Gå till innehåll

Nytt pokerkontor till hemmet


-_-

Recommended Posts

men om jag vill spela med tre skrämar måste jag ha två grafikkort eller hur gör man då?

Det finns ju ett sätt för de lata och det är att köpa en pryl från matrox. Men jag tror inte det är en bra lösning eftersom maximala upplösningen för varje skärm då bara blir 1280 x 1024. (Man vill ju ha 1600x1200 då man vill ha 4 bord / skärm)

Jag har oxå funderat på hur man skulle göra för att få kunna använda 3 skärmar men jag har inte fixat det än. Alltså kan jag inte svära på att det stämmer det jag snart ska skriva. Min teori: Man måste köpa ett moderkort med dubbla PCI-express kortplatser. Sen köper man till 2 st grafikkort av typ PCI-express med dubbla DVI-utgångar. Då kommer man kunna ha 3 skärmar. (Kanske 4 med??) Rätta mig om jag har fel! Jag vill oxå veta hur man gör. Tyckte mig läsa att iremats körde med 3 st skärmar, men jag orkade inte läsa hans 3xx sidor långa dagbok om han skrivit hur han satt ihop det... Han kanske kan skriva en guide för hur man ska sätta ihop systemet?

 

Jag tror att det skall funka med ett pci-express/agp-kort + ett pci-kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna kanske kan vara något?

Kan tänka mig att det är lite rimligare pris än den Myssion postade (dock endast min gissning). :)

 

Vackra saker, men cirka "116 000 kronor"? Då de i praktiken är 3 x 20" utan sömm, för 1/10 får man ju 3 enskilda motsvarande skärmar.

.....man smakar de så kostar de, vackert ede iaf 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för bilden, 3x3 bord verkar funka ganska bra, dock är party poker klienten lite mindre än t.ex crypto och boss

 

 

jag skulle sattsa på en 30" än 2-3 1600x1200.. lär bli en 30" i framtiden

 

jag spelar faktiskt hellre på en 1600x1200 skärm än smetar ut borden på två eftersom man får dra musen mycket längre(musarm, tar längre tid, stressigare, nackont av alla vridningar)

 

just nu kör jag 10-14 NL SH bord på en 1600x1200 skärm och det funkar utmärkt, på den andra skärmen har jag PT uppe

 

tycker inte det är jobbigt att dom överlappar, snarare positivt eftersom man då nästan aldrig "glömmer bort" ett bord som händer mig hela tiden om jag smetar ut borden på fler skärmar

 

 

jag kör uppläget 2x2 bord, sen lägger jag ett nytt lager av 2x2 bord över dom fast nån centimeter mot mitten, sen ett tredje och fjärde lager

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag spelar faktiskt hellre på en 1600x1200 skärm än smetar ut borden på två eftersom man får dra musen mycket längre(musarm, tar längre tid, stressigare, nackont av alla vridningar)

 

En bekväm chefs-fåtölj underlättar, och inte sitta så nära skärmarna, men det är väl mest en vanesak.

 

ska testa det.. eller skaffa glasögon :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för bilden, 3x3 bord verkar funka ganska bra, dock är party poker klienten lite mindre än t.ex crypto och boss

 

 

jag skulle sattsa på en 30" än 2-3 1600x1200.. lär bli en 30" i framtiden

 

jag spelar faktiskt hellre på en 1600x1200 skärm än smetar ut borden på två eftersom man får dra musen mycket längre(musarm, tar längre tid, stressigare, nackont av alla vridningar)

 

just nu kör jag 10-14 NL SH bord på en 1600x1200 skärm och det funkar utmärkt, på den andra skärmen har jag PT uppe

 

tycker inte det är jobbigt att dom överlappar, snarare positivt eftersom man då nästan aldrig "glömmer bort" ett bord som händer mig hela tiden om jag smetar ut borden på fler skärmar

 

 

jag kör uppläget 2x2 bord, sen lägger jag ett nytt lager av 2x2 bord över dom fast nån centimeter mot mitten, sen ett tredje och fjärde lager

 

Vart spelar du när borden kommer fram av sig själv? Hittills har jag bara märkt det på Party och Stars. På ex. Prima har ju bordhelvetena inte vett nog att komma fram av sig själva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för bilden, 3x3 bord verkar funka ganska bra, dock är party poker klienten lite mindre än t.ex crypto och boss

 

 

jag skulle sattsa på en 30" än 2-3 1600x1200.. lär bli en 30" i framtiden

 

jag spelar faktiskt hellre på en 1600x1200 skärm än smetar ut borden på två eftersom man får dra musen mycket längre(musarm, tar längre tid, stressigare, nackont av alla vridningar)

 

just nu kör jag 10-14 NL SH bord på en 1600x1200 skärm och det funkar utmärkt, på den andra skärmen har jag PT uppe

 

tycker inte det är jobbigt att dom överlappar, snarare positivt eftersom man då nästan aldrig "glömmer bort" ett bord som händer mig hela tiden om jag smetar ut borden på fler skärmar

 

 

jag kör uppläget 2x2 bord, sen lägger jag ett nytt lager av 2x2 bord över dom fast nån centimeter mot mitten, sen ett tredje och fjärde lager

 

Vart spelar du när borden kommer fram av sig själv? Hittills har jag bara märkt det på Party och Stars. På ex. Prima har ju bordhelvetena inte vett nog att komma fram av sig själva.

Hmm, primasajten jag lirar på har iaf "autopopup".. det märks när man skickar mess till folk i msn, kan bli mkt konstiga meningar när borden hoppar upp lite då å då. Samt när man ska skriva in en bet på ett bord men ett annat hoppar upp undertiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, primasajten jag lirar på har iaf "autopopup".. det märks när man skickar mess till folk i msn, kan bli mkt konstiga meningar när borden hoppar upp lite då å då. Samt när man ska skriva in en bet på ett bord men ett annat hoppar upp undertiden.

 

Eh nja, visst snor borden fokus från allt annat (om man skriver på msn tex). Vilket suger något enormt för övrigt. Men borden börjar ju inte blinka/hoppa upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis gett mig ner i skärmträsket och kommit till följande slutsats:

 

Vi pokerspelare vill ha minst 1600 gånger 1200 upplösning för att kunna spela 4 bord utan överlapp. På vanliga CRT skärmar är detta inget problem. En 19 tums crt skärm klarar högre upplösningar än så.

Men vi vill ju ha platta skärmar och då är det bara 20 tummare och större som klarar det.

 

Köper man 24 tums widescreen så får man 1920 * 1280 men då kostar 1 sådan mellan 11 och 14 brak och man får bara 320 pixlar över på bredden. Mindre widescreen skärmar klarar bara 1680 * 1050 upplösning, vilket är ok på bredden men ger överlapp på höjden. Detta gäller oavsett om det är en 19, 21 eller 23 tums widescreen.

 

 

Skall man ha minst 1600 * 1200 (platt skärm) så måste man upp i minst 20 tum (inte widescreen) då ingen 19 tummare klarar detta.

Jag har således nu köpt 2st 20' Samsungskärmar. Då kan jag teoretiskt lira 8 bord samtidigt, alternativt 4 bord och forfarande ha en hel skärm över till att göra annat på. Detta till en total kostnad på under 10 000kr (dvs billigare än 1st 24 tums widescreen).

 

Har man dock duktigt med pengar (och plats på databordet) så kanske man skall fundera på att köpa 2st 24 tums widescreen skärmar.

 

*edit*

Ser att det kanske inte vart helt pedagogiskt formulerat men hoppas poängerna gick fram

 

*edit2*

Sedan skall det i sammanhanget tilläggas att det nu kommer tvs med full HD stöd som klarar 1920x1080 upplösning. Dvs bra på bredden men fortfarande lite överlapp på höjden.

TVs med "HD ready" stöd klarar 1366 x 768 upplösning vilket ger på tok för mycket överlapp på höjden.

 

*edit3*

Bäst vore dock om poker siterna annamade partypokers möjligheter att fritt ställa in storleken på pokerfönstrena. Då blir det lättare att välja lämplig skärm då man inte är lika knuten till upplösningen den klarar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte mig läsa att iremats körde med 3 st skärmar, men jag orkade inte läsa hans 3xx sidor långa dagbok om han skrivit hur han satt ihop det... Han kanske kan skriva en guide för hur man ska sätta ihop systemet?

 

Stämmer att han gör det, här har du bild.

 

Vet dock ej heller hur det fungerar, men som sagt Irem får la förklara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...