Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ont om postningar här på sistone. Här bidrar jag med en där jag va säker på jag hade bäst hand tills han allinar rivern. Fi är en superaggressiv spelare och hans read på mig är att jag är tiltad efter att precis torskat några stora potter. Han påstod han hade luft, men jag gissar 55. Några andra teorier?

Table 'Abidjan': $50-$50 No Limit HE (Real)

Seat 0: Hero ($6 372 in chips)

Seat 5: Fi3 ($3 362 in chips)

Seat 7: Fi2 ($7 724 in chips)

Seat 8: Fi1 ($1 715 in chips) (on the button)

Seat 9: Fi ($4 975 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

Dealt to Hero: Ac

Dealt to Hero: Jh

Fi : Post Blind ($25)

Hero : Post Blind ($50)

*** Pre-Flop *** :

Fi3 : Call ($50)

Fi2 : Fold

Fi1 : Fold

Fi : Call ($25)

Hero : Bet ($200)

Fi3 : Fold

Fi : Call ($200)

*** Flop *** : Ad 5h 2s

Fi : Check

Hero : Bet ($400)

Fi : Call ($400)

*** Turn *** : [ Ad 5h 2s ] 10h

Fi : Check

Hero : Bet ($1 000)

Fi : Call ($1 000)

*** River *** : [ Ad 5h 2s 10h ] 2h

Fi : Bet ($3 325)

Fi : All In ($3 325)

Hero : Fold

*** SUMMARY ***

Pot: $6 672 | Rake: $3

Board: [ Ad 5h 2s 10h 2h ]

Hero lost $1 650

Fi3 lost $50

Fi2 lost $0

Fi1 lost $0

Fi bet $4 975, collected $6 672, net $1 697

Postad

Det är precis det jag undrar. Fanns ju inte direkt några drag han kunde ha bluffat på. Det som talar emot 55 är att jag sett honom raisa från blind förut med låga par, vilket han inte gjorde nu. A5 eller A2 tror jag inte han hade spelat så passivt.

Vad får han och autoställa river? Gör han det ofta? vem är fi?
Postad

Till att börja med hade jag ofta checkat turn här. Det finns knappt några rimliga drag och det hade gett dig bättre chanser att få ett bet till av en sämre hand här tror jag. I så fall hade jag synat allt upp till pot på river och i övriga fall förlitat mig på read. Som alla förstår så slår du bara en ren bluff på river och det enda som skulle kunna få mig att syna är en mycket stark read. Instafold. A10, A2 och set/quads känns alla ganska rimliga.

Postad

Det är väl en ganska självklar fold logiskt sett. Men självklart har man fått en gut feeling och synat för att mötas av en totalbluff i en sådan här situation någon gång. Är inte back door flushen också en naggande möjlighet? Den hade jag personligen tänkt mer på än 55. Ahxh hoppas at du har tvåpar och ställer för värde på rivern...?