Gyre Postad 16 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2006 Hittade en intressant graf på 2+2, den baseras på siffrorna från pokerscout.com http://www.esreality.com/files/inlineimages/2006/46961-Market%20Share%20Oct%2015th.JPG PS och FTP är nog glada över Partys beslut... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 16 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2006 Visst, men även om det finns ett stort överlapp är det fortfarande en massa lirare som bara försvunnit ur cirkulation. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
back Postad 16 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2006 Visst, men även om det finns ett stort överlapp är det fortfarande en massa lirare som bara försvunnit ur cirkulation. Dom kommer nog tillbaka ska du se. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 16 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2006 Dom kommer nog tillbaka ska du se. Får hoppas det, men det kommer ju bli rätt svårt att göra lika stora marknadsföringsinsatser i USA nu framöver. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
back Postad 16 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2006 Dom kommer nog tillbaka ska du se. Får hoppas det, men det kommer ju bli rätt svårt att göra lika stora marknadsföringsinsatser i USA nu framöver. Jo, sant. Men vi får hoppas att ryktet om vilken sida man kan spela sprids ryktesvägen. Om det nu skulle bli så att en del amerikaner försvinner kommer sidorna hitta nya marknader. Det är jag helt övertygad om. Visst, det kommer att ta lite tid, men onlinepokern är knappast på väg mot sitt slut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 16 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 16 Oktober , 2006 Om det nu skulle bli så att en del amerikaner försvinner kommer sidorna hitta nya marknader. Det är jag helt övertygad om. Visst, det kommer att ta lite tid, men onlinepokern är knappast på väg mot sitt slut. Jag har börjat stöta på mer och mer ryssar och tyskar på party senaste tiden, kan tänka mig att Party spammar en del reklam i dessa, och andra, länder. För är det något Party är bra på så är det reklam. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 16 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2006 me like fish... yummi yummi Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svinto Postad 16 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2006 Jag har börjat stöta på mer och mer ryssar och tyskar på party senaste tiden, kan tänka mig att Party spammar en del reklam i dessa, och andra, länder. Samma här. 9/10 verkar inte ha alla kaniner i kanoten. Och de nöjesspelar på lite behagligare tider än jänkarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 16 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 16 Oktober , 2006 Som det ser ut just nu tycker jag inte att vi (åtmindstånde inte jag) har drabbast så mycket av USA-blocken på party. Kanske är värre för er som spelar högre då det är lite färre bord kvar. Då har 6 table-limiten slagit hårdare för mig då det är betydligt segare att hitta bra bord än mot när man kunde smälla upp 12 stycken och leta fisk. Tror inte heller detta med USA är början på slutet för de lätta pengarna på onlinepoker. Snarare slutet på början om det ska vara något alls. Fortfarande en sjukt lönsam äffar för de flesta hyffsat stora aktörer på markanden och Europa + Asien är fortfarande en rätt stor marknad att tömma på pengar och ge till mig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RamblingFool Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2006 Då har 6 table-limiten slagit hårdare för mig då det är betydligt segare att hitta bra bord än mot när man kunde smälla upp 12 stycken och leta fisk. På Party? Sen när? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_15 Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2006 Då har 6 table-limiten slagit hårdare för mig då det är betydligt segare att hitta bra bord än mot när man kunde smälla upp 12 stycken och leta fisk. På Party? Sen när? Ja på party. Sen de rensade bort amerikanarna/Antal inloggade counterna och lite annan skit. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PartyPoker Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Skälet till att fler tyskar och östeuropeer hittar in är att vi har utökat marknadsföringen i de regionerna. Precis som ni nämner sitter den fisken uppe och spelar på för oss skandinavier lite behagligare tider. Med bästa hälsningar, PartyPoker Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wheelinho Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Skälet till att fler tyskar och östeuropeer hittar in är att vi har utökat marknadsföringen i de regionerna. Precis som ni nämner sitter den fisken uppe och spelar på för oss skandinavier lite behagligare tider. Med bästa hälsningar, PartyPoker Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Skälet till att fler tyskar och östeuropeer hittar in är att vi har utökat marknadsföringen i de regionerna. Precis som ni nämner sitter den fisken uppe och spelar på för oss skandinavier lite behagligare tider. Med bästa hälsningar, PartyPoker Ös på med marknadsföringen i Kanada och Australien så att det blir lite mer fart på dagarna. Och fortsätt med tyskarna/östeuropeer och lägg till lite fransmän också, så är det guld igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Looseweak Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Varför är det limit på 6 bord? Ju fler spelare som spelar, desto mer rake? Om det hypotetiskt sitter sex unika spelare på 12 bord, dvs 72 spelare, är det väl mycket bättre än att samma sex spelare bara sitter på 6 bord? För sidan dvs Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
scouserandy Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Ös på med marknadsföringen i Kanada och Australien så att det blir lite mer fart på dagarna. Och fortsätt med tyskarna/östeuropeer och lägg till lite fransmän också, så är det guld igen. Nä de vill jag ha kvar på iPoker. Så ge fan i dem Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hajen Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 82000 spelare igår natt på stars. Vad mer kan man önska. Party is over! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Stars kör också tyvärr med skyhög rake. Omöjligt att förstå varför de 2 dyraste sajterna ska vara de 2 mest populära. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Stars kör också tyvärr med skyhög rake.Omöjligt att förstå varför de 2 dyraste sajterna ska vara de 2 mest populära. Vanliga hobbyspelare tänker inte på raken utan spelar bara på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jw1700 Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Stars kör också tyvärr med skyhög rake.Omöjligt att förstå varför de 2 dyraste sajterna ska vara de 2 mest populära. Du får nog vända på resonemanget; efter som Stars oh Party blivit dom populäraste (på grund av en bra grundprodukt och ett bra utbud) så kan dom också ta en högre rake en övriga. Svårare än så tror jag inte det är. Det var ju inte så länge sedan Party höjde sin rake (6 månader??) och det var naturligtvis en följd av att dom var så dominanta på marknaden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juster Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Stars kör också tyvärr med skyhög rake.Omöjligt att förstå varför de 2 dyraste sajterna ska vara de 2 mest populära. Vaddå? Har dom höjt? Vad jag hört så ligger dom väldigt lågt i rake jämfört med andra sajter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
der_ko Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Stars kör också tyvärr med skyhög rake.Omöjligt att förstå varför de 2 dyraste sajterna ska vara de 2 mest populära. Enligt http://www.pokerstars.com/poker/room/rake/ tar de 5 % rake och max $3 på PL och NL borden vilket inte är dyrare än de flesta andra sidor. Tycker du detta är skyhög rake? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bubble1 Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Det fanns Party RB (för de som hade kontakter) så det är bara pokerstars som inte har det. Men om man är supernova status på Stars så har man ungefär 15-25% i RB när man köper saker i shoppen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Stars kör också tyvärr med skyhög rake.Omöjligt att förstå varför de 2 dyraste sajterna ska vara de 2 mest populära. Enligt http://www.pokerstars.com/poker/room/rake/ tar de 5 % rake och max $3 på PL och NL borden vilket inte är dyrare än de flesta andra sidor. Tycker du detta är skyhög rake? Jo, men på andra sajter som tar 5% rake har du bra bonusar, Rb och dessutom har många sajter max-rake på 0,3-1$ vilket gör en skillnad på många tusenlappar i mån om du spelar NL100 och under. Redan på NL25 får du betala ca 2000kr mer/mån på stars jämförst med prima. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Stars kör också tyvärr med skyhög rake.Omöjligt att förstå varför de 2 dyraste sajterna ska vara de 2 mest populära. Vanliga hobbyspelare tänker inte på raken utan spelar bara på. Frågan är ju varför??? För folk som går in i en affär och handlar brukar det ha en viss betydelse om samma produkt som man ska köpa kostar 50kr eller 500kr. (Så mycket kan det faktiskt skilja på en 50NL session mellan 2 olika sajter.) När man spenderar pengarna på poker är det tydligen skitsamma vad saker och ting kostar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts