Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag är rätt ny på FL, så jag skulle vilja ha respons på handen. spelar jag fel någonstans?

Bordet är oerhört slaskigt och folk har synat ner med underpar flera ggr mm.

- $5/$10 -

Seat 1: MasterOfDisastr ($427)

Seat 2: naurin ($250)

Seat 3: Ms Poker ($577)

Seat 4: brand84 ($325.50), is sitting out

Seat 5: Hero ($681)

Seat 6: BigSexy30 ($242)

BigSexy30 posts the small blind of $2.50

MasterOfDisastr posts the big blind of $5

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [Kd Ad]

MasterOfDisastr: nice cold call moron

Ms Poker folds

Hero raises to $10

BigSexy30 folds

MasterOfDisastr calls $5

*** FLOP *** [Ts Kh 6d]

MasterOfDisastr checks

Hero bets $5

MasterOfDisastr raises to $10

Hero calls $5 - vil inte skrämma bort svaga händer direkt, utan vill gärna få in en stor bet

*** TURN *** [Ts Kh 6d] [Jd]

MasterOfDisastr bets $10

Hero raises to $20

Ms Poker: yes sir

MasterOfDisastr raises to $30

Hero calls $10 -är handen för bra för att bara syna, jag verkar ju ha 0 FE...

vad gör jag på river om den är blank? syna, beta eller raisa?

Kanske är en standardhand, men vore skoj att höra någon me mer erfarenhet kommentera :)

Postad

Jag skulle nog höja på turn givet att det var cappat vid fyra bets för att sedan checka ned river oförbättrat. (Donkar fi tvingas man nog ändå gråtsyna.)

Tas cappen bort vid headsup händer föredrar jag att syna turn.

/Bjorn

Postad

Tycker att det är alldeles för överaggro att tre-beta den turnen. Med den brädan har du en ytterst marginell hand, och är du tvungen att betala ett extra stort bet för att se en showdown är det inget annat än en katastrof.

Förstår inte riktigt vilka händer man vill få värde från genom att tre-beta här. Sannolikheten att du är slagen är ju betydligt större än att fi skulle spela topparet eller ngn typ av drag på det här sättet.

Du riskerar att få betala ett eller två extra stora bets för att se en showdown, den poteniala uppsidan (dvs tjäna ett extra bet mot en svagare hand) är inte tillräcklig stor för att riskera det. Kom ihåg att du aldrig får lägga den här handen.

Postad
Tycker att det är alldeles för överaggro att tre-beta den turnen....

Det är fi som donk-betar och sen 3-betar på turn.

Jag antar att Bjorn_ menar att om man capar turn och sen checkat bakom på river så betalar man lika mycket som om man synar ner.

Min tolkning:

Fördel: man tjänar mer om man förbättar (eller fi semibluffar och missar) och lika mycket om man inte gör det.

Nackdel: man har förmodligen en sämre hand och om Fi donkbetar river betalar man 1 bet mer än vid nedsyning.

Hur är det analysförsöket?

Postad

Jag är icke läskunning. Tyckte väl det var lite väl överaggro och löst även för att vara Bjorn ;) .

Att cappa på turn är naturligtvis mindre fel än att tre-beta på det sättet jag tolkade det.

Har ändå svårt att förstå vad syftet med cappen är. Du får värde från drag det är sant, men ett drag är inte speciellt vanligt här och man brukar ändå få värde från det om man synar då många väljer att försöka bluffa rivern när potten är så stor.

Mot sämre par får du inget extra värde då du ändå checkar bakom på rivern.

Däremot är det en stor risk att du får betala ett extra stort bet här mot en mängd händer.

Postad

vad exakt menas med donkar i det här fallet?

sammanfattningsvis kan man alltså säga att jag spelade den bra, men att jag kunde raisat igen på turn om det är cap vid fyra bets, och sen checka/syna river?

Postad
vad exakt menas med donkar i det här fallet?

sammanfattningsvis kan man alltså säga att jag spelade den bra, men att jag kunde raisat igen på turn om det är cap vid fyra bets, och sen checka/syna river?

Om du läser mina förvirrade poster igen så ser du att jag inte alls håller med om det.