FeelingThis Postad 19 November , 2006 Rapport Share Postad 19 November , 2006 KAN BORDET PARA SIG EN JÄVLA GÅNG I LIVET?!!11??1+1+111!! HUR KAN TURN VARA STEGKORT OCH RIVER VARA FLUSHKORT VARJE JÄVLA GÅNG JAG HAR SET?!?!?!?!1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 19 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 19 November , 2006 KAN BORDET PARA SIG EN JÄVLA GÅNG I LIVET?!!11??1+1+111!! HUR KAN TURN VARA STEGKORT OCH RIVER VARA FLUSHKORT VARJE JÄVLA GÅNG JAG HAR SET?!?!?!?!1 Trist att höra, men det finns några sätt att hantera detta! Nybörjarvarianten: Kontrollera pottens storlek så du antingen får odds att syna all-in på turnen eller kan släppa handen eftersom potten fortfarande är så pass liten. Proffsspelet: Turna en blank. Nötproffsvägen: Turna fyrtal och låt någon träffa tvåoutaren. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FeelingThis Postad 19 November , 2006 Rapport Share Postad 19 November , 2006 Trist att höra, men det finns några sätt att hantera detta! Nybörjarvarianten: Kontrollera pottens storlek så du antingen får odds att syna all-in på turnen eller kan släppa handen eftersom potten fortfarande är så pass liten. Proffsspelet: Turna en blank. Nötproffsvägen: Turna fyrtal och låt någon träffa tvåoutaren. Har provat allihopa utan framgång, så nu är jag inne på åsnevägen(tilta sönder). Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shahin86 Postad 19 November , 2006 Rapport Share Postad 19 November , 2006 Trist att höra, men det finns några sätt att hantera detta! Nybörjarvarianten: Kontrollera pottens storlek så du antingen får odds att syna all-in på turnen eller kan släppa handen eftersom potten fortfarande är så pass liten. Proffsspelet: Turna en blank. Nötproffsvägen: Turna fyrtal och låt någon träffa tvåoutaren. Har provat allihopa utan framgång, så nu är jag inne på åsnevägen(tilta sönder). Det där var värdelösa tips... Är man nötproffs så använder man andra knep. Kör du på stars t.ex och ska dodgea kort så ska du gömma dig bakom händerna o smygkolla genom fingrarna o säga typ "nej nej nej.." alternativt "blank, blank, blank..". Då kommer det inte. På B2B ska du skrika ut det kortet som du inte vill komma, ju högre desto mindre chans att det kommer. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 19 November , 2006 Rapport Share Postad 19 November , 2006 På stars måste du dock vara skillad nog att inte fylla på turn (om det inte är runner-runner som behövs såklart) utan först på river. Sätter du din tvåoutare på turn köper fi nämligen tillbaks på river... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XoteR Postad 19 November , 2006 Rapport Share Postad 19 November , 2006 Trist att höra, men det finns några sätt att hantera detta! Nybörjarvarianten: Kontrollera pottens storlek så du antingen får odds att syna all-in på turnen eller kan släppa handen eftersom potten fortfarande är så pass liten. Proffsspelet: Turna en blank. Nötproffsvägen: Turna fyrtal och låt någon träffa tvåoutaren. Har provat allihopa utan framgång, så nu är jag inne på åsnevägen(tilta sönder). Det där var värdelösa tips... Är man nötproffs så använder man andra knep. Kör du på stars t.ex och ska dodgea kort så ska du gömma dig bakom händerna o smygkolla genom fingrarna o säga typ "nej nej nej.." alternativt "blank, blank, blank..". Då kommer det inte. På B2B ska du skrika ut det kortet som du inte vill komma, ju högre desto mindre chans att det kommer. Eller så skriven man "Hold!. Lee show me there is a god" och sen när den håller så avlägger man en lite bön åt Lee. Detta funkar faktiskt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elvis77 Postad 19 November , 2006 Rapport Share Postad 19 November , 2006 Förstår inte vad ni pratar om, på med folien så är problemen lösta Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FeelingThis Postad 19 November , 2006 Rapport Share Postad 19 November , 2006 Ska väl inte klaga, har plussat ca. 8 inköp på två dagar. Dessutom allt på PLO fullring samt Omaha Hi/Lo fullring, fullring som jag varit föga framgångsrik tidigare. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 19 November , 2006 Rapport Share Postad 19 November , 2006 Ska väl inte klaga, har plussat ca. 8 inköp på två dagar.Dessutom allt på PLO fullring samt Omaha Hi/Lo fullring, fullring som jag varit föga framgångsrik tidigare. Vilken sida lirar du på? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FeelingThis Postad 19 November , 2006 Rapport Share Postad 19 November , 2006 Ska väl inte klaga, har plussat ca. 8 inköp på två dagar.Dessutom allt på PLO fullring samt Omaha Hi/Lo fullring, fullring som jag varit föga framgångsrik tidigare. Vilken sida lirar du på? Olika Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 19 November , 2006 Rapport Share Postad 19 November , 2006 Hoho! Jag köpte ut. Jag anade att jag var översettad, men vad tusan...gambool! Dock, om ni vill läsa HHn i lärosyfte så är väl lektionen att "hamra inte in hela stacken utan backupouts när ni har midset mot killen som höjde preflop från SB". Stack sizes: UTG: $192.85 UTG+1: $78 CO: $476.50 Button: $326.95 SB: $191 Hero: $210.95 Pre-flop: (6 players) Hero is BB with UTG calls, 2 folds, Button calls, SB raises to $10, Hero calls, UTG calls, Button calls. Flop: ($40, 4 players) SB bets $40, Hero calls, 2 folds. Turn: ($120, 2 players) SB bets $120, Hero raises all-in $160.95, SB calls all-in $21. Uncalled bets: $19.95 returned to Hero. River: ($402, 0 player + 2 all-in - Main pot: $402) Results: Final pot: $402 SB showed Hero showed Förresten, PTO har problem med Full Tilts CAP PL bord. Min BB/100 går åt pipan på grund av CAP PL borden. Det här är från igår: Nej, jag har inte skottat, det är 1/2 m CAP på 80. hehe har en fråga. för 100 resp 200b. om man har mellanset på en torr bräda mot en kompetent fi och pottar och blir återpottad, bör man lägga då? på en dragig bräda. antingen har man 50/50(?) mot något megawrapfärgkombo eller så är man död mot ett högre set, bör man oftast lägga då? blev översettad för 200bb i omaha för ett tagsedan när jag "visste" att han hade settet men jag hade top2 också så han var tvungen att ha båda sista kungarna. hade alltså KQQT på bräda KhQhXx. lägg är standard eller? inget whine alltså utan en seriös fråga. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FeelingThis Postad 19 November , 2006 Rapport Share Postad 19 November , 2006 hade alltså KQQT på bräda KhQhXx. lägg är standard eller? inget whine alltså utan en seriös fråga. Standard tror jag inte, men jag hade förmodligen kastat mot kompetent motstånd. Troligast är väl ungefär coinflip mot drag, som bäst. edit: Men det saknas ju en hel del info. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 19 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 19 November , 2006 för 100 resp 200b. om man har mellanset på en torr bräda mot en kompetent fi och pottar och blir återpottad, bör man lägga då? Här kommer din read in, men om du spelat mot killen och vet att han inte dummar sig för mycket eller är på tilt så bör du faktiskt fundera på det. Med 200bb i stacken kan du t o m lägga rätt snabbt. Jag säger dock inte att du alltid skall göra det, det vore ju sjukt exploaterbart. Viss skillnad uppstår självklart också med fullring vs shorthanded och liknande. på en dragig bräda. antingen har man 50/50(?) mot något megawrapfärgkombo eller så är man död mot ett högre set, bör man oftast lägga då? Som vanligt, "det beror på", men jag blir nästan mindre benägen att slänga min hand då utan tar gärna en titt på turnen. Om inte annat kan du kanske hitta andra vägar att vinna potten. blev översettad för 200bb i omaha för ett tagsedan när jag "visste" att han hade settet men jag hade top2 också så han var tvungen att ha båda sista kungarna. hade alltså KQQT på bräda KhQhXx. Tuffaste läggningen att göra är den, så det är sällan jag orkar med den. Där får det ofta kosta om jag inte har någon superbra koll på spelaren (eller floppen kommer AQxr och jag just blev reraisad preflop av en kille som knappt hittar raiseknappen annars). Detta förutsätter dock stackdjup på c:a 100bb. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shahin86 Postad 20 November , 2006 Rapport Share Postad 20 November , 2006 LokeLupus @ SS... 2k/4k Limit.. ingen som vet? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 20 November , 2006 Rapport Share Postad 20 November , 2006 Kan man gå en kurs i att ducka färg+stegdrag och vinna coinflips? Känns som om jag behöver det Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
garpen Postad 20 November , 2006 Rapport Share Postad 20 November , 2006 Kan man gå en kurs i att ducka färg+stegdrag och vinna coinflips? Känns som om jag behöver det Ute på FTP? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RayIV Postad 20 November , 2006 Rapport Share Postad 20 November , 2006 Jag och en polare är inne på att skriva en artikel om det här med att maximera(/minimera) riggen till sin egen fördel. Det är faktiskt inte så slumpartat som man kan tro, jag vill i nuläget in avslöja för mycket men listar nedanför några punkter i kursen "Maximera din rigg". Framgång kan enbart garanteras på B2B-nätverket. - IP. En av de absolut viktigaste faktorerna. Det är väldigt svårt att sätta folk på IPn och därför svårt att avgöra vilka som är bra och vilka som är dåliga. Man får helt enkelt prova sig fram. Jag kör själv på BBB 100/10 och har ett dynamiskt (?) IP där de tre sista siffrorna byts nån gång per dag, typ. Anteckna varje dag vilket IP du har lirat ifrån och hur klonken har varit. I fortsättningen håller du dig borta från pokern de dagar du har ett IP som ligger i närheten av (eller t.o.m. är) svartlistat. - Ort. Det är fruktansvärt amatörmässigt att rakt av ange vilken ort man bor i här. Karlstad har aldrig fungerat för mig. Karlskoga är dödsdömt. Det här borde jag egentligen inte avslöja men vad gör man inte för PF-communityn. Skånska "Höör" samt "Hjo" i Västergötland är två orter som definitivt ligger på topp 5 om du lirar cashgame. Finska "tampere" (med liten bokstav) gäller för HU SnG. Fyll i ny ort och börja rigga hem potterna, ofelbart. - Kontonamn. Riktigt seriösa kontonamn går bort. Det ska absolut inte börja på stor bokstav, såvida det inte börjar med ett smeknamn (namn i dess orginalform går bort, kör på ett lamt smeknamn istället. Ex. Jesper -> Jeppe, Per - Perra.). Krydda med ett par siffror efteråt. Har du två siffror ska de vara mellan 86-91), har du fler än två kan de egentligen vara vad som helst - bara de inte representerar något). - Dålig dag på jobbet? Någon annan som klonkar sönder istället? Skicka iväg €10-€20 till honom! Se på det hur du vill. Riggen finns där någonstans hos honom/henne, genom att skicka en slant visar du riggen att du finns, du också. Jag klonkade exempelvis sönder i en satellit på B2B under kvällen. Skicka en slant till mitt konto - JahGarn - och unna dig själv den där rivrade åttan som du så många gånger suktat efter men aldrig fått. - Låtval. Jag behöver nog inte ens förklara. Stalltips: "Havet är djupt" från Lilla Sjöjungfrun. Repeat. Må dåligt, var alternativ, klonka. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 20 November , 2006 Rapport Share Postad 20 November , 2006 Grattis Othello! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bisox Postad 20 November , 2006 Rapport Share Postad 20 November , 2006 Verkar vettigt. När blir Peeeeeer eller Andris moderatorer då? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 20 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 November , 2006 Grattis Othello! Tackar. Om bara mamma var här skulle jag lova henne att jag trots denna uppgradering i PF-rättigheter aldrig, någonsin, skall ändra på mig. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 20 November , 2006 Rapport Share Postad 20 November , 2006 Verkar vettigt. När blir Peeeeeer eller Andris moderatorer då? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 20 November , 2006 Rapport Share Postad 20 November , 2006 Othello som moderator? Jag skickar den perfymerade blombuketten på posten göran, så gör du det vi kom överens om. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nickefik Postad 20 November , 2006 Rapport Share Postad 20 November , 2006 Dagens klonk: Började söka lägenhet i helgen och idag kan jag skriva första hands kontrakt på en trea med en rimlig hyra. Inflyttning omgående. Vad är oddsen för det? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 20 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 November , 2006 Dagens klonk:Började söka lägenhet i helgen och idag kan jag skriva första hands kontrakt på en trea med en rimlig hyra. Inflyttning omgående. Vad är oddsen för det? Om det är i Stockholm eller Göteborg - min miniräknare exploderade just. Om det är i godtycklig småstad utan universitet eller högskola - då är vi tyvärr inte lika imponerade längre. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 20 November , 2006 Rapport Share Postad 20 November , 2006 Verkar vettigt. När blir Peeeeeer eller Andris moderatorer då? Du lär inte vara den enda som undrar, jag har hört om ett flertal av varandra oberoende intressegrupper som ägnar all sin tillgängliga tid för att lobba i frågan. Knäckfrågan är enligt uppgift att lyckas övertyga de med beslutet i hand att subnormalbegåvning, ständiga och tragiska fylleinlägg av dagisnivåkaraktär och framtvingandet av hänglås på kaffekassan inte är nåt som bör ligga Parre i lasten utan snarare fungerar "karaktärshöjande" i ett annars lite anonymt forum. Vad mig beträffar är det snarare att de system man isåfall måste reggas i bara har två val för "kön" (Man eller Kvinna) och att det i dagsläget inte verkar finnas nån väg runt det. @ Sansrom Hur gammal är egentligen den där bilden? Eller har Parre skaffat toupé? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts