Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 238
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
sjukt konstigt spel av måns på river med trissen i 8or. sysslar grabben med...

Glimne Coacha Måns att fortsätta betta på Turn, inte bara på floppen.

Tyvärr så blev det rakt in i färgen och sedan fick han trissen och med så mycket i Potten känns syn ganska motiverat.

Dock så blev det lite fel allt annat =/

Postad

Så dåligt riverspel var det väl inte? Iofs kunde han ha check/synat men vad kan man kräva av nybörjare?

Postad
Vad e d med swartling?

Till Dilba: "Grattiiiiiis" (tänker: herregud flickan lilla, vad har du nuu ställt till med ...)

Var han inte lite väl glad?

jag fick intrycket att det var lite "söta du" över sättet han grattade. Hade killen vunnit hade han lagt fram kardan och basat ut "gratulerar!". Kändes lite förlöjligande ...

Postad
Dan "coachar" måns så att minst en kändis ska komma till finalbordet.

Dilba vinner.

Schwartling: "Ja, Dan, du lyckades med att få med en kändis!"

Dan: "Ja, jag tackar för det ..." :roll:

Ja, jag tänkte också på det. Kändes mycket logiskt. Men så är ju även her Glimne "sveriges inofficielle pokerorakel" (eller något liknande) så han kanske eeehhh använde telepati.

Postad

Tycker folk kan sluta kritisera deltagarnas spel (förrutom "proffsens" då.) Det är liksom självklart att proffsen ska lira kasst, de kan ju helt enkelt inte lira poker. Som att kritisera en microlimit fisk för att syna ai med typ A3..

De vi ska kritisera är tomtarna Glimne och Schwartling, de blir ju liksom betalda för att säga något klok. Tyvärr så verkar något bli fel när de tänker.. :cry:

Postad
Seriöst, vilka tomtar.

Ken var fan så mycket bättre i femman tidigare.

Oavsett vad man säger om pokerkunskap så kan jag itne förstå varför de har Dan Glimne där, han är ju sjukt gubbtråkig. Ken säger ju vad han känner för och är ju en underhållar - är inte detta underhållningspoker? Varför annars fler kändisar och färre proffs? Förstår inte hur det tänker ... Glimne kanske har procent i formatet.

Hur kan du tala så illa om Dan, han är ju nästan hela behållningen med pokermiljonen. Tillsammans tar Dan och Swartling omedveten komik till en helt annan nivå. Vad hade pokermiljonen varit utan Dans knivskarpa analyser och Swartlings klädsel, och dessutom så nailar ju Swartling repliken MUCK! varje gång :lol: Idag var det också fett med blytungt lol när Swartling tog av sig sina glasögon i varje scen 8-)

Postad

Trodde inte att Pokermiljonen kunde bli sämre än förra säsongen men där hade jag fel. Det värsta är ju nästan att det inte finns någon som helst spänning. Dem visar så få händer mellan allt skitsnack att varje gång en hand visas så åker nån ut. Inte så svårt att gissa vad som kommer hända när shortstacken ställer in när dem hoppat 5 blindsnivåer.

Sen var det ju kul att se Sagström lira, man fick inte se honom vinna en enda pott innan han åkte ut.

Han där där Goran var också kul att se. Första potten man fick se honom i så ställde han in med 43k utan att man hade nån aning om hur han hade fått tag på dem chipsen.

Den andra kvalspelaren var också en trevlig bekantskap, i första handen så dubblar han nästan med nötfärgen. Nästa gång man får se honom ställer han in som shortstack och åker ut.

För övrigt så sa ju Glimne i City i morse att Dilba skulle vinna så det hade inte varit så spännande i alla fall men lite mer poker hade ju varit kul att se.

Postad

Fan, vilka gnällkärringar det var i den här tråden då :D

Själv stänger jag av när jag ser något som jag anser undermåligt.

Jag tyckte programmet höll normal PM klass och eftersom jag fortsätter titta så är det tillräckligt bra för att underhålla mig.

Postad

SJUKT dåligt verkligen. Snubben som kom 2a verkade sitta chipleader hela tiden men inte fan fick man se någonting utav honom typ. Analyserna lika vidriga att lyssna på som vanligt, och som sagt. Varje hand dom visar åker ju någon ut. Och sen HU liksom. "Ja nu är dom all in". "Och där är dom all in igen" *slut*.

suck.

Postad
programtiden är ju en timme, men på något märkligt vis hinner dom ändå inte visa mer än 5-6 händer på hela programmet??

Kom igen nu, de måste ju såklart fokusera på UNDERHÅLLNINGEN! :)

Postad
programtiden är ju en timme, men på något märkligt vis hinner dom ändå inte visa mer än 5-6 händer på hela programmet??

Kom igen nu, de måste ju såklart fokusera på UNDERHÅLLNINGEN! :)

Det roligaste med hela programmet är ju att gå in på det här forumet efteråt och läsa när alla dissar Swartling, Glimne och resten av tomteskaran. 8-)

Och då är det ju jävligt illa...

Postad

Glimne Coacha Måns att fortsätta betta på Turn, inte bara på floppen.

Tyvärr så blev det rakt in i färgen och sedan fick han trissen och med så mycket i Potten känns syn ganska motiverat.

Dock så blev det lite fel allt annat =/

Detta var ju det roligaste med hela programet. Mons bettade flopp och turn med 88. Floppen var T hög. Sen som sagt så bettade han ju rivern med när han fick triss.

Sen skryter Dan om hur han coachade Mons. Lärde honom hur man "skuter andra pipan".

Om det inte vore för den coachningen hade nog inte Mons bettat in i två pers, varav ena reraisade preflop. Och sen bettat turn också.

Imo ett helt värdelöst program. Alla som är intresserade av poker ville se en sak. Erik123! Av honom fick man inte se mycket.

Postad

Men pojkar och flickor...

Det här är säsong fyra av pokermiljonen. De tidigare avsnitten har varit urusla. Vad förväntar ni er.

Sluta kolal, helt enkelt. Jag förstår inte varför ni pinar er igenom en timmes undermålig "underhållning".

Sluta, sluta, sluta...

Postad
Men pojkar och flickor...

Det här är säsong fyra av pokermiljonen. De tidigare avsnitten har varit urusla. Vad förväntar ni er.

Sluta kolal, helt enkelt. Jag förstår inte varför ni pinar er igenom en timmes undermålig "underhållning".

Sluta, sluta, sluta...

Att pina sig är en del av livet :D

Men det är kärring-gnället dagen efter jag inte förstår? Höjer det njutningen/pinan eller vad är grejen.

Postad

det roligatse var väl erik mot dilba, erik hade raisat med 57s tror jag det var.

flopp typ AAQ eller något. erik checkar och dan säger något i stil med "nej erik, nu tappar du inititivet i handen" precis som han var en av de andra nybörjarna och inte en av världens mest framgångsrika nätspelare.