mgps Postad 16 Oktober , 2006 Rapport Postad 16 Oktober , 2006 om man mest spelar mot överlag sjukligt vektajta motståndare som inte fattar att om man trebettar ofta har man inte stålet hela tiden men synar ändå bara trebet med AA-JJ+AK. och har de JJ-QQ vågar de inte spela dem efter floppen utan checkar bara ner. synar bett med överpar men checkar sen ner. har sett folk spela KK så passivt också. vi snackar alltså NLT short-handed. är det bättre att bara syna då och få mer värde av AQ-AJ-Ax? Citera
parre Postad 16 Oktober , 2006 Rapport Postad 16 Oktober , 2006 Är de så veka ska du slå om med any two... Citera
mgps Postad 17 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Är de så veka ska du slå om med any two... jo vilket jag ju gör... men när jag har AK och de Ax vill jag ju gärna se en A-flopp. så slå om många andra händer men med AK, mer värde att bara syna? det var frågan... Citera
psatiw Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Är de så veka ska du slå om med any two... Åh, det är så härligt att höra just dig säga det. Ang. frågan så tycker jag den känns lite förenklad - så som du beskriver liksom kan det ju inte vara? Isåfall, ja, teoretiskt borde det väl vara bättre att bara syna AK-AJ då kanske, om du inte behöver betänka saker som att läcka info, spela transparent etc. Samtidigt vet du ju inte vilka händer de spelar upp med, det är ju inte säkert recept för att få fram AK-Ax lägen om man säger så. Citera
Recommended Posts