Beck Postad 27 Maj , 2007 Rapport Share Postad 27 Maj , 2007 Den här dagboken är överlägsen. Man väntar sig ännu en blogg fylld av bad beats och whine, men istället möts man av Othellos porrtittande på jobbet, kritik mot bostadsbristen för invandrare i Malmö och en optiklektion. Othellolol, kan du ge lite siffror på hur ofta en toppmatch (säg VM-slutspel) slutar 32-32, 33-31, 34-30? Kan du länka till någon sida där en högnivås othellomatch beskrivs ingående drag för drag? När du var som bäst, (sverige-etta vad jag förstått), hur mycket tid la du ner på Othello per dag? I Schack t ex, vilket iofs är mycket större, måste man för att nå sverigetoppen äta, sova och skita schack. Var det liknande för dig eller kunde du hålla det på "fritiden"? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fredde80 Postad 28 Maj , 2007 Rapport Share Postad 28 Maj , 2007 Visste inte att du var railbird Shahin (: Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 28 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 28 Maj , 2007 Den här dagboken är överlägsen. Man väntar sig ännu en blogg fylld av bad beats och whine, men istället möts man av Othellos porrtittande på jobbet, kritik mot bostadsbristen för invandrare i Malmö och en optiklektion. Othellolol, kan du ge lite siffror på hur ofta en toppmatch (säg VM-slutspel) slutar 32-32, 33-31, 34-30? Kan du länka till någon sida där en högnivås othellomatch beskrivs ingående drag för drag? När du var som bäst, (sverige-etta vad jag förstått), hur mycket tid la du ner på Othello per dag? I Schack t ex, vilket iofs är mycket större, måste man för att nå sverigetoppen äta, sova och skita schack. Var det liknande för dig eller kunde du hålla det på "fritiden"? Notera att jag torskade halva bankrullen en dag och cashade ut resten utan att whina så jättemycket. Det vill jag ha på cred-kontot (skottning som inte slutade så lyckligt) (Får hojta till LarsF som läser dagboken och jobbar på samma avdelning som mig att om han läser ovannämnda lösryckta "porrtittande på jobbet"-kommentar så får han browsa tillbaka ett par sidor för att få detaljerna (vet inte om ni noterat, men jag är extremt ambitiös när det gäller mitt arbete - så jag vill hålla en seriös attityd där) och att det inte riktigt var så illa som kommentaren ovan antyder ). Othellomatcher är lite udda i det att de kan sluta med rätt dramatiska segersiffror och ändå vara jämna större delen. Rätt ofta är det dock tight, så det är inte ovanligt med 34-30, 35-29 och liknande siffror. När jag var som bäst på othello spenderade jag minst 4-5 timmar per dag i snitt med förberedelser inför större tävlingar (träning, matchanalys, spel på nätet mot andra VM-spelare, etc). Det skedde dock på fritiden. Inför EGP-tävlingen i helgen har jag förberett mig i c:a 10 minuter. Lite skillnad... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macroman Postad 28 Maj , 2007 Rapport Share Postad 28 Maj , 2007 porrtittande på jobbet Det är få förunnat att som Othello och LarsF kunna titta på obegränsade mängder med hårdporr på jobbet. I envy you... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 28 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 28 Maj , 2007 Ok, för alla idioter som inte klarar av att förstå subtila hintar tvingas jag väl skriva ut det. Jag uppskattar inga skämt som baseras på mig i min yrkesroll eftersom jag är otroligt seriös och ambitiös när jag arbetar. Därav kan ni dra slutsatsen om hur förbannad jag var förra veckan när jag blir beskylld för att slänga in en skämtfilm med någon jävla tomte som springer runt och drar i folks kläder in i vårt versionshanteringssystem. Så håll käften med skämt baserat på mig i mitt arbete. Jag är fan inte "pokerproffs", jag jobbar för att försörja min familj. Det är de enda pengarna jag har och räknar med att få, och de baseras till stor del på att jag upplevs som en seriös och kunnig person. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 28 Maj , 2007 Rapport Share Postad 28 Maj , 2007 Vi håller på att klura ut hur WSOP-rapporteringen/bloggandet ska ske. Under tiden avklistrar vi min och Othellos/Shahins dagbok Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jack_the_dipper Postad 28 Maj , 2007 Rapport Share Postad 28 Maj , 2007 Måste hålla med föregående talare angående Shahins intervju. Trots att du är väldigt självsäker så lyckas du på något sätt hålla dig ifrån att låta dryg samtidigt, även om du kanske inte heller var ödmjuk. Bra balans. Låter snäll, trevlig och sympatisk. Soft människa helt enkelt. Kul. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Franco_Baresi Postad 28 Maj , 2007 Rapport Share Postad 28 Maj , 2007 Ok, för alla idioter som inte klarar av att förstå subtila hintar tvingas jag väl skriva ut det. Jag uppskattar inga skämt som baseras på mig i min yrkesroll eftersom jag är otroligt seriös och ambitiös när jag arbetar. Därav kan ni dra slutsatsen om hur förbannad jag var förra veckan när jag blir beskylld för att slänga in en skämtfilm med någon jävla tomte som springer runt och drar i folks kläder in i vårt versionshanteringssystem. Så håll käften med skämt baserat på mig i mitt arbete. Jag är fan inte "pokerproffs", jag jobbar för att försörja min familj. Det är de enda pengarna jag har och räknar med att få, och de baseras till stor del på att jag upplevs som en seriös och kunnig person. I efterhand skulle alla komma ihåg den här dagen som dagen då Snäll-Göran blev Arg-Göran... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macroman Postad 28 Maj , 2007 Rapport Share Postad 28 Maj , 2007 Othello, Det jag skrev ovan var givetvis ett skämt. Det framgår ju ganska klart att du är mkt seriös i ditt arbete. Det var ju det som var själva grejen och därför var det lite kul att skämta om missförståndet med filmen på ditt jobb. Jag är helt säker på att dina arbetskamrater vet om hur seriös du är och inte ändrar uppfattning bara för att ngn tomte skriver ngt på ett pokerforum. Sorry om du tog illa upp. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 28 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 28 Maj , 2007 No probs, nu ser vi glada ut igen och jobbar vidare. Vi behöver lite extra dagboksspam också så jag slipper leta på den alltid lika förnedrande sida två, så har ni något kul att förtälja - gör så. Holla! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mejer Postad 28 Maj , 2007 Rapport Share Postad 28 Maj , 2007 Ok, för alla idioter som inte klarar av att förstå subtila hintar tvingas jag väl skriva ut det. Jag uppskattar inga skämt som baseras på mig i min yrkesroll eftersom jag är otroligt seriös och ambitiös när jag arbetar. Därav kan ni dra slutsatsen om hur förbannad jag var förra veckan när jag blir beskylld för att slänga in en skämtfilm med någon jävla tomte som springer runt och drar i folks kläder in i vårt versionshanteringssystem. Så håll käften med skämt baserat på mig i mitt arbete. Jag är fan inte "pokerproffs", jag jobbar för att försörja min familj. Det är de enda pengarna jag har och räknar med att få, och de baseras till stor del på att jag upplevs som en seriös och kunnig person. Lite "Falling Down" vibbar på detta Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shahin86 Postad 28 Maj , 2007 Rapport Share Postad 28 Maj , 2007 Grr... (= Snackade med Bosse samtidigt på msn, och eftersom han inte klonkat nåt i år tänkte jag att jag ska ge han lite tur, därav railen om det var det du syfta på Jag spelar på FT en gång per halvår, Shahin86 nickar jag där och på andra ställen. Resa är så tråkigt, man känner sig inte hemma, jag vill vakna o sova i en egen säng (= Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shahin86 Postad 28 Maj , 2007 Rapport Share Postad 28 Maj , 2007 ... Och dryg är jag nog, lite onödigt o va det i TV tänkte jag bara, tur att det inte uppfattades så då (= Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 28 Maj , 2007 Rapport Share Postad 28 Maj , 2007 Haha precis vad ajg tänkte, men jag vågade ej skriva något. Av det lilla jag sett av othello så verkar han ju vara en mycket trevlig och rolig prick, här röt han dock till. aja, nu ska vi sluta spamma och gå off topic i deras dagbok. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 29 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 29 Maj , 2007 Göran säger: dagens tilt - jag lyssnar på radio i bilen, mix megapol Shahin säger: mmm? Göran säger: De har något som heter "Jagad". Får man tag i killen får man 100 000 Göran säger: Direkt när ledtråden läses upp tänker jag "drottninggatan, där vid Olas kontor" Shahin säger: hm?! Shahin säger: mkt deg Shahin säger: (= Göran säger: "7-11, det är enda butiken som är öppen just nu där han kan gömma sig" Shahin säger: får man rätt för det? han den där gdaily, han hänger däromkring Shahin säger: Göran säger: 10 min senare ringer en tjej till radion och säger "jag har fått tag på han" Shahin säger: aha man ska hitta han ocksp? lol Göran säger: "Han var utanför 7-11 utklädd till uteliggare" Göran säger: TILT! Shahin säger: ar du på väg dit? Shahin säger: (= Göran säger: nej, hehe Göran säger: måste jobba, och nu har han hittats ju Shahin säger: nej tänkte då du hörde det Shahin säger: jag har ju en större tilt (= Shahin säger: HU Shahin säger: 10 20 Shahin säger: 60 180 han 540 Shahin säger: jag syn med JT97 Shahin säger: flop T87.. Shahin säger: han 1k, jag all in 2,4 han syn.. Shahin säger: turn T.... Shahin säger: river 6 Shahin säger: han har AA54... Shahin säger: med 5-4 i str flush Göran säger: neeej Shahin säger: fattade inte nnär degen gick till han vad som hände hehe Göran säger: fy fan! Shahin skall alltid vara värst. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shahin86 Postad 29 Maj , 2007 Rapport Share Postad 29 Maj , 2007 Nja, du hade din chans o vara värst, du kunde hittat på att du åkte till 7-11, och just då såg tjejen ta tag i uteliggarn... Där hade vi haft en bättre beat (= Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macroman Postad 29 Maj , 2007 Rapport Share Postad 29 Maj , 2007 Lite "Falling Down" vibbar på detta Hoppas han inte får tag på en väska med automatvapen bara. *Tittar sig oroligt över axeln* Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 29 Maj , 2007 Rapport Share Postad 29 Maj , 2007 Shahin skall alltid vara värst. Varför ringde du inte, någon kunde ju sprungit ner Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juggler Postad 29 Maj , 2007 Rapport Share Postad 29 Maj , 2007 Lite mätt sådär efter lunchen? Inte riktigt sugen på att ta tag i det där tråkiga? Då rekommenderar jag flashspel. På menyn idag står Boxhead. Det är du ensam mot lådhuvud-zombiesarna. Håll uppe tempot på neutraliserandet och få bättre vapen vilket kan behövas när de kommer i drivor och när det blir många lådhuvudzombiedjävlar. http://www.boxhead.seantcooper.com/ GL, HF! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thefievel Postad 29 Maj , 2007 Rapport Share Postad 29 Maj , 2007 På menyn idag står Boxhead. Det är du ensam mot lådhuvud-zombiesarna. Håll uppe tempot på neutraliserandet och få bättre vapen vilket kan behövas när de kommer i drivor och när det blir många lådhuvudzombiedjävlar. http://www.boxhead.seantcooper.com/ GL, HF! mycket trevligt tidsfördriv... man tackar Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gaffeln Postad 29 Maj , 2007 Rapport Share Postad 29 Maj , 2007 http://www.boxhead.seantcooper.com/ Blir så förbannad stannar på lvl 11, sjukt tiltad. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shahin86 Postad 29 Maj , 2007 Rapport Share Postad 29 Maj , 2007 Lite mätt sådär efter lunchen? Inte riktigt sugen på att ta tag i det där tråkiga? Då rekommenderar jag flashspel. På menyn idag står Boxhead. Det är du ensam mot lådhuvud-zombiesarna. Håll uppe tempot på neutraliserandet och få bättre vapen vilket kan behövas när de kommer i drivor och när det blir många lådhuvudzombiedjävlar. http://www.boxhead.seantcooper.com/ GL, HF! Man kan inte klara av en nivåp? utan det är highscore man får bara? inte så kul isf tycker jag... (= Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Poque Postad 29 Maj , 2007 Rapport Share Postad 29 Maj , 2007 haha såg att freeman ledde hade högst poäng överlägset på highscore. Haha man börja ju undra hänger han inte på forumet längre kul typ ju. Kom också till level 11 för övrigt Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gaffeln Postad 29 Maj , 2007 Rapport Share Postad 29 Maj , 2007 Kom till lvl 15 nu, sen råka jag döda mig själv :-/ Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Verner18 Postad 29 Maj , 2007 Rapport Share Postad 29 Maj , 2007 men shit va beroendeframkallande Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts