Gå till innehåll

Myt4z - Vakter, Vakter! DOM TAR ALLT MITT GUUUUULD!


Myt4z

Recommended Posts

Lirat sngs och cashgame idag en stund. Nästan gulat rullen, främst på skottning. HAr ca 1000 kr kvar. Får se när ja orkar mig på grinden igen, men då får de bli från botten.

 

Återkommer när jag orkar skriva här igen, just nu är bara pokern tråkig.

 

Smek Out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tråkigt att det gått så dåligt för dig. Jag vet hur det känns att ha motgångar. Men du verkar inte vara så bra på att hålla dig till dina egna "regler". Det kanske är något du behöver jobba på. Att till 100% följa dina egna BR krav. Det minskar ju risken att gula oerhört och ökar chansen att bli bra och vinnande pokerspelare, i längden.

 

Hoppas du gör det som känns bäst. Poker ska ju vara kul, annars kan det kvitta. Men om du kommer tillbaks, så se detta som en lärdom du behövde för att kunna ta dig framåt i din utveckling.

 

Jaja, massa babbel. Ha de gott..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att det gått så dåligt för dig. Jag vet hur det känns att ha motgångar. Men du verkar inte vara så bra på att hålla dig till dina egna "regler". Det kanske är något du behöver jobba på. Att till 100% följa dina egna BR krav. Det minskar ju risken att gula oerhört och ökar chansen att bli bra och vinnande pokerspelare, i längden.

 

Hoppas du gör det som känns bäst. Poker ska ju vara kul, annars kan det kvitta. Men om du kommer tillbaks, så se detta som en lärdom du behövde för att kunna ta dig framåt i din utveckling.

 

Jaja, massa babbel. Ha de gott..

 

Helt rätt mannen, ska ta och fundera lite på det hela. Förmodligen kommer jag lira snart igen. Men behöver en paus så att jag verkligen följer BR kraven. När det gick bra på pokern, då var detta en av grunderna. Varför jag inte följer de längre vet jag inte. För otålig antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, knappt spelat ngn poker senaste tiden. Funtat lite på hur jag ska starta upp igen. Troligtvis blir det ikväll eller imorgon som jag startar upp. Har tänkt byta från svs ett tag, vill ha lite omväxling. Har tänkt sätta in 600-650$ och lira NL50. Förslag på site? Ska finnas rb och helst god trafik.

 

Ska jobba efter att ha 25-30 inköp per nivå, då jag känner att jag inte lirar bra när jag inte har en stor rulle.

 

Alltså börjar jag underrullad, men NL50 skall jag klara av tillsammans med RB.

Kliver upp till NL100 när jag har ca 2500-3000$.

 

Som sagt, kom med förslag på sjysst site, helst skattefri och RB, gärna nå sjyssta turneringar också.

 

Återkommer så snart jag bestämt mig för site.

 

Go smek!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valet föll på Betsafe, Cryptologic nätverket. Satte 600$ och har tänkt lira NL50. Dvs 12 inköp börjar jag med. Ska sträva efter att ha 20-30 inköp på den nivån jag lirar på, och detta ökar i takt med högre nivåer.

 

Nystart:

 

600$

 

Ska grinda ngn timme nu har jag tänkt, återkommer senare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började väl tyvärr inte allt för bra denna nystart. Backade ca 5 inköp, dels på en del dåliga beslut, men tyvärr också på en hel del oflyt. Hade hoppats att det skulle vända nu, att jag skulle få riggen med mig.

 

Tar lite tid att vänja sig med nya klienten och spelet på nätverket. Rätt annorlunda sett till Svs. Fanns dock en hel del fiskar.

Försöker få in statsen till PT, men det verkar inte funka. Ngn som vet hur man gör för att få in HHs från Betsafe? Behövs ngn converter?

 

Tänkte sammanfatta resultaten per dag, för att sedan summera det veckovis, samt månadsvis. Vill även skriva ut antal händer, men får det inte riktigt att funka med PT som sagt. Kom gärna med tips om hur jag löser detta. Har tänkt försöka snitta 1000-1500 händer per session.

 

7/5-08 -256$

 

Rulle: 344$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena manne, kul du kör igen. Tråkigt dock med motgång i nystarten, lägg upp lite händer så kanske du kan få lite feedback på ditt spel. Försök att spela tajt nu när du har liten rulle för nivån...

 

GL man!

 

Tjena!

 

Tack tack, ska börja lägga upp lite mer HHs här. Kände att jag lirade lite väl löst igår i vissa lägen, och de va dessa som kostade.

Vet du hur man fixar in HHs till PT från Cryptologic nätverket?

Ngn som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Färdigspelat för idag. Tyvärr fortsatte nedåt trenden. Backade en del idag, och det ser väl inte allt för ljust ut. Torskade en del i början av sessionen, främst dåligt spel. Men givetvis ett par sköna KK mot AA, och QQ mot KK. Slår aldrig fel:-) Får se om jag lyckas ta mig ur detta, ser som sagt mörkt ut. Tog en paus en stund i mitten av sessionen. Spelade efter det mkt bra och tog tillbaka en del. Tyvärr tappade ja ungefär 1 inköp i slutet av kvällen.

 

7/5-08 -256$

8/5-08 -165$

Rulle: 179$

 

Endast 3 inköp kvar på NL50. Lirat lite NL25 också, så lär väl fortsätta en del där också. Har spelat in ca 300/5000 poäng för 500$ bonusen...så det är en bit kvar kan man lungt säga. Får se hur mkt ja hinner rejka till första utbetalningen som sker den 16:e. Tar jag igen ngt inköp tills dess, så bör rullen få sig en boost när rbn kommer. Kände iaf att jag spelade mkt bättre än igår, men är inte i närheten av att hitta formen ännu.

 

Har inte direkt några intressanta HHs från dagens spelande. Ska se om det dyker upp under morrondagens pass.

 

Gn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär ja, äntligen en plus session sen nystarten. Ruskigt skönt, främst spelat NL25 och lite NL50. Så hamnade på ca 60$ upp. Hade även 300 kr på svs kvar,lirade en 100krs sng som ja kom 3a i. Pengarna där redovisar ja dock inte i rullen. Även fått 50$ på Party Poker som jag tänkt lira lite FL med. Om jag lyckas rejka de poäng som krävs. Då lär jag flytta över de till Betfair.

 

7/5-08 -256$

8/5-08 -165$

9/5-08 + 62$

Rulle: 241$

 

Ska även posta en jäklit tveksam spelad hand från min sida. Kommentera på!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi spelar väldigt löst, och aggro. Jag har bara visat solida händer hittills.

CRAI på flopp?

 

Game #7050203294: Hold'em NL ($0.25/$0.50) - 2008/05/09 - 23:39:52 (CET)

Table "Hundreds" Seat 6 is the button.

Seat 1: Sm3kmej ($74.15 in chips)

Seat 2: waulinho ($48.90 in chips)

Seat 3: mrvip ($49.95 in chips)

Seat 4: waxer ($152.15 in chips)

Seat 5: 2tio1 ($50 in chips)

Seat 6: TryMi ($48.50 in chips)

Sm3kmej: posts small blind $0.25

waulinho: posts big blind $0.50

----- HOLE CARDS -----

dealt to Sm3kmej 5 of Diamonds4 of Diamonds

mrvip: folds

waxer: folds

2tio1: raises to $1.75

TryMi: folds

Sm3kmej: calls $1.50

waulinho: calls $1.25

----- FLOP ----- 8 of Clubs3 of Diamonds2 of Diamonds

Sm3kmej: checks

waulinho: bets $3

2tio1: raises to $13

Sm3kmej: calls $13

waulinho: folds

----- TURN ----- 8 of Clubs3 of Diamonds 2 of Diamonds5 of Clubs

Sm3kmej: checks

2tio1: bets $35.25 and is all-in

Sm3kmej: calls $35.25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men AI turn.

 

Edit: Föreslår att du oftast foldar pre OOP också.

 

Du tycker jag ska dega in först ut på turn alltså? Jo, brukar inte spela dessa händer ur pos, men då detta var ett rejält mogg så tänkte ja att jag tar hela inköpet om jag träffar fint. Han spelade som sagt väldigt löst och kan dega in med mellanpar mm.

 

Hur resonerar du med AI på turn? Utveckla gärna resonemanget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tycker jag ska dega in först ut på turn alltså? Jo, brukar inte spela dessa händer ur pos, men då detta var ett rejält mogg så tänkte ja att jag tar hela inköpet om jag träffar fint. Han spelade som sagt väldigt löst och kan dega in med mellanpar mm.

 

Hur resonerar du med AI på turn? Utveckla gärna resonemanget.

 

Uuuh, du slipper dra ut mediokra mellanpar som eventuellt släpper mot en push? Du tar samtidigt bort chansen för han att folda om du sätter river (om han nu checkar bakom med whatever he has). Dessutom så "bluffar" du och tar bort chansen för honom att bluffa dig. Du vill inte att han ska trycka t.ex. ett högre färgdrag här.

 

Nu har du i och för sig träffat 5an som ger dig överhand mot till exempel andra färgdrag och så vidare, men standardspelet är fortf. push.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uuuh, du slipper dra ut mediokra mellanpar som eventuellt släpper mot en push? Du tar samtidigt bort chansen för han att folda om du sätter river (om han nu checkar bakom med whatever he has). Dessutom så "bluffar" du och tar bort chansen för honom att bluffa dig. Du vill inte att han ska trycka t.ex. ett högre färgdrag här.

 

Nu har du i och för sig träffat 5an som ger dig överhand mot till exempel andra färgdrag och så vidare, men standardspelet är fortf. push.

 

Mkt väl förklarat, tack!

Håller med i allt du skrivit, satt och funderade lite igår efter det att handen utspelat sig. Då var det framför allt turnspelet jag var fundersam över. Väljer din linje nästa gång.

 

Resultatet i denna hand blev superfiskig. Han viker upp 89ruter, river kommer Klöver A som ger mig stege. Var en konstig känsla att få dra ut, inte ofta man gör det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte haft tid att skriva på några dagar, så tänkte uppdatera nu. Har gått fortsatt trögt sen senaste rapporteringen. Mestadels lirat NL25, men även en del NL50. Var som lägst nere på ca 50$ men har jobbat upp till ca 150$ igen.

Alltså backade jag 450$ första veckan, ingen rolig start. Spelat in ca 570/5000 poäng för 500$ bonusen, så det är en bra bit kvar. Har dock inte bråttom, det får ta den tid det tar, så länge jag inte gular. Lite RB trillar in den 16e, för tillfället är det ca 65$ som jag bör få tillbaka.

 

Maj

Vecka 1: -452$

 

Rulle: 148$

 

Ska även redovisa antal händer, har dock inte den infon nu. Är kring 6 000 har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss satt mig vid bordet, ingen read på fi alltså.

Hur spelar rivern och varför? Beta ut? CR? Check syna?

 

Game #7100968534: Hold'em NL ($0.25/$0.50) - 2008/05/14 - 22:05:21 (CET)

Table "Hundreds" Seat 6 is the button.

Seat 1: pinkdonky ($66.50 in chips)

Seat 2: Epic ($52.45 in chips)

Seat 3: waxer ($40.50 in chips)

Seat 4: Sm3kmej ($50 in chips)

Seat 5: orkoo ($48.30 in chips)

Seat 6: treasure ($42.74 in chips)

pinkdonky: posts small blind $0.25

Epic: posts big blind $0.50

----- HOLE CARDS -----

dealt to Sm3kmej Jack of ClubsAce of Hearts

waxer: folds

Sm3kmej: raises to $2

orkoo: folds

treasure: calls $2

pinkdonky: folds

Epic: calls $1.50

----- FLOP ----- 3 of Hearts2 of Hearts2 of Clubs

Epic: checks

Sm3kmej: bets $4.50

treasure: calls $4.50

Epic: folds

----- TURN ----- 3 of Hearts2 of Hearts 2 of Clubs8 of Clubs

pinkdonky sits out

Sm3kmej: bets $10.50

treasure: calls $10.50

----- RIVER ----- 3 of Hearts2 of Hearts2 of Clubs 8 of ClubsJack of Diamonds

Sm3kmej: checks

treasure: checks

----- SHOW DOWN -----

Sm3kmej: shows Jack of ClubsAce of Hearts (Two Pairs, Jacks and Twos, Ace high)

treasure: mucks hand 9 of Clubs9 of Diamonds

Sm3kmej collected $34.45 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $36.25 Main pot $34.45 Rake $1.80

Board 3 of Hearts2 of Hearts2 of Clubs8 of ClubsJack of Diamonds

Seat 1: pinkdonky (small blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: Epic (big blind) folded on the Flop

Seat 3: waxer folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Sm3kmej showed Jack of ClubsAce of Hearts and won ($34.45) with Two Pairs, Jacks and Twos, Ace high

Seat 5: orkoo folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: treasure (button) mucked 9 of Clubs9 of Diamonds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, första riktigt bra passet sen nystarten. Riktigt skönt. Idag fick äntligen lite höga pockets stå, samt att min tajming idag satt riktigt fint. I övrigt "spelade" jag inte så mkt, utan det var mest ABC, vilket funkar fint på denna nivå. Lirade även 2 st MTTs som totalt kostade ca 20$, nådde ingen större framgång i ngn av dom dessvärre. Har inte hittat ngn intressant HH heller. Har spelat in 660/5000 mpps på bonusen nu, wow!8-)

 

Ngn som vet hur man får HHs från Cryptologic till PT? Kör PO för tillfället, och tycker inte det är lika mysigt.

 

Maj

Vecka 1:-452$ ca 5000 händer

14/5-08 : +150$

 

Rulle: 298$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara nämna ett pokerklipp jag såg igår. Polarn skickade det till mig.

 

Det är Jennifer Tilly mot Antonius, JJ vs T8s. Där Tilly i pos checkar ner nötkåken. Ngn som har länken till videon, och vet vilken jag menar? Minen som Ivey har vid showdown är priceless...haha...hon nämner efter showdown att hon satte honom på fyrtal:roll:

 

Ska försöka hitta någon timmes grind ikväll, då RBn ska dimpa ner på kontot imorgon så vore det fint att rejka in några dollares till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss satt mig vid bordet, ingen read på fi alltså.

Hur spelar rivern och varför? Beta ut? CR? Check syna?

 

Game #7100968534: Hold'em NL ($0.25/$0.50) - 2008/05/14 - 22:05:21 (CET)

Table "Hundreds" Seat 6 is the button.

Seat 1: pinkdonky ($66.50 in chips)

Seat 2: Epic ($52.45 in chips)

Seat 3: waxer ($40.50 in chips)

Seat 4: Sm3kmej ($50 in chips)

Seat 5: orkoo ($48.30 in chips)

Seat 6: treasure ($42.74 in chips)

pinkdonky: posts small blind $0.25

Epic: posts big blind $0.50

----- HOLE CARDS -----

dealt to Sm3kmej Jack of ClubsAce of Hearts

waxer: folds

Sm3kmej: raises to $2

orkoo: folds

treasure: calls $2

pinkdonky: folds

Epic: calls $1.50

----- FLOP ----- 3 of Hearts2 of Hearts2 of Clubs

Epic: checks

Sm3kmej: bets $4.50

treasure: calls $4.50

Epic: folds

----- TURN ----- 3 of Hearts2 of Hearts 2 of Clubs8 of Clubs

pinkdonky sits out

Sm3kmej: bets $10.50

treasure: calls $10.50

----- RIVER ----- 3 of Hearts2 of Hearts2 of Clubs 8 of ClubsJack of Diamonds

Sm3kmej: checks

treasure: checks

----- SHOW DOWN -----

Sm3kmej: shows Jack of ClubsAce of Hearts (Two Pairs, Jacks and Twos, Ace high)

treasure: mucks hand 9 of Clubs9 of Diamonds

Sm3kmej collected $34.45 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $36.25 Main pot $34.45 Rake $1.80

Board 3 of Hearts2 of Hearts2 of Clubs8 of ClubsJack of Diamonds

Seat 1: pinkdonky (small blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: Epic (big blind) folded on the Flop

Seat 3: waxer folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Sm3kmej showed Jack of ClubsAce of Hearts and won ($34.45) with Two Pairs, Jacks and Twos, Ace high

Seat 5: orkoo folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: treasure (button) mucked 9 of Clubs9 of Diamonds

 

Valuetown, alltid. Samma betsize som de andra gatorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kände det jag med, att jag borde gjort valuebet. Hade hoppats att han skulle beta ut på rivern. Men men, valuebet där känns som rätt väg att gå.

 

Ska grinda lite nu har jag tänkt, samt lira en 1200€ garanterad. 10€ inköp. Börjar om ca 10 min.

 

Ska försöka lira mestadels NL50 idag har jag tänkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...