Gå till innehåll

Myt4z - Vakter, Vakter! DOM TAR ALLT MITT GUUUUULD!


Myt4z

Recommended Posts

I hand 1 reraisar jag oftast floppen om inte så går jag för att checkraisa blank turn. De jobbiga är att de finns en hel del actiondödade som kan komma turn samt att vi sitter ur poss så fi kan kontrollera potten.

 

Hand 2: Känns helt ok, som du säger är det bara osis att han har den hand han har. Skippa att lägga fram resultaten nästa gång kanske? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

I hand 1 reraisar jag oftast floppen om inte så går jag för att checkraisa blank turn. De jobbiga är att de finns en hel del actiondödade som kan komma turn samt att vi sitter ur poss så fi kan kontrollera potten.

 

Hand 2: Känns helt ok, som du säger är det bara osis att han har den hand han har. Skippa att lägga fram resultaten nästa gång kanske? =)

 

Ty för kommentarerna!

 

Yes, skippar att lägga ut ressen nästa gång. Glömde det igår:-)

Känner mer och mer att jag gillar att få in det på turn i hand 1.

 

Hand 2 står jag som sagt fast vid att jag gillar spelet, även om det kanske är bättre att ta den linjen mot en bra fi? Visserligen har vi ju inget emot att få syn av ngt pocket som inte träffat. Men smaskigast är ju att få en fold där:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att jag linjen är bättre mot en bra fi. Vi kommer ju alltid ha riktigt gott om outs vid syn. Samt att vi krämar ur han ett bet som vi inte får om vi 2 barrerlar och han lägger sig. Kommer btw testa nåra sessions med samma coach som dig =)

 

Låter klokt! Jag är mkt nöjd med honom!

 

Btw, hur visste du vilken coach jag har? Pma gärna;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 craiar jag nog på turn. B3b på flopp känns starkt, och du jagar nog bort många händer som du slår då.

 

Hand 2 skulle jag nog beta turn igen. Fast är väldigt FI-beroende, gillar han att raisa mkt eller är han mer station?

 

I hand 2 är fi fiskig, han har gjort många konstiga spel. Var rätt säker på att han skulle beta ut om vi checkade till honom. Samtidigt känner jag att det inte gör ngt om han checkar bakom och ger oss ett frikort.

 

Då återstår det däremot hur ofta vi bluffar på rivern de ggr vi missar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I hand 2 är fi fiskig, han har gjort många konstiga spel. Var rätt säker på att han skulle beta ut om vi checkade till honom. Samtidigt känner jag att det inte gör ngt om han checkar bakom och ger oss ett frikort.

 

Då återstår det däremot hur ofta vi bluffar på rivern de ggr vi missar.

 

Okej. Jo, crai turn är helt okej här egentligen, visar en del styrka. Kollade lite ranges och tror du har ca 30% mot FIs range. (set, tp, 2par, några fd), så jag tror FI måste kunna folda litegrann här. Så som ni sagt tidigare kanske det är ett bättre spel mot en kompetent FI.

 

Vet inte riktigt hur ofta FI gillar att göra herosyner osv. Men gillar han att göra det kan jag nog tänka mig c/f. Har han låg wtsd kan jag nog tänka mig att pusha en del.

 

Klurig hand faktiskt, vet inte riktigt vilken linje jag gillar mot just denna FI. :-) Tänkte lite på c/s i början och sen crai river om ngt av dragen sitter. Fast det beror ju också lite på hur aggressiv FI är på river. Annars är det nog en bekväm c/f vid blank.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Jo, crai turn är helt okej här egentligen, visar en del styrka. Kollade lite ranges och tror du har ca 30% mot FIs range. (set, tp, 2par, några fd), så jag tror FI måste kunna folda litegrann här. Så som ni sagt tidigare kanske det är ett bättre spel mot en kompetent FI.

 

Vet inte riktigt hur ofta FI gillar att göra herosyner osv. Men gillar han att göra det kan jag nog tänka mig c/f. Har han låg wtsd kan jag nog tänka mig att pusha en del.

 

Klurig hand faktiskt, vet inte riktigt vilken linje jag gillar mot just denna FI. :-) Tänkte lite på c/s i början och sen crai river om ngt av dragen sitter. Fast det beror ju också lite på hur aggressiv FI är på river. Annars är det nog en bekväm c/f vid blank.

 

 

Kloka tankar! Håller med dig i ditt resonemang. Vilka linjer vi väljer att ta i handen beror väldigt mkt på FI i detta läge känner jag. Jag hade väl inte tok koll på Fi i fråga, men han var iaf mkt fiskig. Kände iaf att CR var en bra linje att ta på turn, samt att jag och coachen ville pröva lite olika linjer, varav vi denna gång prövade denna.

 

Tror nog faktiskt, att om vi hade c/c turn, och sedan träffat rivern, inte fått betalt om han nu inte haft toppen av sin range, dvs 99 som i detta läge. Det kan vi ju "omöjligt" veta. Fi var inte spec aggro och han skulle mkt väl kunna checka ner top 2 osv på den brädan om stege eller färg kommit på rivern. Därav ville jag få in det på turn, alt ta ner handen där.

 

Kul att det blivit diskussion kring handen, givaden! Bra synpunkter hittills av samtliga postare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat en session på 2-3 timmar nu på förmiddagen. Känner verkligen att mitt spel har blivit bättre och idag stämde det mesta teoretiskt. Tyvärr klonkade FI till höger och vänster, så ett litet minus måste jag tyvärr avsluta dagens första pass med. Ingen fara i sig, kul däremot att det känns som spelet börjar sitta mer och mer, dvs, det spelet som jag gått igenom med coach.

 

Har inte direkt några kuliga HHs att posta, endast wajn, så det skippar jag.

 

Blir ett pass senare idag också, tänkte kika lite fotboll nu.

 

Tootels

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens andra session avklarad. Blev ca 1,5 h, och jag knep ca 8-9 ink. Är mkt nöjd med spelet. Det bidrog att jag var stört medriggad. Översettade 2 ggr inom loppet av typ 30 min, ena med 400 effektiva BB, andra med ca 120 effektiva. I övrigt donerade FI rätt friskt till mig. Ska posta en hand som ger ett exempel på det.

 

Nu har tar jag en paus, ska ta en prommis och göra lite annat. Har lite ont i huvudet, men hoppar kunna lira ett till pass senare ikväll/natt.

 

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €0,50 / €1,00

Players: 6

B2B Hand Converter from One Of A Kind

 

UTG (€248,57)

MP (€59,46)

CO - Hero (€206,11)

Button (€100,00)

SB (€47,50)

BB (€102,10)

 

Preflop: Hero is CO with T:club:, T:heart:

1 fold, MP calls €1,00, Hero raises to €5,00, Button calls €5,00, 1 fold, BB calls €4,00, 1 fold

 

Flop: (€16,50) 3:heart:, 9:spade:, 3:club: (3 players)

BB checks, Hero bets €10,00, 1 fold, BB calls €10,00

 

Turn: (€36,50) T:spade: (2 players)

BB checks, Hero bets €25,00, BB raises to €50,00, Hero goes all-in for €166,11, BB goes all-in for €37,10

 

River: (€210,70) 5:diamond: (2 players - 2 All-In)

 

Final pot: €210,70

 

BB shows T:diamond:, A:heart: (two pairs, tens and threes)

Hero shows T:club:, T:heart: (a full house, tens full of threes)

 

Outcome: Hero wins €210,70

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev inget mer lir igårkväll. Var sugen, men samtidigt hade jag lite ont i huvudet, så bestämde mig för att tat lungt och kolla fotboll istället. Har lirat ca 1 timme idag, slutade drygt 1 ink plus. Ska köra lite fotboll med ett par arbetskamrater nu, men ikväll är det dags att köra lite seriös grind med en polare. Dels en del turneringar, ska väl sikta på att lira iaf 3-4 st. Orkar inte köra för många, samt cashgame vid sidan om. Hoppas få in en hel del händer.

 

På återseende vänner!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avklarat ett till pass, gick helt ok. Spelet stämde, knep ungefär ett ink. Var två ink upp som mest, men droppade ner ett i slutet av sessionen.

Blir mer spel senare idag.

 

Ang handen så har jag varit aktiv och bråkat mkt med FI. Fi är riktigt riktigt dålig. Men har ändå lyckats folda ett par ggr, tidigare har jag inte visat några bluffar eller svävat ut med mitt spel. På rivern råkade det bli lite ont om tid, därför pushade jag inte, givetvis pushar jag det sista vanligtvis.

Nu blev ju synen "lite" gej.

 

Välkomna att kommentera handen.

 

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €0,50 / €1,00

Players: 6

B2B Hand Converter from One Of A Kind

 

CO (€185,40)

Button - Hero (€100,00)

SB (€42,33)

BB (€22,00)

UTG (€100,00)

MP (€100,00)

 

Preflop: Hero is Button with A:diamond:, T:club:

1 fold, CO calls €1,00, Hero raises to €5,00, 2 folds, CO calls €4,00

 

Flop: (€11,50) 3:heart:, 4:club:, 8:heart: (3 players)

CO checks, Hero bets €8,00, CO calls €8,00

 

Turn: (€27,50) K:club: (3 players)

CO checks, Hero bets €24,00, CO calls €24,00

 

River: (€75,50) 6:club: (3 players)

CO checks, Hero bets €48,00, CO raises to €96,00, Hero goes all-in for €15,00

 

Final pot: €201,50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en till hand. Fi är hyfsat fiskig men har inte gjort spec många moves hittills. Tyckte verkligen det skrek drag. Finns väl inte så mkt att diskutera här egentligen, var mest nöjd med att en "herocall" äntligen gick hem.

 

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €0,50 / €1,00

Players: 6

B2B Hand Converter from One Of A Kind

 

Button (€40,95)

SB (€103,00)

BB (€103,00)

UTG (€80,50)

MP (€61,86)

CO - Hero (€109,10)

 

Preflop: Hero is CO with Q:heart:, A:spade:

UTG calls €1,00, 1 fold, Hero raises to €5,00, 3 folds, UTG calls €4,00

 

Flop: (€11,50) Q:diamond:, K:club:, 7:diamond: (2 players)

UTG checks, Hero bets €8,00, UTG goes all-in for €75,50, Hero calls €67,50

 

Turn: (€162,50) J:heart: (2 players - 1 All-In)

 

River: (€162,50) 3:club: (2 players - 1 All-In)

 

Final pot: €162,50

 

UTG shows 5:diamond:, A:diamond: (high card ace)

Hero shows Q:heart:, A:spade: (a pair of queens)

 

Outcome: Hero wins €162,50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turneringarna gick inge vidare, lirade 2 st på ps, samt 1 på b2b, och en del kval på b2b till 25€k. Sen var jag inge sugen på fler turneringar, så körde cashgame, plussade 2,5 ink ungefär. Kollar lite tv med damen, blir kanske lir senare.

 

Letar kanske fram lite goa hhs sen också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AT-handen: Tycker den är helt okej. Dock är ju push att föredra på river. Får för mig att FI har enklare att hitta fold-knappen då. :-P

 

Haha, ja, jag råkade missclicka lite:roll:

 

Men ville ändå posta för att se själva diskussionen.

Fi vek iaf upp 32 i ruter:-P Ett riktigt geni var det jag mötte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en timme avklarad. Vill lira mer, men samtidigt orkar jag inte. Har verkligen gått bra och känner att spelet stämt väldigt bra senaste dagarna. Blev ca 3 ink upp på den timme jag lirade nu, och dagens res blir ca 6 ink upp efter att ha betalat en del inköp till diverse turneringar.

 

Postar lite random händer, kommentera gärna om det är ngt som ser osmekbart ut!

 

Gissa FIs hand. Vi har inte bråkat mkt. Jag har inte visat upp några konstigheter, har varit hyfsat aktiv och höjt ofta preflop. Däremot är detta första gången jag 3 betar denna FI.

 

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €0,50 / €1,00

Players: 5

B2B Hand Converter from One Of A Kind

 

SB - Hero (€211,33)

BB (€30,30)

UTG (€20,00)

CO (€100,00)

Button (€29,50)

 

Preflop: Hero is SB with J:spade:, J:club:

CO raises to €3,50, 1 fold, Hero raises to €12,00, 1 fold, CO calls €9,00

 

Flop: (€26,00) 3:spade:, 9:spade:, J:diamond: (3 players)

Hero bets €14,00, CO calls €14,00

 

Turn: (€54,00) 8:heart: (3 players)

Hero bets €36,00, CO calls €36,00

 

River: (€126,00) 8:spade: (3 players)

Hero bets €38,00, CO goes all-in for €37,50

 

Final pot: €201,00

 

 

Ingen read på FI. Jag har inte suttit så länge vid bordet, inte gjort spec mkt väsen av mig. Vet inte riktigt vad han ska ha så som han spelar handen? KQ? AK känns inte som att han flatcallar pre, men kanske. Tänkte folda mot push på rivern, tankar på det någon? Nu betade han så svagt så jag synade.

 

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €0,50 / €1,00

Players: 6

B2B Hand Converter from One Of A Kind

 

SB - Hero (€133,92)

BB (€134,85)

UTG (€96,96)

MP (€100,00)

CO (€114,16)

Button (€80,55)

 

Preflop: Hero is SB with Q:club:, Q:heart:

1 fold, Button raises to €4,00, Hero raises to €13,00, 1 fold, Button calls €9,50

 

Flop: (€28,00) T:heart:, 7:spade:, K:club: (4 players)

Hero bets €14,00, Button calls €14,00

 

Turn: (€56,00) 5:spade: (4 players)

Hero checks, Button bets €11,00, Hero calls €11,00

 

River: (€78,00) 5:club: (4 players)

Hero checks, Button bets €22,00, Hero calls €22,00

 

Final pot: €122,00

 

Den här handen är jag osäker på. Efterlyser kommentarer.

Fi verkar helt ok. Vi har ingen spec historik. Är min linje ok? Jag undrar om vi ofta kanske kan checka bakom på flopp då vi ofta kommer möta CR, vad tycker ni om den tanken? För att sedan C/c eller beta turn om det blir checkat till oss.

 

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €0,50 / €1,00

Players: 5

B2B Hand Converter from One Of A Kind

 

UTG (€25,70)

CO (€109,70)

Button - Hero (€205,55)

SB (€95,39)

BB (€106,10)

 

Preflop: Hero is Button with 8:spade:, 7:spade:

2 folds, Hero raises to €3,00, 1 fold, BB calls €2,00

 

Flop: (€6,50) 7:club:, 5:club:, 6:diamond: (2 players)

BB checks, Hero bets €5,00, BB raises to €17,00, Hero calls €12,00

 

Turn: (€40,50) A:spade: (2 players)

BB bets €22,00, Hero calls €22,00

 

River: (€84,50) Q:heart: (2 players)

BB bets €46,00, 1 fold

 

Final pot: €84,50

 

BB didn't show hand

 

Outcome: BB wins €84,50

 

Edit;

För er trogna läsare som undrar vad jag för uppe såhär sent så har jag semester då jag åkter till Teneriffa på tisdag. Därav är jag uppe och låtsas vara en progamer:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blivit två mini sessioner idag. Första slutade på miniplus, andra blev ca 2 ink plus. Hände inte ngt spec, fick däremot mina AA att stå mot 3 pers ai på flopp. 2 pers var ai pre. Det var 3 hyfsat shortfiskiga spelare, rätt mysigt när två av dom viker TT och en 33:)

 

Iaf, kommer inte bli mer poker idag. Ska packa och umgås med tjejen. På återseende om en vecka era fiskar!

 

Månaden har börjat bra iaf, är upp ca 16 ink på spelet och 4 ink på rb.

 

Tjingtjing!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Im baaack era fiskar!

 

Haft det nice och tänkte bara meddela alla mina trogna läsare att jag är tillbaka. Förmodligen kickar jag igång imorgon med liret igen, i annat fall med all säkerhet på torsdag. Ska försöka boka in en lektion i veckan här, helst senast torsdag. Så fortsätter förhoppningsvis de fina resultaten från innan resan.

 

Nu blir det bingen, jobb imorgon!

 

Najt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en session nyss, ca 1,5-2 h varade den. Rätt trög session, kände att jag var way off i ett par större potter. Hittade ändå ett plus på ca 180€, vilket jag är mkt nöjd med. Kände mig inte riktigt i topptrim, det var lite onödiga situationer jag hamnade i. Ska se om jag hittar några händer att posta senare idag. Ska umgås lite med damen.

 

Tootels

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JJ handen så bettar du lika mycket på turn som du har kvar på rivern, du måste anpassa ditt spel till stackstorleken. Jag tycker push på turn är bäst därför att

 

1) Han har bra - betalar av

2) Sjukt dragig bräda

 

Håller med dig i det du skriver. Var dock väldigt osäker på om FI verkligen hade en hand eller inte, satte honom, om jag minns handen rätt, inte på drag. Men känner såhär i efterhand att dega på turn känns bättre.

 

Han vek faktiskt upp 77 i den handen, rätt smaskigt spel av FI?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde du skulle säga att han vek upp 88 :P, tycker inte det är katastrof att beta sådär då en turnpush hade skrämt bort 77.

 

Enda drag han kunde sätta är väl 108s/TT och vi sitter på monster samt vi har 3betat och contbetat med bra resultat, för att få värde ur QQ/KK/AA behöver vi bara beta så slår dem om.

 

För att få värde ur 44/55/66/77 som tror du har AK/AQ går det faktiskt pusha turn mot vissa, och mot vissa bara beta som du gör då dem har svårt att hitta fold.

 

Enda handen jag skulle se som ett hot här är iallafall TT på turn, och med det i tanke så kan man både pusha/valuebeta, pushar man riskerar man att motståndaren foldar, valuebetar man så får man syn, och fi blir tvungen att syna river även om draget missar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde du skulle säga att han vek upp 88 :P, tycker inte det är katastrof att beta sådär då en turnpush hade skrämt bort 77.

 

Enda drag han kunde sätta är väl 108s/TT och vi sitter på monster samt vi har 3betat och contbetat med bra resultat, för att få värde ur QQ/KK/AA behöver vi bara beta så slår dem om.

 

För att få värde ur 44/55/66/77 som tror du har AK/AQ går det faktiskt pusha turn mot vissa, och mot vissa bara beta som du gör då dem har svårt att hitta fold.

 

Enda handen jag skulle se som ett hot här är iallafall TT på turn, och med det i tanke så kan man både pusha/valuebeta, pushar man riskerar man att motståndaren foldar, valuebetar man så får man syn, och fi blir tvungen att syna river även om draget missar.

 

Låter vettigt.

 

 

Har lite funderingar kring att investera i lägenheter utomlands. Undrar om folk har tips på områden där det är köpvärt som en framtida investering.

 

Har mestadels funderat kring områdena Italien, Spanien och Bulgarien. Har inte hunnit sätta mig in så mkt i det, inte heller kring det administrativa kring ett eventuellt köp.

 

Så har ni tips och råd, dela gärna med er av dom här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avklarat min lektion precis. Blev 2 timmar 4 bord. Sprang ruskigt bra och hade många intressanta händer, var upp 4 ink som mest. Tappade sedan 2 ink i mitten av lektionen, för att sista handen torska ett ink till med AK mot A8s, toppar mot hans flurredrag. Sånt som händer, va lite surt bara då spelet flöt på så fint mestadels av lektionen. Tänkte lira mer, men blev lite irriterad:-) Så tar nya tag imorgon istället.

 

Blev tillslut lite mer än 1 ink plus iaf.

 

Go kväll på er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...