Gå till innehåll

TV: High Stakes Poker Säs. 3 *** inget piratsnack ***


Emcity

Recommended Posts

  • Svars 875
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

3 säsonger är inte ett fåtal händer, men skitsamma.

Höftar på att du max har sett 100 händer med Sam, händer som dessutom är specifikt valda för underhållningsvärde i situationer där vi inte kan veta bordstämmning, historia osv osv. Varken du, jag eller någon annan på detta forum kan bedömma Sam's spel till den grad att vi kan säga att han oftast har en draghand där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wasicka är så jävla bedrövlig

Wasicka spelar ok. Om du syftar på handen där han har A9 så kan sammy iaf ha ett par o då har han iaf 5 outs så inte helt fel o trycka där på turn. Han har ju inte direkt ett monster med toppar.

 

HAnden mot Townsend va dock bedrövlig. 2par o nötflushdraget så går han all-in!!! Mjölka kon ffs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höftar på att du max har sett 100 händer med Sam, händer som dessutom är specifikt valda för underhållningsvärde i situationer där vi inte kan veta bordstämmning, historia osv osv. Varken du, jag eller någon annan på detta forum kan bedömma Sam's spel till den grad att vi kan säga att han oftast har en draghand där.

 

Ni kan väl lägga ner diskussionen, ingen som tänker på att Farha sippar grogg MINST 4 gånger per giv?

 

Wasicka spelar avsnittet okej, men på det hela taget totalt muppigt.

Vek och överaggressiv i helt onödiga tillfällen, han kommer nog busta så snart han träffar halvhårt mot hårt.

Ta tex A7c mot Townsend, finns väl ingen anledning att trycka där. Han har ju tvåparet och nötfärgdraget, kan omöjligt tro att han ligger efter heller.

Tror dock att Wasicka får för sig att han ligger efter där, spelar iaf väldigt knasigt.

 

Till sist; Någon som vet vad det är Barry snackar om?

Han tjänade $10 000 av någon "unge på nätet" för att säga något i stil med "LUL documents" eller är jag ute och cyklar?

Hörde det bara en gång och som hastigast, någon som vet bakgrunden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst, hur kan folk tycka Wasicka spelar bra?

Han är jättevek och spelar ohyggligt scared. (Ja, jag vet, det låter förjävligt, men scared money är ju ett begrepp)

 

Word, som sagt väntar jag bara på att han kommer gula så snart han träffar hyggligt hårt mot honom. Problemet är väl bara att programserien är alldeles för kort för att de andra ska kunna nöta ner honom så mycket som de skulle göra i det långa loppet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle gilla mer om han gjorde såna bets tom eller med drag istället för med medelstarka made hands då han har den ultimata weak-tighta imagen för såna bluffar.

 

Det roliga är ju att det verkligen verkar som att han inte vet vart han står i NÅGON hand, han trycker in när han känner sig osäker och lägger när han känner sig lite mer osäker!? Nej jag förstår inte hans spel på något ställe allvarligt talat.

 

Vi talar förresten om mannen som limpade in varannan hand från knappen i WSOP -06 med TRE (3) man kvar.

Enough said!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wasicka spelar ok. Om du syftar på handen där han har A9 så kan sammy iaf ha ett par o då har han iaf 5 outs så inte helt fel o trycka där på turn. Han har ju inte direkt ett monster med toppar.

 

HAnden mot Townsend va dock bedrövlig. 2par o nötflushdraget så går han all-in!!! Mjölka kon ffs!

 

Mjölka... well vilka händer tror du Wasicka sätter Townsend på när han synar checkraisen med AK7 med 2 hjärter på bordet? Hur spelar Wasicka ett stort drag med ex KQ i hjärter?

 

Inte vet jag...

 

Dock kul tråd detta. Alla händer är ju så självklara när man ser alla hålkort.

 

Men men återigen, inte en enda svensk har väl vågat sig på att spela... och om spelet skulle vara så uberfiskigt kan man ju undra varför ingen spelar där... Hade varit skoj att se nån svensk våga sig på liret... Det är ju lite tiltande att Danmark och Finland har representanter i showen men inte Sverige som ska vara en respekterad nation i poker :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi talar förresten om mannen som limpade in varannan hand från knappen i WSOP -06 med TRE (3) man kvar.

Enough said!?

 

Killen kan alltså inte ens spela hygglig turneringspoker och tycker alltså att det kan vara idé att sätta sig klart underrullad i ett någorlunda djupstackat CG mot spelare som iaf är tre dimensioner bättre än average WSOP-åsna? Låter genomtänkt...

 

Skulle gilla mer om han gjorde såna bets tom eller med drag istället för med medelstarka made hands då han har den ultimata weak-tighta imagen för såna bluffar.

 

Istället överbets-ställer han med split-two vilket förmodligen är ett long run losing bet trots nötfärgdraget...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Killen kan alltså inte ens spela hygglig turneringspoker och tycker alltså att det kan vara idé att sätta sig klart underrullad i ett någorlunda djupstackat CG mot spelare som iaf är tre dimensioner bättre än average WSOP-åsna? Låter genomtänkt...

 

 

 

Istället överbets-ställer han med split-two vilket förmodligen är ett long run losing bet trots nötfärgdraget...

 

Han har vunnit typ 6,5 miljoner på turneringar. 6,5/0,1 ger 65 buy-ins eller nästan 11000 BBs. Kanske inte grymma marginaler men inte heller extremt underrullad va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men men återigen, inte en enda svensk har väl vågat sig på att spela... och om spelet skulle vara så uberfiskigt kan man ju undra varför ingen spelar där... Hade varit skoj att se nån svensk våga sig på liret... Det är ju lite tiltande att Danmark och Finland har representanter i showen men inte Sverige som ska vara en respekterad nation i poker :D

Vet inte om några svenskar har fått chansen, det är liksom inte bara att ställa sig på och veva på handen "Jag vill spela" och så är man med. Finns det ens några lämpliga kanidater till ett så högt spel?

 

Så som sammy och wasika spelar (obs, vad som framgår i shown) skulle jag inte klaga att ha dom på mitt bord nån dag i veckan. Eller Gold heller för den delen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har vunnit typ 6,5 miljoner på turneringar. 6,5/0,1 ger 65 buy-ins eller nästan 11000 BBs. Kanske inte grymma marginaler men inte heller extremt underrullad va?

 

Jag gjorde ett par antaganden:

 

1. Hans förmögenhet är ca 6 milj$

 

2. Han har inte hela förmögenheten i rullen

 

Men jag har haft fel förr...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...