Gå till innehåll

Tag team: Shahin och Othello kör dagbok


Othello

Recommended Posts

Vad skall jag ha för mål för Maj? Antingen grinda som tusan för att bygga rulle eller så skottar vi och går busto eller robusto. Eller så kör vi en kombination av båda. :)

 

April var lite av en mellanmånad för mig där den där hemska expektbonusen lade sordi på hela månaden. Jag får väl dock vara stolt över att jag lätt tredubblade antalet spelade händer på en enskild månad...

 

Resultatmässigt var månaden rätt...tja, jag vet faktiskt inte. Jag var upp 4k på 3.5k spelade PLO-händer tills igår när jag backade 1.5k, men jag har haft kasst fokus och slutar på c:a 5 PTBB/100 på PLOn. Om jag spelat som jag gjort på 3/6 när jag spelat på 1/2 skulle det varit bättre då jag på 1100 händer 3/6 slutade på 25PTBB/100. Så det känns som en besvikelse då jag inte alls är nöjd med hur jag justerat mitt spel mellan nivåerna, i princip har 3/6-spelet finansierat 1/2-spelet och så har jag plussat på skottningar. Skumt.

 

En hel del +EV spel har dock gjorts på 1/2 som inte gått hem - exempelvis fick jag ställa två gånger på fem händer med nötflushdrag+hålstege i trevägspotter häromdagen. Men jag tar hellre två sådana missar och att jag sätter ett flushdrag på 10/20 som jag gjorde tidigare under månaden (handen finns i dagboken).

 

Expektbonusen trillade också in till sist, vilket var självklart var kul då den får vara med och delfinansiera ett bröllop i sommar.

 

Jag bröt också min streak på 12 MTTs på raken utanför pengarna (inte helt sant dock, jag cashade i någon VIP freeroll däremellan och så var det en turnering som inte dök upp på thepokerdb som jag hankade mig ITM i). Tyvärr med en 10+1 PLO-turnering som jag spelade medan jag satt och surfade och förberedde mig inför TV-inspelningen, så det vart inga stora pengar, bara $250. Så här i efterhand önskar jag att jag tagit HU-matchen på slutet mer på allvar, nu donkade jag bort mig efter att han fått rr-kåk mot mina ess. Jag funderar på om jag skall spela Full Tilts PLO-rebuy den 12de Maj, men det är en 100+9rb och jag måste nog sätta av mellan $330 och $550 för den, så vi får se. Det är rätt dyrt. :(

 

För er Shahin-fans kan jag meddela att jag inte har någon aning om hur han ligger till, men han gick på en bra heater i mars och han verkar sedan dess tagit det rätt lungt och grindat lite HU sngs samtidigt som han tittat på film.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Saker som är skoj med poker:

 

- Skotta

- Spela headsup

- Vinna svårspelade och marginella händer.

 

Tre av tre? Oh yes.

 

Party Poker

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $10/$20

2 players

Converter

 

Stack sizes:

SB: $1151

Hero (Button): $1344

 

Pre-flop: (2 players) Hero is BB/Button with :Qh::Ah::Th::8h:

SB raises to $60, Hero calls.

 

Flop: :6s::Td::Qs: ($120, 2 players)

SB checks, Hero bets $119, SB raises to $476, Hero calls.

 

Turn: :Kc: ($1072, 2 players)

SB raises all-in $615, Hero calls.

 

River: :7d: ($2302, 1 player + 1 all-in - Main pot: $2302)

 

 

Results:

Final pot: $2302

SB shows :5d::7s::As::Qc:

Hero shows :Qh::Ah::Th::8h:

 

Normalt sett hade jag tvekat att syna preflop med den där handen då jag hatar enfärgade händer, men jag hade vunnit sju av de åtta första händerna vi spelat och ville inte tappa initiativet (eftersom den enda handen jag inte vunnit var en jag lade preflop på SB).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga, varför degar du inte dom sista 600 istället för att bara syna hans raise på floppen? Du foldar väl ändå aldrig turn, eller?

 

Jag satte han på ett flushdrag/combodrag (faktiskt! yay för min read...), så jag foldar turn om flushen kommer (fyra outs för att fylla är inte tillräckligt för mig även om jag nästan får tre ggr pengarna på turnen). Jag är inte säker på vad jag gör om det parar lågt, men låga par kan även de leda till fold beroende på Fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan väl lägga till också att jag inte alls tror det är en optimalt spelad hand, och att en spelare med (framförallt) korrekt rulle för nivån troligen hade tryckt rakt av på floppen. Eller något.

 

Det var bara kul att vinna den och få posta den. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha! Marginellt EV-beslut för $10 in i en $151 pott där jag har 0.076 i EV på floppen. Party har officiellt slagit på min boomswitch.

 

Party Poker

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $2/$4

6 players

Converter

 

Stack sizes:

Hero: $578.70

UTG+1: $58.50

CO: $342.30

Button: $39.30

SB: $329.26

BB: $650.22

 

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG with :Ad::8c::6d::Kh:

Hero raises to $14, UTG+1 raises to $48, CO folds, Button calls all-in $39.3, 2 folds, Hero calls.

 

Flop: :9c::3h::Qd: ($141.3, 2 players + 1 all-in - Main pot: $141.3)

Hero checks, UTG+1 raises all-in $10.5, Hero calls (och skriver fö "donation" i chatten för maximal medrigg).

 

Turn: :9d: ($162.3, 1 player + 2 all-in - Main pot: $141.3, Sidepot 1: $22)

 

 

River: :3d: ($162.3, 1 player + 2 all-in - Main pot: $141.3, Sidepot 1: $22)

 

Results:

Final pot: $162.3

Hero shows :Ad::8c::6d::Kh:

UTG+1 doesn't show :Ah::Ks::Ac::5d:

Button doesn't show :Td::4d::Js::6c:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satte han på ett flushdrag/combodrag (faktiskt! yay för min read...), så jag foldar turn om flushen kommer (fyra outs för att fylla är inte tillräckligt för mig även om jag nästan får tre ggr pengarna på turnen). Jag är inte säker på vad jag gör om det parar lågt, men låga par kan även de leda till fold beroende på Fi.

 

Okej :-) Jag degar alltid i sånna lägen då jag vet att jag ändå inte kan vika om något av dom dåliga korten kommer på turn ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Psykologas: Sant, men jag höll mig på 2/4 igår - ett steg framåt.

Badtorsker: Du är en större man än mig, bara att erkänna.

 

Mental notering: Jag har ingen bror och dricker inte, så chansen för att det här inträffar är minimal. Men i Indien är det hårda bud om man kommer packad till sitt bröllop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The younger brother readily agreed to take the groom's place beside the teenage bride at her family's invitation, witnesses said.

 

Snabbtönkt brorsa, gäller att inte stå handfallen om det bjuds på smågodis...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabbtönkt brorsa, gäller att inte stå handfallen om det bjuds på smågodis...
Njae, om brudgummen nu söp sig redlös så är det ju antagligen inte i lycka över att bruden var så fin. Men hon har säkert väldigt attraktiv personlighet.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Some people get "boom" accounts, some "doom" accounts and some "meh" accounts. Every site does this. I don't play at FT b/c they gave me a "doom" account and won't fix it no matter how many times i email them. For that reason, I play on PS where I have a "meh" account--its better than nothing.

 

Awesome.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Awesome.

 

:-D

 

"- Du bäddar ner barnen och sätter dig med laptopen i soffan. För att testa nya grejer och för att spana av trender. Du måste älska det, annars är du bara en nolla som sitter i soffan och lider".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hajen: ;)

 

two_aces: Jag såg en liknande kommentar på 2p2 och modiferade den.

 

Annars så var jag nyss hos tandläkaren för att fixa en liten flisa som jag bitit av i en tand. Intensiv smärta och en slutnota på 6000:-. Och vi blir först klara om c:a två veckor på grund av att någon krona skulle beställas. Not good times. Och nu har jag tandvärk och käkar smärtstillande. Och är tjurig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omaha is the SUCK.

 

***** Hand 312041057 *****

25.00/50.00 Omaha (PL) - Thursday, May 03, 2007 6:38:41 PM

Julia 13 (Vanlig/Cash Game)

Plats 2: Norskaspel (2392.50)

Plats 3: stackbrat (7285.00)

Plats 4: 5öre (4243.15)

5öre lägg LM 25.00

Norskaspel lägg SM 50.00

** Giv **

Norskaspel [N/A, N/A, N/A, N/A]

stackbrat [9s, Dr, Dh, 5h]

5öre [N/A, N/A, N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

stackbrat Syna 50.00

5öre Syna 50.00

Norskaspel Passa

*** Flop(Board): *** : [3s, Dk, 2k]

*** Bet Runda 2 ***

5öre Passa

Norskaspel Passa

stackbrat Satsa 150.00

5öre Lägg

Norskaspel Syna 150.00

*** Turn(Board): *** : [3s, Dk, 2k, Er]

*** Bet Runda 3 ***

Norskaspel Passa

stackbrat Satsa 450.00

Norskaspel Syna 450.00

*** River(Board): *** : [3s, Dk, 2k, Er, Es]

*** Bet Runda 4 ***

Norskaspel Satsa 800.00

stackbrat Höj till 3100.00

Norskaspel All-in 1742.50

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 4820.00

Norskaspel [Ek, 2s, 9r, 2r] Kåk Vinst:4820.00

stackbrat [9s, Dr, Dh, 5h] Kåk Vinst:0.00

 

odds plix?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här händer lite för ofta när jag får underfulls för att det skall vara kul.

 

Party Poker

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $1/$2

9 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $353.30

UTG+1: $334.45

MP1: $428

MP2: $433.15

MP3: $210.90

CO: $174

Button: $59.50

SB: $245.55

Hero: $179.85

 

Pre-flop: (9 players) Hero is BB with :5s::5h::3s::8c:

UTG calls, 3 folds, MP3 calls, CO calls, 2 folds, 2 folds, Hero checks.

 

Flop: :5c::Td::Ts: ($9, 4 players)

Hero bets $8.55, 2 folds, CO calls.

 

Turn: :3c: ($26.1, 2 players)

Hero checks, CO bets $24.8, Hero raises to $99.2, CO calls.

 

River: :Qd: ($224.5, 2 players)

Hero raises all-in $68.1, CO calls all-in $64.25.

Uncalled bets: $3.85 returned to Hero.

 

Results:

Final pot: $353

Hero shows 5s 5h 3s 8c

CO shows Qs Tc 6h Kh

 

Klart jag vet att han träffar rivern, men vad skall jag göra? Checkfolda för 65 dollar?

 

Missad frirulle:

 

Party Poker

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $1/$2

10 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $413.62

UTG+1: $118.25

UTG+2: $197

MP1: $38.10

MP2: $333.58

Hero: $198

CO: $213.80

Button: $188.70

SB: $440.10

BB: $220.55

 

Pre-flop: (10 players) Hero is MP3 with :8h::7c::Td::Ah:

UTG folds, UTG+1 calls, UTG+2 folds, MP1 calls, MP2 folds, Hero calls, CO raises to $13, 2 folds, BB calls, UTG+1 calls, MP1 calls, Hero calls.

 

Flop: :3s::Tc::2h: ($66, 5 players)

BB checks, UTG+1 checks, MP1 checks, Hero checks, CO checks.

 

Turn: :Th: ($66, 5 players)

BB checks, UTG+1 bets $30, MP1 folds, Hero raises to $134, CO raises all-in $200.8, 2 folds, Hero calls all-in $51.

Uncalled bets: $15.8 returned to CO.

 

River: :3d: ($311, 0 player + 2 all-in - Main pot: $466)

 

 

Results:

Final pot: $311

Hero shows :8h::7c::Td::Ah:

CO shows :Ts::As::8d::Ad:

 

Avdelningen "Han är finne så han bluffar om jag checkar turnen":

 

Party Poker

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $1/$2

7 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $191.70

Hero: $198.75

MP1: $62.70

CO: $510.60

Button: $175

SB: $97.85

BB: $131.80

 

Pre-flop: (7 players) Hero is UTG+1 with :2c::3d::Ac::Jd:

UTG folds, Hero calls, MP1 calls, CO folds, Button raises to $11, 2 folds, Hero calls, MP1 calls.

 

Flop: :4h::3h::Jc: ($36, 3 players)

Hero bets $34.2, MP1 folds, Button calls.

 

Turn: :6s: ($104.4, 2 players)

Hero checks, Button bets $101.4, Hero raises all-in $153.55, Button calls all-in $28.4.

Uncalled bets: $23.75 returned to Hero.

 

River: :2s: ($364, 0 player + 2 all-in - Main pot: $364)

 

 

Results:

Final pot: $364

Button shows Jh Qc Tc Kc

Hero shows 2c 3d Ac Jd

 

 

Övriga händer:

-En kille på 2/4 slowspelade sin floppade 2-6-stege mot mitt set i sexor som jag hittat från BB bara för att betala ett PSB på rivern när jag fyllt upp.

-Jag köpte ut ett wheel med mitt top set i A på 1/2

-Jag spelade en hand skituselt på 3/6 och betalade av en kåk då min read var helt off

-Jag hamnade all-in två händer senare mot samma kille och vann tillbaka alla pengar och lite till med ett floppat trips i treor (...det var lite tiltat spel fyrhandat där på 3/6)

-Slutligen fick jag in två jättefrirullar med nötflushdrag+återdrag till högre stege där jag tyvärr inte fick någon action (ena killen hade ett set och synade min c/r och jag checkade rivern när flushen kom för att han skulle bluffa på potten men han bet inte på det).

 

Allt detta under 200 händer. Det är spännande med Omaha!

 

Reslutat? Oh, jag vann lite pengar. Typ en tredjedels tandläkarpeng ($350).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...