Gå till innehåll

NLT - QQ, 3färg på bordet, calla all-in?


PokerPeter

Recommended Posts

Party Poker No-Limit Hold'em, $25, BB (6 max, 6 handed) converter

 

saw flop|saw showdown

 

CO ($27.75)

Button ($10.2)

SB ($28.25)

BB ($10.85)

UTG ($21.9)

Hero ($36.6)

 

Preflop: Hero is MP with Q:diamond:, Q:spade:. SB posts a blind of $0.25.

1 fold, Hero raises to $2, CO calls $2, 1 fold, SB (poster) calls $1.75, 1 fold.

 

Flop: ($6.50) 6:club:, 3:club:, T:diamond: (3 players)

SB checks, Hero bets $7, CO calls $7, SB folds.

 

Turn: ($20.50) 4:club: (2 players)

Hero checks, CO bets $18.75 (all-in), Hero calls $18.75.

 

River: ($39.25) A:spade: (2 players)

 

Final Pot: $39.25

 

Results in white below:

Hero has Qd Qs (one pair, queens).

CO has 8c 8d (one pair, eights).

Outcome: Hero wins $39.25.

 

Jadu, hur spelade jag här egentligen? Satt länge å höll musen över fold men sa i sista sekund "He's bluffin'" och callade... Jag hade ingen direkt read på honom heller (det har jag sällan, är nybörjare). Sådant spel kan väl aldrig löna sig i längden?

 

Hur skulle du gjort efter turn? (dit fram var det väl OK lirat?)

 

Sedan en annan sak, han visade inte korten, men ändå så kan jag se i hand history att han hade 88. Vad är det då för mening med att dölja sina kort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja, på den nivån kan man nästan syna varje gång. Han vore ju dum som går all-in om han verkligen träffat, större chans att du foldar och det vill han ju inte isåfall.

Jag tror själv att jag tolkat detta mer som en desperat all-in. På den här nivån foldar man inte om man en gång synat, oavsett bet- eller potstorlek. Hade jag varit i din situation hade jag syant utan tvekan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

demme1 vad menar du? Att du synar hela tiden, även fast oddsen är emot dig, bara för att du synat en gång tidigare i samma giv?

 

Du kommer ju garanterat förlora pengar om du inte har oddsen på din sida ;) Onödigt att spela roulette när man kan ha kontroll över om man kan vinna eller inte (i längden) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir nästan stolt över mig själv och finner en liten härlig känsla när jag foldar en tillsynes riktigt bra hand om jag finner att det finns möjlighet till bättre händer (beror ju givetvis på hur de andra spelar osv). Vet inte varför, men känns som att man "sparar" pengar då på något sätt, istället för att förlora. Det är ju en riktigt härlig känsla att folda AA bara för att se att det var en befogad foldning när din fi sitter med högre hand ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju även gissa på att fi hade en read på dig och försökte få dig att lägga ner ditt PP. Det var även nån som sa att fi antagligen hade slowplayat en flush istället för att gå all in. Detta förutsätter dock att fi var oerfaren, många spelare går ju all in med starka händer i liknande situationer när de är ganska säkra på att fi har overpair eller något annat bra. Detta för att fi vill övertyga dig om att han vill att du ska folda, och därför synar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen var det så att du VILLE att han inte skulle ha färgen snarare än att han hade den. Kär i PP's, vanligaste sjukan i världen ;)

 

Nja, jag vart mer kär i den pott som mina damer byggt upp... :)

 

Men om han bluffar 50% av gångerna detta händer så är det väl lungt att calla? Men är det bluff 50% av fallen på party poker?

 

När jag tänker tillbaka på min tid som total nybörjare så tryckte jag all-in när jag fick färger å sånt för att jag blev så glad å ville få deg. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Demme menar väl att på lägre nivåer har folk svårt att släppa händer, och all-in-bluffar är vanliga, därför är det korrekt att syna.

 

Själv tror jag faktiskt att jag hade foldat handen, inte säker dock, beror ju på read. Hade en av damerna varit i färg hade jag dock tveklöst synat.

 

Yes. Precis så. Korrekt i bemärkelsen _korrekt_ (du hajar nog) blir en syn aldrig i detta läge. Men jag tippar på att 70% av fallen är bluff. 60% på vanliga sajter och 70% på partypoker. Ok då, lite partiskt beslut:)

Givetvis måste du ju ha koll på din motståndare. Jag skulle aldrig syna en tight eller storstackad spelare här.

Av de som går all in anser jag följande;

-60% desperata (dvs syn med lågt pp, suited connectors, Ax. Missar flop + turn och kan inte folda)

-10% av samma anledning som ovan fast de tror de kan få dig att folda, dvs ett steal-försök

-30% Har faktiskt träffat hårt och vill få det att se ut som bluff för att verkligen få syn.

 

Hursomhelst är detta mina funderingar, och ni får gärna argumentera emot. Men det är den erfarnheten jag har av lägsta nivån.

 

Kom bara ihåg att det inte händer speciellt ofta.

 

EDIT: skrivfel rättat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...