Gå till innehåll

NLT - Sviten, var gör jag mitt största fel?


parre

Recommended Posts

NLT - 10/20 på Sviten. Hela bordet köpte in sig för 2000, spelet har varit rätt lugnt förutom ett par explosionsartade potter då folk stoppat in mycket pengar med rätt marginella händer. Jag har inte spelat någon hand förbi floppen, i överlag har jag foldat oerhört mycket preflop.

 

Nu till handen. Det jag undrar över är var ni anser att jag gör mitt största fel - på vilken gata, och varför. Jag själv är rätt säker på när och hur jag gör det största felet (och hur jag borde spelat), men kan ju vara intressant att höra andras tankar.

 

(Det positiva med denna hand är väl förutom spelarspecifik infomration som jag fick att jag identifierat en rätt stor läcka i mitt spel som jag kan täppa igen - men det är irrelevant info).

 

Preflop:

 

Någon limpar, jag limpar 6 :club: 3 :club: i mittpos.

 

Någon mer synar, BB checkar.

 

Flop: (Pott: ca 100, 5 spelare)

 

A :heart: Q :spade: 3 :spade:

 

Fi1 betar ut 80, Fi2 synar, jag slår om till 220.

 

Båda synar.

 

Turn: (Pott: ca 800, 3 spelare)

 

A :heart: Q :spade: 3 :spade: 9 :diamond:

 

Fi1 betar 300.

Fi2 foldar.

Jag synar 300.

 

Fi1 säger nu "jag vet ju att du sitter på färgdraget, Parre".

 

River: (Pott: ca 1400, 2 spelare)

 

A :heart: Q :spade: 3 :spade: 9 :diamond: J :spade:

 

Fi1 checkar.

Jag går all-in för ca 1250 totalt.

 

Så - var, hur och när begår jag mitt största misstag? Resultaten i övrigt är helt irrelevanta, men det finns ett jättemisstag och (eventuellt) några andra mindre misstag i handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt mig:

 

Fel 1, höj preflop, hade du gjort det hade du förmodligen tagit ner potten redan på flopp alternativt turn (som då förmodligen blir check till dig).

 

Fel 2, slå om mer på flopp! Slår du om till ca 320 får du ut mer info, kallsyn=förmodligen flushdrag, omslag=set eller tvåpar och fold=par/dåligt flushdrag. Nu kan du få syn av många kalla händer på floppen som t ex A9 (tvåparar isf på turn) eller ett dåligt flushdrag.

 

Vad vill du representera? Eftersom du inte höjjer preflop tror ingen du har ett A och har du 33 och träffat set slår du om på turn. Visst du representerar en hand som 67s eller liknande nu och riverbeten är inte helt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minnucci tycker alltså fold flop... Varför jag vill in och bråka är väl en fråga jag ofta ställer mig...

 

Derra:

Enl. mig så är det fel läge att höja 63s preflop där, det kan komma omslag bakom från någon i pos (varpå jag får passa), jag är inte först in i potten, och genom att bara syna så ger jag mig själv möjligheten att syna eventuella preflophöjningar. Tycker syn är rätt med min hand i det läget.

 

Vad jag vill representera? På rivern representerar jag väl främst en färg, alt. set/tvåpar (även om dessa är konstigt spelade, men ex. en QJ som inte orkar passa mot lillbetet på turn).

 

Kör lite mer kommentarer så avslöjar jag mina tankar imorgon eller på måndag när jag har dator/nät :9

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Fi1 säger nu "jag vet ju att du sitter på färgdraget, Parre".

 

.

 

Raisen på flop är bra.

Fi bettar 300 i en pott på 800, känns som han jagar färgen själv och vill se en billig river, annars hade han väl bettat runt pott. Fi kan också ha ett A med dålig kicker och vill inte göra potten stor.

 

Tryck in turn för FE eller lägg. Lutar mer åt fold du är ju inte direkt committad.

 

Skulle tippa att Fi foldade sitt veka A på din allin eller visade en färg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Dessutom vann Lettland idag så allt är ju inte tilt va...)

"Lettland"? Parre är ju från Polen. Förstår inte vad ni pratar om.

 

PS, du vet att jag tycker du ska släppa på flopp... men jag är ju weak-tight

Det roliga här är att killen som skulle komma undan med sådana här moves inte vill göra dem medan personen som alla alltid tror bluffar likväl inte kan låta bli dem.

 

Parre, om du någonsin kan gå en helkväll utan att bluffa kommer du troligtvis gula hela bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det kanske inte läge att höja med 63 ur mittposition men om du inte gör det tycker jag det är dumt att representera en stark hand på en AQx flopp.

 

Förövrigt tycker jag alltid det är rätt att höja preflop med spekulativa händer från mittposition om dom ska spelas eftersom du förhoppningsvis kan isolera tillräckligt mycket för att få position, och därmed blir besluten lite enklare.

 

Som jag förstår det startar både du och fi med runt 200bb var, om detta stämmer är turnsynen inte helt katastrofal eftersom ni över 120 bb kvar i stacken. Men det intressanta är vad du skulle hittat på om inte en spader dök upp på river. Ge upp handen efter att ha lagt in 1/3 av din stack i potten? Ett annat dilemma är ju det faktum att fi själv kan sitta på färgdraget, även om inte randomfiskar på sviten betar ut med färgdraget på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken gata? Hela handen är fan tra la la (=

 

Höj mer på floppen.

 

300 in i 800 och du synar bara? Du kan knappt ha ett flushdrag där alltså. Du skulle GARANTI dega in på turn med flushdrag om du hade 1200 bakom när han visar sig så svag. Min gissning är dock att du hade gått all in på alla rivrar där han inte commitar sig. Man ska inte leta så febrilt över en gata man kan bluffa på ;)

 

River = hink och han borde checksyna dig. wp (=

 

Dock tänker inte han så långt, så det kan ju vara vettig bluff. Vem vet?

 

Edit; Även en slaskare som jag säger fold preflop, du blir väldigt ofta överflushad på Sviten eftersom INGEN släpper en suitedhand. Om du nu ska spela den skulle jag dock höjt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi kanske har lite koll på Parre iof och betar 300 på turn för han vill ha omslag, typ 333 eller AQ. Verkar iof galet att limpa AQ men värre saker han man ju sett på sviten.

 

Jag är en stor förespråkare för moves (framförallt i turneringar) och håller med om att det inte finns något tråkigare än abc-poker-spelare som foldar vid icke träff varje gång, MEN med dessa relativt små stackarna och på Sviten mot två personer tror jag det är dödsdömt att ens försöka. Och heter man Parre är det ännu mer dömsdömt.. med din image skulle du förmodligen kunna tjäna mycket klöver genom att bara sitta o ta betalt när du väl har ngt.. själv har man ganska lös image också på sviten vilket medför att man stoppar in med nötter varje gång på flopp o får syn av sjukaste händerna o sen efter dom dragit ut på river ständiga kommentaren: "Jag trodde du var tom, har ju sett dig spela förut!" ny hand ship it

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shahin: Visst är hela handen tra la la... :)

 

I och för sig sant att jag riskerar att bli överflushad på Sviten, men det är smällar man får ta. Med 100BB-stackar är det ju bara att betala av ifall någon hittar högre färg. Därför jag inte höjde preflop också, för att stackarna är jämförelsevis grunda.

 

Mitt största fel i handen är väl att jag överhuvudtaget fortsätter spela vidare efter bet-syn på floppen. Att squeeza två spelare med en skithand som har liten chans att förbättra sig är ju bara dödsdömt och committar mig själv till att bluffa någon senare gata (för hela stacken). Känns typ som en jätteläcka...

 

Derra: Du har f.ö. helt rätt, alltid lika kul när man har T7, floppen kommer T7x, man ställer för 3xPott först in i en sexvägspott och blir nersynad av J7... vad ska jag ha liksom? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat?

 

Han steker i flera minuter, får time på sig och synar med en sekund kvar. Tilt! Han sade att han tog synen främst för att jag stirrade ner honom och att det visst var en tell på att jag var svag... jag vet inte, mot folk jag inte spelat spec. mkt mot (nykter) och som jag inte har någon koll på hur de reagerar mot snack så brukar jag väl stirra ner dom, men det är en annan fråga :)

 

Han hade då AT och hittade synen och vann. Jag tiltade, satte mig i baren, drack öl, tiltade på backgammon och åkte hem. Standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AT känns ganska kall men känner han till dig synar han förmodligen mycket med tanke på eventuell read. Som sagt, därför movet var så kallt. Angående "stirra ner readen" så brukar den stämma ganska ofta, folk som sitter o tokglor en i ansiktet har en tendens att vara ganska svaga.. tyvärr har man ju åkt på lite minor när folk fejkat det där ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...