Gå till innehåll

NLT - Top pair Q top kicker


eardy

Recommended Posts

Har ingen read på fi, både han och jag har fullt inköp(25$)

----- HOLE CARDS -----

dealt to Hero [Qs As]

brengun83: folds

Crawfy002: calls $0.25

Br15k4y: raises to $0.75

TheKhan: calls $0.75

pokerfigh: folds

ThomasFA: folds

_lain_: folds

Hero: calls $0.75

laing84: folds

Jungara: folds

Crawfy002: calls $0.50

----- FLOP ----- [8h Qh 2c]

Crawfy002: checks

Br15k4y: checks

TheKhan: checks

Hero: bets $2.60

Crawfy002: folds

Br15k4y: folds

TheKhan: calls $2.60

----- TURN ----- [8h Qh 2c][9c]

TheKhan: bets $4

Hero: calls $4

----- RIVER ----- [8h Qh 2c 9c][Jc]

TheKhan: checks

Hero: checks

----- SHOW DOWN -----

 

 

bettar han ut på turn med draw?

callar han raise på turn med sämre än TPTK?

Min erfarenhet på den här nivån säger mig att inget av dessa påståenden stämmer för en standard fi.

Hade han checkat på turn hade jag bettat ganska rejält.

Nåt annat än check på river känns rätt korkat.

Vad tycker ni? (förutom att jag borde vara mer uppmärksam på motspelarna)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan du postar nästa gång, läs och lär. De riktigt fatala misstagen din post har är att den inte inkluderar vare sig stackdjup eller position, något som otroligt ofta kommer att göra att det knappt går att disskutera handen alls.

 

I övrigt wp. Sitter du på CO/knappen, och det inte är världens jättetightaste snubbe som raisar tycker jag dock att du ska slå om preflop, för att isolera.

 

De som säger att du bör slå om på turn har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

De som säger att du bör slå om på turn har fel.

 

På någon vettig nivå, ja givetvis.

 

Men här betar fi mindre än halvpott på en dragvänlig bräda. Eftersom att vi inte kan anta att fi är duktig (vilket han förmodligen absolut inte är iom det där turnbettet) så känns det inte helt fel att försöka få in mer pengar i potten.

 

Det kommer hända att vi blir synade av sämre händer (även om det inte kommer att hända väldigt ofta), och risken att vi är slagna känns minimal. Samt så ger vi inga frikort.

 

Om tanken är att fi ska bluffa vidare på river så okej. Det kommer han dock inte göra speciellt ofta iom bettingmönstret. Vi spelar NL25, och då har folk väldigt, väldigt ofta vad de representerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om tanken är att fi ska bluffa vidare på river så okej. Det kommer han dock inte göra speciellt ofta iom bettingmönstret. Vi spelar NL25, och då har folk väldigt, väldigt ofta vad de representerar.

Jag förstår vad du menar, men jag håller inte med dig om att han representerar en svag hand. Tycker check-syn/donk-bet ofta snarare betyder stål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om tanken är att fi ska bluffa vidare på river så okej. Det kommer han dock inte göra speciellt ofta iom bettingmönstret. Vi spelar NL25, och då har folk väldigt, väldigt ofta vad de representerar.

Jag förstår vad du menar, men jag håller inte med dig om att han representerar en svag hand. Tycker check-syn/donk-bet ofta snarare betyder stål.

 

Men herregud... Jag lär mig då aldrig att läsa vad som händer riktigt :?

Trodde PFR betade flopp och Hero synade, för att PFR skulle minibeta turn. Nu tog jag ju helt fel på spelare, och som det verkligen var så blir det ju helt knasigt att raisa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...