Othello Postad 14 April , 2007 Författare Rapport Postad 14 April , 2007 DNcrew - You know it baby. Det och Q457ds. In other news: -Shahin kommer vara med i poker.se-TV om c:a 1 1/2 månad. -Jag har för första gången spelat på en "känd spelares" konto. Kul att tjuvkika på en rulle på en site som är ett par normala årslöner. Mindre kul var att ingen längre respekterade mina höjningar. -Jag såg just "Hot Fuzz" på bio. Nötfilm. -Jag skall gå och sova nu. Godnatt!
Othello Postad 15 April , 2007 Författare Rapport Postad 15 April , 2007 Skön tråd på 2+2 om 300/600 spelet som gick inatt med inlägg från "ActionJeff" som även bjussar på screenshots från PT. Det ser rätt maffigt ut med de summorna som han visar upp där.
Othello Postad 15 April , 2007 Författare Rapport Postad 15 April , 2007 Så här ser mina dagar ut numer sedan en månad tillbaka: Jag har typ noll fokus när jag försöker multitabla 1/2. Jag skall nog bara spela ett eller två bord åt gången istället, det går mycket bättre.
Shahin86 Postad 16 April , 2007 Rapport Postad 16 April , 2007 DNcrew - You know it baby. Det och Q457ds. In other news: -Shahin kommer vara med i poker.se-TV om c:a 1 1/2 månad. Märks att alla blev helt överlyckliga (= Ska komma ihåg o köpa tuggummi, verkade va en hit
Shahin86 Postad 16 April , 2007 Rapport Postad 16 April , 2007 Solglajjer med mp3spelare också! Nä, finns gränser för hur cool man kan vara (= Jag har funderat på det länge men senaste två dagarna har det gett mig huvudvärk. Jag förstår inte var o hur folk har lärt sig poker. Det verkar vara en trend, eller snarare sjukdom som går runt, nån influensa. Alla håller på o limitreraisa preflop. En sak o bara limitraisa på knappen för man inte vill limpa, men vad är grejen med blinds 10-20, man säger 60 och dom säger 100 VAAAAAAAAARJE hand? Sen checkar dom ner o visar 9-4o o grejer. Och fortfarande kan jag ta limitRERAISEN ur pos, efter jag standardraisar knappen, dom kanske tror det blir lugnare resterande gator. Men vad fan är grejen med att dom limpar och sen limitreraisar? limp limitreraise... 15-30 han syn jag 120han 210... vaaaaaaaarje hand. Alltså vill dom psyka en så funkar det verkligen, men har 10 000 pokerspelare alla beslutat sig o gå emot mig? Det är det löjligaste jag sett. asdasddasds osv (=
Emilio Postad 16 April , 2007 Rapport Postad 16 April , 2007 Håller med, det är ett sådant fullständigt sjukt och ologiskt spel så att det finns inte. Man blir ju inte ens tiltad, man tycker ju bara fi är jävligt fånig och det är ju en read på att dom är rätt jävla dåliga.
DonkeyKlonk Postad 16 April , 2007 Rapport Postad 16 April , 2007 dom har väll kollat på wpt och sett nån göra det.. men jåh.. tiltad blir man
HeadLess- Postad 16 April , 2007 Rapport Postad 16 April , 2007 Men vad fan är grejen med att dom limpar och sen limitreraisar? limp limitreraise... 15-30 han syn jag 120han 210... vaaaaaaaarje hand. Alltså vill dom psyka en så funkar det verkligen, men har 10 000 pokerspelare alla beslutat sig o gå emot mig? Det är det löjligaste jag sett. asdasddasds osv (= dom är mot mig också
Othello Postad 17 April , 2007 Författare Rapport Postad 17 April , 2007 Det hände förresten mig igår att någon minreraisade mig konstant. Det var lika lustigt som irriterande. In other news backade jag igår 300 efter vad som först var bra spel, sedan iskalla kort (jag foldade bort 170 på 5/10 innan jag insåg att det inte skulle komma en hand värd att spela), sedan ett utköp, sedan lite mer bra HU-spel som tyvärr avbröts av att andra ville sitta vid bordet. Men det är ok, jag hade min bästa cashgamedag någonsin i fredags (fredagen den 13de! ) och plussade lite både lördag och söndag. Jag hann även med en HU sng för $20 (aka nöjesspel) som avslutades lite lustigt. En kille completade på knappen preflop m blinds 50/100 och 750 i stacken när han hade KKxxss. Floppen kom KQx och gick check/check. Turn A. Jag pottar, han ställer, jag synar, river blank. JT42r vinner, men jag är impad över att han spelade handen som ett proffs och verkligen väntade till turnen med att trappa mig. I övrigt hoppas jag att ni har det bra, var ni än är.
Othello Postad 17 April , 2007 Författare Rapport Postad 17 April , 2007 Just det, en bisarr grej har inträffat på PokerStars. Alla shortstackers på PLOn har försvunnit. Alltså, alla de som spelade tokmycket och skuttade mellan borden (exempelvis Cocoblackcat, EvaFunk, Oskar92 och Joelmick) försvann bara för ett par veckor sedan och har inte synts till sedan dess. Det var någon på 2+2 som reflekterade över det och det är faktiskt lite lustigt.
RaMz Postad 17 April , 2007 Rapport Postad 17 April , 2007 Slå om igen ffs Shahin, tills dom inte orkar med fisk-raisarna nå mer.
Othello Postad 17 April , 2007 Författare Rapport Postad 17 April , 2007 Den här inträffade för ett tag sedan, men jag satt och gick igenom händer idag och den var så trevlig att jag vill posta den. Poker Stars Pot Limit Omaha Ring game Blinds: $3/$6 5 players Converter Stack sizes: UTG: $387.55 Hero: $895.95 Button: $568.15 SB: $562.80 BB: $158.50 Pre-flop: (5 players) Hero is CO with UTG calls, Hero raises to $18, Button calls, SB folds, BB raises to $81, UTG folds, Hero calls, Button calls. Flop: ($252, 3 players) BB is all-in $77.5, Hero raises to $480, Button raises all-in $487.15, Hero calls. Turn: ($1303.8, 1 player + 2 all-in - Main pot: $484.5, Sidepot 1: $819.3) River: ($1303.8, 1 player + 2 all-in - Main pot: $484.5, Sidepot 1: $819.3) Results: Final pot: $1303.8 Button mucked Big Blind mucked
Shahin86 Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 Ibland googlar man sitt namn o hittar roliga saker... http://www.gutshot.com/e/coverage.php?tourna=70&day=1&limitvb=10&limitb=0&limitt=10&show=s&search= Finns min bild o lite text där... (= SHAHIN IRAN CLOSE Luca Pagano limps in on the button. It’s him against the blinds for a flop of… Erik Nickelson makes it 1,000 to go from the small blind. Shahin Hajbarati re-raises, making it 2,400 now. Luca mucks and goes for a walk, Nickelson meanwhile calls. Shahin Hajbarati Shahin is a stand out figure in this event, being the only player with Iranian nationality on the EPT. Hihi (=
Hjort Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 Märks att alla blev helt överlyckliga (=Jag har tattuerat in sändningsdatum på underarmen för att inte glömma bort det. Nackdelen är att det är rätt ont om plats bland kom-i-håg-notsen för House, Allsång på Skansen, På Spåret, etc.
omduvoresomjag Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 Personally I wouldn't be sad to learn that they all were at a short stack convention and the place burned down with them in it. hihi
jackbalsam Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 Just det, en bisarr grej har inträffat på PokerStars. Alla shortstackers på PLOn har försvunnit. Alltså, alla de som spelade tokmycket och skuttade mellan borden (exempelvis Cocoblackcat, EvaFunk, Oskar92 och Joelmick) försvann bara för ett par veckor sedan och har inte synts till sedan dess. Det var någon på 2+2 som reflekterade över det och det är faktiskt lite lustigt. Nu kanske någon har nämnt detta i 2+2-tråden men ovanstående borde ju tyda på snacket om att de var bottar kanske stämde.
Ekenstar Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 Nu kanske någon har nämnt detta i 2+2-tråden men ovanstående borde ju tyda på snacket om att de var bottar kanske stämde. Lite skummt är det ju. Fast fullringspelet har minskat ganska mycket i omfattning senaste tiden (pga SH-borden). Tror även att spelet blivit tightare på fullringborden (mindre fisk, lika många tighta grinders som vanligt), vilket inte är så jättebra om man ska köra shortstackspel. De har väl försökt anpassa spelet till 6-max men jag tror inte den taktiken funkar lite bra där, ganska annorlunda spel och mörkarna kommer snabbare så de kanske har gett upp. Fast då borde de väl ha gått över och spelat "normal" PLO. Tror jag har spelat mot både Oskar92 och EvaFunk tidigare innan shortstackspelet kom och de satt då med fulla inköp och var ganska hyffsade.
Djens Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 Oskar92 är troligen den sämsta spelaren som nånsin satt sig på ett PLO bord.
Othello Postad 19 April , 2007 Författare Rapport Postad 19 April , 2007 Jag vet inte om det finns i någon annan tråd, men Ram Vaswani har till sist uttalat sig om den där golfmatchen mellan han, Phil Ivey och Mark Vos.
RaMz Postad 19 April , 2007 Rapport Postad 19 April , 2007 Oskar92 är troligen den sämsta spelaren som nånsin satt sig på ett PLO bord. ja lol, om han var en bot så spelar jag gärna med dom
Othello Postad 19 April , 2007 Författare Rapport Postad 19 April , 2007 Dagens omahasession inleddes med att jag blev stackad två gånger på de sex första händerna. -Top set i trevägspott (alla med fulla inköp...) -TP+openened+flushdrag mot Dr Cobben, som jag VET ställer med svaga drag, marginellt spel av mig, men jag var ändå lite före (54/46) Sedan dubblade jag när jag floatade floppen på nämnda spelare och fick in allt på turnen när en hålstege hittade hem (snyggt spel av han att trebeta in turnen med resten av stacken när jag uppenbart har träffat). Efter det hamnade jag på samma 3/6 bord som Stefan Diös och fick genomlida korttorka. Så om ni frågar herren i fråga så kommer han säga att jag är den tightaste spelare han mött i PLO. En kort HU session på ett annat bord tog mig tillbaka i matchen, och efter mycket möda och stort besvär slutade jag på lillplus efter den initiala uppförsbacken. Om nu någon var intresserad. Dagens roligaste hand var den här där jag inte är säker på om jag pushar för värde på rivern eller om jag bluffar. Tydligt var att han hade precis lagom kvar i stacken för att det skulle fungera som en bluff om han hade mig slagen. Table 'Dresda' 6-max Seat #6 is the button Seat 3: 37?! ($696.90 in chips) Seat 6: pape85 ($301.55 in chips) pape85: posts small blind $3 37?!: posts big blind $6 *** HOLE CARDS *** Dealt to 37?! pape85: raises $12 to $18 37?!: calls $12 *** FLOP *** 37?!: checks pape85: bets $35 37?!: calls $35 *** TURN *** 37?!: checks pape85: checks <-Gah! Missat checkraise. *** RIVER *** 37?!: checks pape85: bets $105 37?!: raises $315 to $420 pape85: folds 37?! collected $315 from pot 37?!: doesn't show hand *** SUMMARY *** Total pot $316 | Rake $1 Board Seat 3: 37?! (big blind) collected ($315) Seat 6: pape85 (button) (small blind) folded on the River Jag har förresten en känsla av att Shahin har åsikter om den här handen.
Shahin86 Postad 20 April , 2007 Rapport Postad 20 April , 2007 Dagens omahasession inleddes med att jag blev stackad två gånger på de sex första händerna. -Top set i trevägspott (alla med fulla inköp...) -TP+openened+flushdrag mot Dr Cobben, som jag VET ställer med svaga drag, marginellt spel av mig, men jag var ändå lite före (54/46) Sedan dubblade jag när jag floatade floppen på nämnda spelare och fick in allt på turnen när en hålstege hittade hem (snyggt spel av han att trebeta in turnen med resten av stacken när jag uppenbart har träffat). Efter det hamnade jag på samma 3/6 bord som Stefan Diös och fick genomlida korttorka. Som ni frågar herren i fråga så kommer han säga att jag är den tightaste spelare han mött i PLO. En kort HU session på ett annat bord tog mig tillbaka i matchen, och efter mycket möda och stort besvär slutade jag på lillplus efter den initiala uppförsbacken. Om nu någon var intresserad. Dagens roligaste hand var den här där jag inte är säker på om jag pushar för värde på rivern eller om jag bluffar. Tydligt var att han hade precis lagom kvar i stacken för att det skulle fungera som en bluff om han hade mig slagen. Table 'Dresda' 6-max Seat #6 is the button Seat 3: 37?! ($696.90 in chips) Seat 6: pape85 ($301.55 in chips) pape85: posts small blind $3 37?!: posts big blind $6 *** HOLE CARDS *** Dealt to 37?! pape85: raises $12 to $18 37?!: calls $12 *** FLOP *** 37?!: checks pape85: bets $35 37?!: calls $35 *** TURN *** 37?!: checks pape85: checks <-Gah! Missat checkraise. *** RIVER *** 37?!: checks pape85: bets $105 37?!: raises $315 to $420 pape85: folds 37?! collected $315 from pot 37?!: doesn't show hand *** SUMMARY *** Total pot $316 | Rake $1 Board Seat 3: 37?! (big blind) collected ($315) Seat 6: pape85 (button) (small blind) folded on the River Jag har förresten en känsla av att Shahin har åsikter om den här handen. Jag tror att det stod, känns som han bettar bara för A kom, men som sagt han kan ju ha A7 etc och då är det ju kallt o syna och QT har han ju troligtvis inte. Tror ändå han synar med AK. Sammanfattningsvis, NhwP osv (=
Recommended Posts