Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejhopp!

Har lirat NL50 under sommaren och börjar bli sugen på att ta steget upp till NL100. Har varit där uppe några gånger för skojs skull men aldrig spelat tillräckligt med händer för att märka någon större skillnad på spelet. Spelar för övrigt på prima. Vore otroligt tacksam om någon kunde hjälpa mig med dessa frågor.

1. Ni som har tagit steget från NL50 till NL100 nyligen, hur har ni ändrat spelet?

2. Generellt sett, är spelet tightare eller lösare?

3. Multitablar alltid 6 bord på NL50, inte smartast att sätta igång så många bord på högre nivå eller ska jag prova på mitt spel och köra på stort på en gång?

4. Några nicks på duktiga NL100-spelare som alltid sitter och grindar?

5. Nicks på de största fiskarna?

Kom nu inte och säg att ni är fiskar och sen bustar mig :)

Postad

tja,

spelar inte på prima men har tidigare tagit steget upp från 50 till 100 på 2 andra siter, å spelet blev mer aggressivt, inte så väldigt mycket men ändå kännbart. Dvs mer raise preflop å lite fler check-raise istället för check-syn. Annars skiljer det inte så märkvärt tycker jag....

Testa köra 3 bord åt gången från början, å arbeta dej sedan upp.

Postad

4. Finns faktiskt inte såå många duktiga på nl100.

Några som uppenbarligen spelar mer och bättre än nöjesspelaren:

Ribberfors

eeken123

LarsDK

im2x3m4u

I_eriksson

och copster då :lol:

Postad
4. Finns faktiskt inte såå många duktiga på nl100.

Några som uppenbarligen spelar mer och bättre än nöjesspelaren:

Ribberfors

eeken123

LarsDK

im2x3m4u

I_eriksson

och copster då :lol:

Håller inte med om alla dem, men lägger till några:

tanetane

__ICU__

Dustinz

heybike

spearmint-_-

Newbie81

JOL85

Ribberfors tycker jag är bäst på nivån.

Postad
NLT 05/1 på Prima är nog det tråkigaste man kan spela mycket på grund av nämnda spelare.

Har hört det av många faktiskt. Har funderat på att byta sida. Du har ingen att rekommendera? Kanske tom en där man kan sälja bananer för bra pris?

The Embassy och cOP, tack för namnen!

Även om de flesta fiskar inte ses på borden så ofta kanske ni känner till några superfiskar som ni alltid sätter hos?

Postad

Primas NL100 bord är sjukt weak tighta och folket där har oftast vad de representerar. Några moves existerar knappt. Tycker inte du ska vara rädd för primas regulars, speciellt inte Ribbersfors som någon nämnde. De/han sitter o grindar 6h per dag och kommer inte varseig floata eller bluffa dig. De spelar tight, genomskinlig, starthandsrunkande ABC-poker, inget annat.

Kan ju dela med mig av ngra notes:

I_eriksson iaf: "Usel fisk som inte kan folda överpar. Drar efter kort utan odds." (Antar att han fick den noten efter några utdragningar. Han e rätt bra på att dra ut....)

Ribbersfors: "Weak tight ABC-spelare. Spelar bara brädan. Inga moves."

När det kommer till fiskarna, så är dem många. En som jag nyligen stött på som e galen o donerar mycket är "Arrrggghhhh". Happy hunting.

Postad

Tack Master M för svaren, de har helt klart gett mig lite mer insikt över vilket spel jag ska spela, mitt spel :) Ska nog hoppa upp i nivå imorgon och kan ju faktiskt ta att posta lite resultat. Kanske tom starta en dagbok. Aja, för trött för att ta några initiativ nu.

Vad lirar du förresten Master?

Postad

NL100 på prima kryllar av grinders se nicken i tidigare inlägg, ett tips är att studera deras spel en stund, och hitta läckorna...

Jag har redan hittat dom men du får leta själv, använd pokeroffice och ett sunt förnuft.

Postad
Primas NL100 bord är sjukt weak tighta och folket där har oftast vad de representerar. Några moves existerar knappt. Tycker inte du ska vara rädd för primas regulars, speciellt inte Ribbersfors som någon nämnde. De/han sitter o grindar 6h per dag och kommer inte varseig floata eller bluffa dig. De spelar tight, genomskinlig, starthandsrunkande ABC-poker, inget annat.

Typ så. Väldigt tråkig poker i alla fall.