Gå till innehåll

Demokratisk poker


Kraxe

Recommended Posts

Vad tror ni? Är tre bra pokerspelare, som samsas om en användare och spelar samtidigt, bättre en en bra pokerspelare? Vi brukar köra så ibland och har iofs inte så många sessions som underlag, men en bra vinst.

 

Det går till så att om två personers åsikter går emot den den sistes så blir beslutet enligt majoriteten. Den som säger först blir förslagsgivare, och behöver då en som godtycker. Om jag säger "-pot raise", och en godtycker då blir det pot raise.

 

Bra eller anus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om alla tre verkligen är bra för nivån ni spelar på och ungefär jämnstarka så tror jag att resultatet blir bättre än om en av er hade spelat själv. Men om alla tre verkligen slår nivån så tror jag det blir ett bättre sammanslagt resultat av att alla tre sitter var för sig samtidigt och delar. Min erfarenhet är att resultaten blir stabila, man minimerar tilt och har trevligt när man spelar tillsammans som ni gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle nog mest bli förvirrad... och möjligtiv bli en sämre pokerspelare, mest pga alla har sin egen spelstil/strategi etc. genom att låta andra ta ens beslut kan det möjligtvis missgynnas i det stora hela. föredrar att analysera i efterhand, då man har möjligheten att göra djupare analyser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ert väntevärde tredubblas är det såklart bra. Om ni känner att ni lär mycket av varandra eller ser det som ett socialt event kanske det kompenserar lite av den annars minskade timlönen. Men om det bara är en helt vanlig grind där man bara äger 1/3 av beslutsrätten och vinsten kan jag inte riktigt förstå vitsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och brorsan körde ett tag med samma rulle i början men det sket sig ganska fort. Vi ville ta olika beslut ganska ofta och det ledde till en massa onödigt tjafs som ganska lätt hade kunnat undvikas.

 

Nej, jag tycker att ni ska splitta kontot på tre olika och grinda var och en för sig men däremot kan ni sitta tillsammans och prata om vad som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...