtar överallt :lol:

200kr = fiskigt, -många lag-lirare, en och annan tag o några lösveka tomtar, men framförallt sammantaget väldigt synbenäget... ;)

 

300kr ska bli extremt spännande och se vad man träffar på där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...