-_- Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2006 Känner att de är dags för en riktigt bra arbetsplats här hemma. Börjar bli seg av att sitta med laptoppen i soffan. Behöver en helt ny stationär dator och minst tvä skärmar. Så nu hoppas jag någon datakunnig kan ge mig råd vad jag behöver köpa för att få de att fungera med två/tre skärmar och vilka skärmar som är riktigt bra för pokerspel och även en schysst dator. Om det redan finns en tråd i ämnet kan ni gärna länka till den då jag ingen hittade. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SubZero Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2006 Jag kan rekommendera två stk Samsung 204B, 20 tums skärmar. De har uplösning på 1600x1200 så man kan ha 8 fönster uppe fullt synliga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-_- Postad 17 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 17 Oktober , 2006 vad behöver man för dator för att de ska fungera då? Har försöktkoppla in två till den jag har men de verkar inte funka. Ska man satsa på två eller tre skärmar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pulser Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2006 Antalet skärmar en dator klarar handlar om grafikkortet. De flesta klara 2 skärmar, endast väldigt gamla kort klara bara 1 skärm. För att få 2 skärmar att fungera måste man ställa in grafikkortet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
boman Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2006 själv kör jag med ett geforce 7950GT som stödjer två skärmar, har dock bara en 204b. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pulser Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2006 Hoppas du inte bara spelar poker med det kortet. Onödiga pengar isåfall Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2006 Geforce 7600 GS med 2 x Samsung 204B Radeon 9550 med 1 x Samsung 204B (radeon 9550 klara 2 skärmar också) Edit: Samsung Syncmaster 204Ts var alla 3 skärmarna... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
boman Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2006 Hoppas du inte bara spelar poker med det kortet. Onödiga pengar isåfall det är bigking vi pratar om kostar bara 2400kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Okok Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2006 Gah. Nu fick du mig att impulsköpa en ny dator från dell =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-_- Postad 17 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 17 Oktober , 2006 men om jag vill spela med tre skrämar måste jag ha två grafikkort eller hur gör man då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2006 men om jag vill spela med tre skrämar måste jag ha två grafikkort eller hur gör man då? Vet faktiskt inte om windows xp stöder fler än 2 aktiva skärmar åt gången(valfritt antal grafikkort kan du ju ha installerat iaf, men hur många av skärmarna kan vara aktiva beror väl på operativ systemet) Jag kör 2 olika datorer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mickol Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2006 Varför inte köpa en stor skärm istället? lite smidigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2006 tipsa gärna om de finns nån med sån upplösning att den klarar 8 normala bord på en skärm.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mickol Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2006 tipsa gärna om de finns nån med sån upplösning att den klarar 8 normala bord på en skärm.... Länk Eller valfri annan 30" skärm. Lite länkpill - Myssion Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeg123 Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2006 tipsa gärna om de finns nån med sån upplösning att den klarar 8 normala bord på en skärm.... Dells och Apples 30", fler finns nog inte... (samsung har en på G) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2006 Maffigt..., bara man får rätt grafikkort till den så blir det väl nåt att tänka på i framtiden..kankse Fast trivs bra med mina 3 x 20" framför mig för tillfället, särskilt då man andvänder skild dator för chat o surf osv...blir ju ändå minst 2 skärmar då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
poddan Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2006 Du kan ju koppla flera datorer till samma skärm via switchar. * kanske endast intressant om datorerna är samma rum* Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2006 sluuuta, man får ju köpmaniii och blir impulsköp här med snart också... ...och blir mycket att fundera på hur konfa nätverket Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-_- Postad 17 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 17 Oktober , 2006 tipsa gärna om de finns nån med sån upplösning att den klarar 8 normala bord på en skärm.... Länk Eller valfri annan 30" skärm. finns de nån bild på en sån här skärm med pokerbord igång? Alltså en bild från verkligheten.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bimpi Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2006 finns de nån bild på en sån här skärm med pokerbord igång? Alltså en bild från verkligheten.. Jacobmal la upp en bild förut. Den finns här. Edit Eller jaha, du menade ett kort på skärmen då man spelade poker på den..? I så fall vet jag inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ekstrom Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2006 Hrm...sjukt stor! =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2006 Kan ta ett kort sen när ja grindar o slänga upp om du vill, men det är inga som helst problem att köra 9 bord iaf kan jag säga. ELVA - tolv går också ganska bra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Watoz Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2006 Kan ta ett kort sen när ja grindar o slänga upp om du vill, men det är inga som helst problem att köra 9 bord iaf kan jag säga. ELVA - tolv går också ganska bra mm de skulle uppskattas Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bimpi Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2006 men om jag vill spela med tre skrämar måste jag ha två grafikkort eller hur gör man då? Det finns ju ett sätt för de lata och det är att köpa en pryl från matrox. Men jag tror inte det är en bra lösning eftersom maximala upplösningen för varje skärm då bara blir 1280 x 1024. (Man vill ju ha 1600x1200 då man vill ha 4 bord / skärm) Jag har oxå funderat på hur man skulle göra för att få kunna använda 3 skärmar men jag har inte fixat det än. Alltså kan jag inte svära på att det stämmer det jag snart ska skriva. Min teori: Man måste köpa ett moderkort med dubbla PCI-express kortplatser. Sen köper man till 2 st grafikkort av typ PCI-express med dubbla DVI-utgångar. Då kommer man kunna ha 3 skärmar. (Kanske 4 med??) Rätta mig om jag har fel! Jag vill oxå veta hur man gör. Tyckte mig läsa att iremats körde med 3 st skärmar, men jag orkade inte läsa hans 3xx sidor långa dagbok om han skrivit hur han satt ihop det... Han kanske kan skriva en guide för hur man ska sätta ihop systemet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2006 Denna är ett måste för ditt pokerkontor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts