Gå till innehåll

Tag team: Shahin och Othello kör dagbok

Othello

Recommended Posts

• Svars 3,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Snabbsummering angående helgen som utspelade sig i London ("London Poker Weekend").

Cashgame (online, det blev inget på Gutshot): +$185. Tja, jag uppskattar varenda liten dollar. Och inte spelade jag bra heller.

Turneringen:

Iskallt. 88 och TT samt en A9 som vann en mikroskopisk pott i de första två perioderna. Sedan fick jag antingen 94o eller 42o. Värst var perioden när jag fick 42o tre potter på raken. Finalbordet började väl hyfsat och jag gjorde tre stealförsök på raken (88 - fick blindsen, AJo som jag fick lägga för omslag/resteal och AKo där jag hamnade all-in mot en gentleman vars namn nu undanflyr mig men som hade AKs - split). Efter en stund var jag dock bisarroshort och behövde inte bara dubbla utan minst femdubbla för att kunna skymta ITM, så när Mats höjde och fick syn så chansade jag med A7h, vilket var den fjärde bästa handen jag fått under hela turneringen. Mats coachade stenhårt "vi checkar hela vägen va?" för att få se rivern med sin...69o tror jag det var (skojturnering och en frirulle för mig, så tro inte jag brydde mig det minsta när min hand ändå var så svag). Potten vanns av turneringens slutliga segrare vars TT stod. En bättre spelare än mig kunde nog jobbat lite bättre i början av turneringen och på så sätt hållit sig kvar längre. Jag måste förbättra det.

Kuriosa: Jag passade på att testa Mats berömda solglasögon. Ingen spegel fanns i närheten, vilket jag nog skall vara tacksam för (Mats fanns för övrigt på idolbild på väggen i lokalen vilket var lite lustigt).

Gutshot: Trivsamt. Jag gillade att de hade en £5 rb turnering (och att en 7-vägs all-in preflop uppstod vid ett bord, JJ träffade set och vann). Det bordet var för övrigt uppskattat av flera anledningar, främst för en ung kvinna som, tja, låt oss säga att hon imponerade på flera områden.

Rail: Jag semi-railade Ola när han spelade HU sngs, och jag kan säga att det var helt magiskt att han lyckades plussa med allt det oflytet han hade ett tag. Han förlorade säkert fem 70-30 lägen på raken. Jag blev så tiltad av att se det att jag inte vågade spela sedan när det var min tur att nyttja datorn utan valde att köra HU PLO sngs (något jag avskriver på nöjeskontot, men jag slutade +$47 i alla fall).

I övrigt: Jag hann se 9 avsnitt av Heroes. Lite långsam (jag skippade delarna med den indiske forskaren) ibland men ändå rätt bra.

Flighten hem: Lugn tills vi skulle landa. Då var det mer "Did we land or were we shot down?" än något annat.

Klonk: Vi hittade en Selecta-automat nere på perrongen för Arlanda Express där en Mer hade fastnat. Efter en stunds fundering kommer vi fram till att den borde trilla ned om vi köper en Cola Light som ligger precis bakom. Självklart testar vi. Ship it. Två för priset av en. Även om priset var 17 kronor.

Beat: Ola gick ut för att köpa tilltugg och kom tillbaka med en Pringles-tub som han betalat nästan 50 kronor för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man spelar tvåfloppars Omaha (med fyra kort) och flopparna är:

:Jd::8c::2c:

:Kh::7h::8d:

Vilken hand av de två nedan vill man helst ha mot

a - en motståndare

b - i en trevägspott

:Kd::Ks::Th::Qd:

:9c::Td::Ad::6c:

Detta är en allvarlig fråga, jag har ingen aning om hur tvåfloppsspel fungerar. Målet måste ju vara att scoopa, men utöver det vet jag inte. Svara gärna och motivera.

Länk till kommentar

Jag lutar väldigt starkt åt KKQT här i båda fallen.

Mot en person så är KKQT helt enkelt mycket starkare och kommer iallafall ha något på den ickenötiga brädan medan AT96 kommer vara halvstark och heltom mycket oftare. I flervägspotter så har ju KKQT mycket nötigare drag i form av nötkåk + nötstege medan AT96 väldigt lätt blir utdragen och dessutom inte drar mot ensamma nötter bortsett från indirekt.

Länk till kommentar

Tänkte först att det måste vara en jordskredsseger för AT96. Sen insåg jag att jag sett fel och trodde att den handen hade färgdrag på nedre brädan. Om det vore så borde väl AT96 i alla fall vara mycket starkare?

Frågan är dock var man hittar ett tvåfloppars där bara två spelare ser floppen.

Länk till kommentar

Om det vore så borde väl AT96 i alla fall vara mycket starkare?

Än den är nu ja, men inte starkare än KKQT. AT96 kommer ju fortfarande mycket oftare förlora mot par.

Frågan är dock var man hittar ett tvåfloppars där bara två spelare ser floppen.
När man kör HU?
Länk till kommentar

Hjort är i Australien. Det är gott om roliga djur där.

Hjort säger (15:10):

Fan, vi såg världens största spindel när vi var ute

Hjort säger (15:10):

Precis alla av oss fick jättepanik

Hjort säger (15:11):

Slutade med att jag smashade honom med ett tennisracket

Hjort säger (15:11):

Första tanken var ju spray flamethrower

Hjort säger (15:16):

Men vi hade bara roll-on

Hjort säger (15:16):

Känns kallt att försöka rulla på deon och sen sätta eld på fanskapet

Länk till kommentar

Hjort är (såvitt jag vet) mer permanent i Australien med Heltok, BeachJohan och gänget. De lär väl stanna där i c:a två månader till skulle jag tro. Han är alltså inte med i Aussie Millions.
Heltok är mig veterligen inte här, i så fall gömmer han sig bakom en soffa eller nåt.

Heltok, om du gömmer dig bakom soffan: Se upp för spindlar!

Länk till kommentar

Hjort är (såvitt jag vet) mer permanent i Australien med Heltok, BeachJohan och gänget. De lär väl stanna där i c:a två månader till skulle jag tro. Han är alltså inte med i Aussie Millions.

Jag syftade på den ngt mer kända av de två idrottsturneringarna...

Australian Open i tennis alltså...

Länk till kommentar

Jag är lite på tilt just nu efter att Everest låst mitt konto efter lite spel i London. De kräver körkort, räkning, skärmdump från Neteller (!!!!) och något eget nummer de hittat på själva.

Nästa steg är blodprov på mig och familjen.

Jag pratade med Netellers kille här på EPT och det ska vara upplåst nu för dig.

Länk till kommentar

Hyggligt! Det verkar fungera så tillvida att jag nu kan logga in. :)

Men jag får fortfarande något om att jag måste verifiera via "Internet Billing Services" när jag loggar in (de vill fö ha leg, kreditkort, kreditkortsräkning och en utskriven och signerad "purchase authorization form" enligt sin website). Jag vågar inte försöka casha ut utan att ha gjort det, då lär väl jag aldrig få några pengar. Det är lite moment 22 över det hela.

Länk till kommentar

• Skapa nytt...