Gå till innehåll

NLT - Maximera värde?


VikingSW

Recommended Posts

Jag tycker jag spelade den här handen rätt dåligt. Hur ska jag spela för att maximera värde? När är det dags att höja? SB 70/35/2.2 efter ungefär 170 händer. Jag är 21/14/2.4 på det här bordet.

 

SB ($373.65)

Hero ($194.00)

UTG ($201.20)

Button ($194.60)

 

Preflop: Hero is BB with 5 :heart: , 6 :heart: .

1 fold, Button raises to $7, SB calls $5, Hero calls $5.

 

Flop: ($21) 3 :diamond: , 4 :heart: , 7 :spade:(3 players)

SB bets $13, Hero calls $13, Button folds.

 

Turn: ($47) 2 :club:(2 players)

SB bets $12, Hero calls $12.

 

River: ($71) 5 :club:(2 players)

SB bets $12, Hero raises to $36, SB calls $24.

 

Så här i efterhand är jag grymt missnöjd med mitt spel på river. Hur hade ni spelat? Den enda hand som slår mig är 86 vilket jag är säker på att han inte har. Dessutom finns det otroligt många händer som han kanske tycker är starka, så all-in är väl förmodligen rätt då han synar med set och A stege. Skulle jag ha höjt på turn för att ta betalt av hans draghänder, set etc?

 

Final Pot: $143

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade gett mothugg antingen på flopp eller på turn. Om brädan parar sig så slowar det ner actionen så jag vill få in så mkt deg så snabbt som möjigt men jag ser dock inget fel i att bara syna på flopp för att bygga pott och sedan daska till på turn. Du vill väl inte bli utdragen så dra till rejält på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slå om direkt på floppen, överbetta turn om han checkar och hoppas att han vägrar släppa sitt set. Hur spelar du en 2-parshand här?

 

Agreed. Vilka händer synar du bara flop med här? Gör du det ens med set? Finns inga vettiga drag att symbolisera heller. Slå om direkt och hoppas han har något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slå om direkt på floppen, överbetta turn om han checkar och hoppas att han vägrar släppa sitt set. Hur spelar du en 2-parshand här?

 

Slår du om med två par och bättre på den här brädan varje gång? Samt förmodligen en hel del sämre händer ibland antar jag för att inte vara för förutsägbar, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slår du om med två par och bättre på den här brädan varje gång? Samt förmodligen en hel del sämre händer ibland antar jag för att inte vara för förutsägbar, eller?

 

Exakt. De gånger jag träffar hårt vill jag ha betalt, och det är ett bra tillfälle att sno på också, de gånger man missar helt med nåt sunkigt randomskräp. Knappen måste ha en pretty jävla bra hand (och det har han sällan) för att kallsyna eller 3betta bakom (och jag kan lätt att slinka om han gör det) och SB ofta gör det här spelet med typ svaga händer också (som typ lite PP och kanske några 7-händer) och chansen att köpa den är då alltid bra. Hamnar sällan / aldrig i ett läge då turn blir särskilt svårspelad heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, att bara syna floppen tycker jag är ganska givet, vi vill ju ge button (preflophöjaren) en chans att höja med sitt eventuella överpar. Det finns dessutom inte så värst många scarecards att oroa sig över pga rainbowflop. På turn måste vi börja jobba upp potten så där är ju enda alternativet att höja.

 

F.ö. finns det rätt många händer som kan tänkas syna floppen i vår sits, tex överpar, A7, A5, 87, 45, 67 så att det för SB är givet att vi har supernötterna bara för att vi synar floppen håller jag inte med om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, att bara syna floppen tycker jag är ganska givet, vi vill ju ge button (preflophöjaren) en chans att höja med sitt eventuella överpar.

 

Ett argument jag hade köpt lättare om det inte bara var 4-handat och knappen pfr först in OCH vi visste att han var någolunda aggro. Nu fick vi ju ingen beskrivning av knappen, och han kommer dessutom ofta vara väldigt tom här, så jag tror det eventuella värdet i handen av den anledningen är ganska litet. Tror du inte?

 

Dessutom verkar du inte gilla läget att sno tom där ibland eller? Och hur balanserar du isåfall det om du bara synar här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, att bara syna floppen tycker jag är ganska givet, vi vill ju ge button (preflophöjaren) en chans att höja med sitt eventuella överpar.

 

Ett argument jag hade köpt lättare om det inte bara var 4-handat och knappen pfr först in OCH vi visste att han var någolunda aggro. Nu fick vi ju ingen beskrivning av knappen, och han kommer dessutom ofta vara väldigt tom här, så jag tror det eventuella värdet i handen av den anledningen är ganska litet. Tror du inte?

 

Dessutom verkar du inte gilla läget att sno tom där ibland eller? Och hur balanserar du isåfall det om du bara synar här?

 

SB lär ju ofta vara rätt tom här också, så att ge honom chansen att skjuta en andra salva känns ju rätt hett. SB verkar ju dessutom fett lös enligt statsen (visst? använder inte PA-hud själv så jag är inte bäst på att tolka stats) så givet detta så snor jag helt enkelt inte potten med luft i det här läget speciellt ofta. Balansspelet kan ju vara bra att tänka på ibland, men när man möter dåliga spelare är det oftast viktigare att se varje hand i ett vakuum eftersom de ändå inte kommer snappa upp allt för mycket i ens spel.

 

Men om man är ute efter balans kan man ju ibland floata floppen och ta ner potten på turn med sina lufthänder. Inte för att det är nåt spel jag använder speciellt ofta men. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...