ParvelX Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Postad 12 Oktober , 2006 Statistik för FLT SH. Pre Flop Saw flop: 35% Vp$ip: 27,2% Saw Flop Not Blind: 19,5% Post Flop Flop-Turn: 62,1% Turn-River: 68% Went To Showdown: 11,5% Aggression Pre Flop Pre Flop Raise: 16,2% First In Raise: 8,1% Aggr. Factor Pre Flop: 1,2 Post Flop Flop: 2,8 Turn: 2,6 River: 1,6 Total Post Flop: 2,4 Total: 1,8 Stealing Att. To Steal: 30% Folded SB To Steal: 79% Folded BB To Steak: 59,5% Har en Showdowns Won på 55,2% Kommentarer utifrån detta? Citera
all_ur_horses Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Postad 12 Oktober , 2006 Vpip och pfr är inte mkt att säga om, de ser bra ut givet att det är 5-6-handed för det mesta. Din wts anger du baserat på alla händer, och är alltså 11,5/35 = 32,8 % på de händer du ser floppen med. Denna siffra kombinerat med showdown won (55,2%) får väl anses okej i det undre skiktet. Skulle börja reagera om wts var under 30% eller showdown won under 50%, men det kan ju också röra sig om en kall period eller lägre limits där de flesta potter inte spelas HU. Så det är också svårt att säga nåt om så länge det inte blir extremt åt ett håll eller annat, och det är det inte. Du verkar något rädd för steaks eftersom du foldar BB ~60 % av gångerna för det. Det ser ut att vara mkt i överkant. En vettigare siffra är 40-45. Du borde ha postat dina blindstats också. Aggression factor-siffrorna ser ut att vara något uppåt väggarna. Dels antagligen för att din wts bara är 33 % (fler folds ger högre AF) och dels för att du helt enkelt bombar för mkt. Men som sagt, svårt att säga nåt generellt baserat på bara siffror utan att ha databasen tillgänglig. Citera
TheAnalyst Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Postad 12 Oktober , 2006 all_ur_horses vore väldigt tacksam om du kommenterar följande: Statistiken är för FLT SH (6 spelare). Siffrorna är från Poker Tracker. Vp$ip: 30% Vol Put$ in from SB: 41% Folded SB to steal: 84% Folded BB to steal: 37% Won$ WSF: 40% Went to SD: 34% Won$ at SD: 55% PF Raise: 18% Aggr. pre flop: 1,2 Aggr. flop: 2,4 Aggr. turn: 2,1 Aggr. river: 1,2 Aggr. total: 1,6 Citera
all_ur_horses Postad 13 Oktober , 2006 Rapport Postad 13 Oktober , 2006 TheAnalyst: Skulle gissa på att du spelat med oproportionerliga blinds (2/3, 3/5, 10/15, e.d.). Eftersom du foldar rätt mkt mot steals får du antagligen completa mycket, för mycket skulle jag säga om det var normala blinds. Din W$wsf är hyfsad för att se så många floppar som du gör. Wsd och wasd är heller inte mkt att snacka om. Sen vet jag inte varför alla har en stege neråt i AF-siffrorna. 1,2 ser för lågt ut på river. Men som sagt, svårt att säga nåt konkret såhär på rak arm. Med hela databasen skulle jag kunna rätta till alla era läckor. (Det är dock inget jag är intresserad av att göra, ska tilläggas.) Citera
elninjopink Postad 13 Oktober , 2006 Rapport Postad 13 Oktober , 2006 Jag verkar ha en väldigt hög preflop-raise jämfört med min vp$ip. Vp$ip ligger på 25,1 och pf-raise på 19,9. Är detta något jag bör ändra på, och vad är orsakerna? Edit: Borde jag kanske sortera ut bara 6-handed? Isf ligger Vp$ip på 21,9, och pf-raise på 16,9. För tight? Citera
Recommended Posts