Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vem har så stort inflytande på Ken att han kan ställa ultimatum bakom ett anonymt nick på ett pokerforum och få Ken att gå ut med ett öppet brev?

Vem känner till mest i den här skandalen förutom Ken?

Vem har mest att tjäna på att Ken åker dit?

Jag ser bara ett alternativ.

Martin de Knijff

Håller ni med eller har ni nåt annat förslag

Postad
Vem har så stort inflytande på Ken att han kan ställa ultimatum bakom ett anonymt nick på ett pokerforum och få Ken att gå ut med ett öppet brev?

Martin de Knijff

vad har han att tjäna på att Ken åker dit? mer spekualtioner är väl inte direkt det som behövs?

Postad

Som jag nyss skrev i en annan tråd som svar på ditt inlägg:

Jag har läst Tystnadens två inlägg på ProSharks forum. Jag har nu även läst alla artiklar av Kniven på Expressen.se. Det finns gemensamma beröringspunkter i språkbruket så det är nog ingen jättechansning att tro att det är samma person även om jag inte är hundra på det.

Postad

Martin de Knijff

vad har han att tjäna på att Ken åker dit? mer spekualtioner är väl inte direkt det som behövs?

Han får publicitet som "offret", och Martinspoker lär väl inte få färre spelare?

Jämför Knivens artiklar med tystnadens inlägg, likheterna är skrämmande

Postad
Kan någon länka till Tystnadens inlägg. Hittar inget.

Denna bjuder jag på. Saxat från Flashback.

Igår, 22:21 #1

HurricaneGilber

Medlem

Reg.datum: Sep 2006

--------------------------------------------------------------------------------

Som det har framgått i flera pokerforum i Sverige så är det något pokerproffs som vill vara anonym som säger säg ha konkreta bevis på att flera andra proffs som har fuskat likt det Ken Lennaard anklagas för. Vem fan kan den här grabben/gubben vara?

Tystnadens första inlägg på Prosharks, 2 okt

Det jag kommer gå ut med nu förklaras bara en gång, så var uppmärksamma. Detta är första och sista gången ni ser mig här på Prosharks så jag har inte för avsikt att gå ut med min identitet. Jag är yrkesspelare och har varit detta i ett flertal år, båda på internet och livespel, och jag känner flera av de "tunga" namnen. Jag själv har väl nått hyfsade resultat inom livespel. Jag vill härmed förklara lite av det bakom Ken Lennaard.

Jag vet hur det ligger till med Ken Lennaard och om han är skyldig eller inte är upp till mig att berätta för er, det får han kommentera och förklara när han känner sig redo. Hur Mikael Westerlund fungerar vet jag inte heller när han skriver att Ken till 100% skyldig även om han har hört det i tredje hand så att säga, samtidigt som han totalt lämnar ut sin vän utan att vara riktigt säker själv.

Tyvärr är sådana här blåsningar och fusk mer vanliga än man tror, och min förhoppning med det här inlägget är att alla som känner till fusk likt detta påstående går ut med det och "sätter dit" samtliga bluffmakare. Jag vet att det finns dem som känner till det och tillsammans tycker jag att vi går ut med det och får bort de här svinen ur svensk poker för alltid.

Jag har iallafall bestämt mig för följande: Om inget händer innan den 31:a Oktober så kommer Aftonbladet få ett långt brev med alla bluffmakare, OSMINKAT, det blir ett par toppnamn som åker med. Det vet ni.

Så jag ber därför er, pokerspelare, som känner till det här, vilket jag vet att ni gör, tar ert ansvar och rensar rent i poker-Sverige. Annars tappar vi och pokern trovärdighet, och pokern som gått så mycket framåt i det här landet. Speciellt vi som spelar proffessionellt förlorar på det här eftersom vi ska föregå med gott exempel, precis som "Foppa" i hockey eller Zlatan i fotbollen. Så nu tar vi gemensamt vårat ansvar!

Avslutningsvis: Om Ken faller, faller han inte ensam.

Tystnadens andra inlägg på Prosharks, 3 okt

Hej, jag skrev i föregående inlägg att jag bara skulle skriva ett inlägg, det lämnade tyvärr väldigt mycket spekulationer har jag blivit informerad om, så därför gör jag nu ett till försök. Jag gör en Mikael Westerlund genom att gå ut igen trots att jag tidigare sagt att det var den enda gången jag skulle kommentera ärendet.

Nu när det har framkommit att Mr. Poker själv, Ken Lennaárd, har planerat en blåsning tillsammans med en rysk skojare. Det hade jag aldrig hört talas om, eller kunnat ana, då jag anser att Ken är en fantastisk människa trots att jag aldrig har kommit honom nära in på livet. Jag har ingen personlig relation till Herr Lennaárd och har forskat i ”fallet” en längre tid och bildat mig en solkklar uppfattning.

Ken har framställts som den enda fula fisken, enligt mitt tycke så är våran bransch full av idioter och rent utsagt giriga kräk som gör vad som helst för pengar. Jag vill poängtera att det inte är upp till mig att ”sätta dit” Lennaárd, det får Ken kommentera själv, trots att jag vet hur det ligger till. Jag är övertygad i fallet men saknar konkreta bevis, vilket man är tvungen till i dagens läge, så Mikael Westerlund som går ut i tredje hand och påstår att Ken till hundra procent är skyldig tycker jag att man ska ta med en nypa salt. Mikael måste ändå respekteras för att han fullkomligt offrar sitt anseende för att ”sätta dit” en fuskare, mycket ädelt av Mikael, men trots det dumt eftersom han som sagt inte har de viktiga bevisen, ord står precis emot ord i nuläget.

Saken är den, att jag skickar detta till er på Prosharks är att mitt förtroende för pressen och framför allt kvällstidningar är lika med noll.

Jag känner till minst tre konkreta fall där rent fusk har begåtts av någon/några av Sveriges skickligaste och mest erkända spelare, i olika sammanhang, och ett flertal där jag inte lyckats skaffa fram konkreta bevis ännu.

Jag kommer inte att lägga mig i det som sker runt Ken Lennaárd, utan fokuserar på andra eftersom Kens fall i stort sett bara väntar på bra bevis, eller motbevis. Som jag nämnde i mitt inlägg så kommer jag personligen vandra till Aftonbladet den 31:a okt om min rapport nått önskat resultat, ge mig till känna och överlämna min fullständiga rapport. Jag kommer att ge den till Aftonbladet först, eftersom mitt mål är att rensa poker-Sverige ifrån ”slödder”, och inte ens Sveriges största dagstidning kan nobba något sådant relevant om våran nya folksport, poker.

Det klämmer mig oerhört att sådana trevliga personligheter, gör vad som helst för att tjäna ett par kronor. Jag vill inte att det ska ryktas om pokern som något ”bluff och båg”. Till min hjälp har jag endast diskret lyckats få tag på en nära vän och ett av Sveriges mest respekterade pokerproffs, han har figurerat i tv och är en duktig spelare och en underbar människa, han är faktiskt den enda jag hitintills känner att jag kan lita på till hundra procent i det här fallet.

Min främsta tanke med det här brevet är att personer som ägnat sig åt sådant här ”svineri”, eller framförallt, personer med anknytning till fuskarna, helt enkelt erkänner sig besegrade, det är mycket mer respektingivande att ta bladet från munnen och erkänna än att bli avslöjad.

Tiden när pokern ansågs som suspekt och lömsk måste vara förbli. Såklart vet jag att följderna med detta brev väcker spekulationer, det har jag redan hört på kommentarerna på mitt första inlägg, och det är ju naturligtvis omöjligt att det inte spekuleras, det är sunt i lagom mängd, dock skadligt i för stor, vilket är svårt att undvika.

Nu kan man tycka vad man vill om oss yrkesspelare, men fusk, är definitivt inget som man ska anklaga oss för. Hela Ken-historian vill jag inte blanda mig i mer, han är inte den enda som ska hängas oavsett vad som kommer fram om honom, och det känns faktiskt som om det fallet kommer att lösas åt något håll under en snar framtid.

Det finns anledning för vissa yrkesspelare där ute att vara oroliga, i alla fall de som inte kör med rent mjöl i påsen. Jag kommer i min rapport att lägga fram alla korten på bordet, redovisa samtliga källor samt kunna binda de anklagade till ”brotten”, med förhoppning att de försvinner ifrån svensk poker.

Jag vill även tillägga att det är skam att jag är den första som ens tänkt tanken på någon form av avslöjanden, trots att flera personer känner till eländet. Och därför vill jag ha min chans, risken finns att trovärdighet förloras och personer som i hör hemma i pokern lämnas orörda om det inte sker något radikalt, snabbt Jag kommer därför inte ägna allt för mycket tid åt spel, det här blir min prioritet nummer 1.

Så jag hoppas att detta brev och även min rapport får pokern att återgå till vardagen. Pokern är här för att stanna och så ska det förbli.

Avslutningsvis: Jag hoppas att ni accepterar och respekterar min anonymitet, jag kommer att kämpa för svensk poker och hoppas ni gör det samma.

PS. Inlägget skrevs innan Kens förklaring kom ut, all heder åt Ken.

Postad

Klart så in i helvete det inte är Kniven. För det första skriver han ju rakt ut att det inte är det, inget i texten tyder på att det är nån som är inblandad, och dessutom är Kniven analfabet och skulle inte få ihop två korrekta meningar i följd om han ens försökte en vecka.