Gå till innehåll

PLO - Bottenset på weak löst bord


Herodude

Recommended Posts

blir första hh'n som jag postar så jag reserverar mig lite för ev. misstag....

 

jag har precis börjat spela lite mer omaha hi, mest lirat th nl innan...

 

jag sitter på ett ganska weak löst bord kanske sett 5 - 10 händer så är rätt färsk här....

 

Game # 441277643 - Omaha High Pot Limit EUR 0,10/0,20 - Table "Yokosuka"

Game ended 2006-10-09 17:43:07 GMT+01:00

 

Players:

hero (EUR 22,45 in seat 1)

mrs-smith (EUR 5,25 in seat 2)

mustakirjo (EUR 14,00 in seat 3)

Asento69 (EUR 3,00 in seat 5)

 

Dealer: Asento69

Small Blind: hero (0,10)

Big Blind: mrs-smith (0,20)

 

hero was dealt: Ks - 8h - 8d - 3s

 

mustakirjo Call (0,20)

Asento69 Call (0,20)

hero Raise (0,30)

mrs-smith Call (0,20)

mustakirjo Call (0,20)

Asento69 Call (0,20)

 

är det fel att raisa pre med den här handen i sb??

 

Flop Ts - Qh - 8c

 

 

nitar bottensettet, vet inte om det som kommer verkligen är det optimala? eller ens bra över huvud taget? på grund av att det är ett såpass weaklöst så vill jag nästan kunna checkraisa på flop... med den här brädan... men det kanske är fel i tänket helt?

 

hero Check

mrs-smith Bet (0,20)

mustakirjo Fold

Asento69 Call (0,20)

herodude Raise (2,10)

mrs-smith Call (1,90)

Asento69 All-In (2,40)

hero Call (0,50)

mrs-smith Call (0,50)

kanske inte riktigt det jag hade hoppats på...

 

Turn Ts - Qh - 8c - Kh

 

herodude Check

mrs-smith All-In (2,25)

herodude Call (2,25)

 

River Ts - Qh - 8c - Kh - 9s

känns som det inte skulle kunna kommit värre kort för mig på turn och river... men men det känns inte som jag kan lägga mot bettet på turn...

 

jaja såga på! vad kan göras bättre? om man spelar så här i liknande situationer, kommer det löna sig i längden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade personligen försökt att hålla potten nere då det är för många kort som ger stege åt motspelarna. även om det parat sig på bordet hade du sittit med en kåk som inte är väldigt svårslagen med så många spelare. jag hade nog gjort en call på floppen och sedan lagt handen på turnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen hand att höja med. Du kan inte få nån stege och du har bara en chans till färg och det är inte nötfärg. Du floppar lägsta settet på en stegbräda vilket innebär att du i de flesta fall har en out här. Någon har redan stege och finns det högre triss/topp två par får du hoppas på lågt runner runner par/sista åttan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handen är skit preflop, men mot två shortstackade motståndare så kan du gott limpa pre för en halv BB. Raise är katastrofalt... fold fungerar absolut.

 

På flop är det bara att beta pott rakt ut, slår någon av lillstackarna om och storstacken foldar är det bara att stoppa in såsen (har någon högre set får du väl dra in en RR-färg). Check-raise känns som det absolut sämsta alternativet. Check-fold är till och med bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tackar för svaren kommer antagligen plåga er ett tag framöver med hh's men men

 

Tror inte att det är någon större idé. Du är alldeles för dålig för att det ska vara effektivaste sättet att bli bättre. Läs någon Omaha-guide till att börja med, så kan du lära dig det grundläggande den vägen och återkomma hit när frågorna blir mer avancerade.

 

Ola har skrivit en rätt bra guide till basic Omaha. Någon som har en länk till Herodude?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...