Gå till innehåll

Dags att sluta (på riktigt)?


emil_c

Recommended Posts

Spelar mkt mkt poker både live och online.. mest online.. har vunnit en hel del men börjat i en sjukt dålig period nu mot slutet... nu känns det inte som jag kan spöa minsta fisk och att jag förlorar för mkt och helt utanför min "comfort-zone" (läs tilt) vet inte ännu men det känns som att det börjar bli ett problem så jag lägger hellre av nu än när det är försent... pokern har satt mig i några knipor redan (inte så farligt men kan bli)

 

Ska nog casha ut resten av mina pengar och satsa på någonting annat medans jag har lite pengar kvar och ligger på pluss... kommer nog aldrig bli pokerproffs tyvär :P

 

 

tack o hej för mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokermarknaden har varit inne i en stark expansionsfas under de senaste åren. Denna expansion har nu avtagit och nytt kapital strömmar inte in lika mycket som förr. Då är det naturligt att spelen ofta upplevs som svårare och då är det inte lika roligt. Jag skrev en krönika på poker.se om det och var jag tror att pokermarknaden är på väg.

 

Jag själv har spelat på nätet sedan 2003 någon gång och märker att spelet blivit tuffare. Nu tycker inte jag det är roligt längre och har därför slutat spela på nätet och spelar hellre live.

 

Det är nyttigt att ta ett break från pokern om du tycker att glädjen i spelet försvunnit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet precis hur det känns. Är inne i min sämsta månad någonsin (-45K) Ingenting fungerar, jag vet inte vad jag gör för fel, jag kan inte sätta några drag, jag kan inte få betalt när jag har någonting och vill att någon skall syna. När jag får någon att syna så drar dom ut mig.

 

Har varit i liknande situation tidigare men då handlade det inte om lika mycket pengar. Jag vet att jag kan komma tillbaka, men det är så jävla segt att behöva gå ner och grinda 1/2 när man precis kommit från sin bästa månad någonsin (+35K)

 

Men sluta är det inget snack om, jag skall komma tillbaka och förhoppningsvis så har man lärt sig någonting från denna "bad runnen".

 

Lycka till, men inte mot mig...

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Kul" är det inte men skönt att läsa att andra har känt av att det har blivit tuffare.

 

Började spela sommaren -2004 och efter några månader med blygsamma resultat så släppt det. Jag hittade en vinnade spelstil och börjde dra in cash och gick upp i nivåer. våren 2005 gick jag från FL till NL när jag insåg att det var där pengarna fanns. Gick väldigt bra, satt och "nörgrinda" 6-12 NL bord. Floppade man TPTK kunnde man lätt stacka någon med ESS rag, folk men mellan och botten par kunnde även syna ner alla värdebet till rivern. En triss mot en pre-flop höjare som träffat TP var alltid en garanterad stackning. Det var så jäklas löst en tid... FATTA, FETT-LÖST som kidzen säger idag ;-)

 

Men nu är det svårt att få betalt, man får verkligen jobba för alla pengar. Sitta och nötgrinda 6-12 bord fungerar inte, det gäller att mixa upp spelet för att få spelare på tilt och göra något som de inte borde.

 

September + halva oktober : Back 15 inköp

senaste 2 veckorna har jag spelar +- 0

Funderar på att gå ner en nivå, om det inte vänder.

 

/Majk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MajkTheBike: Lite off, sorry, men du råkar inte bo i Stockholm och vara jävligt bra kompis med någon som heter henke?

FYP.

Hur många tror du förstår förkortningen FYP? Inte jag iallafall (så dum jag måste vara).

 

FYP- Fixed Your Post ...typisk brevbärarhumor.

 

Visste inte jag heller faktiskt..

Var inne på "F**k you pal" ett tag men det lät ju inte så trevligt :) haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...